Gå til innhold

2 moskeer angrepet i New Zealand, minst 40 døde


Anbefalte innlegg

Jeg har aldri stemt noe som har antydning til å være rødlig,

Frp er et sosialdemokratisk parti som fører en politikk som i USA ville blitt stemplet som venstreekstrem. Min magefølelse sier at du aldri har stemt på noe til høyre for Frp.

 

Jeg mener det har betydning at partier faktisk offisielt har en rasistisk politikk og stemmer for diskriminering basert på opprinnelsesland. Hvilen argumentasjon du har for at dette ikke er så viktig som hvilken caps folk har på seg skulle jeg gjerne likt å høre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det så er en voldelig rasist som begår et angrep så skal venstrevridd media likevel straks stemple personen som "høyreekstrem" og det til tross for at personen i New Zealand sier at han liker best politikken i Kina, er mot firmaer og for at arbeiderne skal eie produksjonsmidlene.

Vis oss en politiker på venstresiden i den vestlige verden som ønsker et helt hvitt samfunn. Han har et høyreekstremt syn på rase.

 

Hvis du ønsker å løse problemet hans så må du se på høyreekstremisme, ikke venstreekstremisme

 

Hadde han drepte folk han mener forurenser verden eller industriledere/kapitalister ville media si at han var venstreekstremist selv om han hadde også høyreekstremiste syn på rasisme.

Endret av jjkoggan
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Frp er et sosialdemokratisk parti som fører en politikk som i USA ville blitt stemplet som venstreekstrem. Min magefølelse sier at du aldri har stemt på noe til høyre for Frp.

 

Jeg mener det har betydning at partier faktisk offisielt har en rasistisk politikk og stemmer for diskriminering basert på opprinnelsesland. Hvilen argumentasjon du har for at dette ikke er så viktig som hvilken caps folk har på seg skulle jeg gjerne likt å høre.

 

Nei, men mest fordi sammenligning din er en banalisering, typisk for de som ser politikk som et todimensjonalt system. FrP er økonomisk venstrevendt, men autoritært slik man finner på den konservative høyresiden. Jeg har lite til felles med FrP, men ikke nødvendigvis mindre til felles med Republicans som f.eks er mer sosialt liberale slik som meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Frp er et sosialdemokratisk parti som fører en politikk som i USA ville blitt stemplet som venstreekstrem. Min magefølelse sier at du aldri har stemt på noe til høyre for Frp.

 

Jeg mener det har betydning at partier faktisk offisielt har en rasistisk politikk og stemmer for diskriminering basert på opprinnelsesland. Hvilen argumentasjon du har for at dette ikke er så viktig som hvilken caps folk har på seg skulle jeg gjerne likt å høre.

du mener vel at de andre partiene gir "innvandrere" fordeler som det velkjente førerkort til innvandrere-politikken (bare et eksempel) og de da derav skiller mellom raser, ikke sant? slik at de implisitt er rasistiske partier i motsetning til Frp som ikke gir fordeler. 

 

det er jo et argument det og. men husk at den politikken ikke blir ført basert på rase, men heller opprinnelsesland. et eksempel på rasepolitisk virkemiddel er heller "affirmative action" i USA som har som må å utjevne forskjeller mellom rasene i universitetssystemet. 

 

hvor Frp blir fremstilt som rasister er fordi de forsøker å innføre det tyske nasjonalistiske prinsipp fremfor den historiske franske nasjonalistiske som har eksistert i Norge. Altså at man er en nasjon basert på blod, språk, navn og slikt. I den franske nasjonalismen kan alle integreres såfremt de godtar f.eks norske verdier, norsk kultur og norsk språk. og Frp ønsker som kjent at denne skilnaden skal gjelde for mennesker utenfor Europa, at de utenfor Europa (med unntak for Thailand og Fillippinene) ikke skal integreres, mens europeere skal. videre gjøres det unntak hvis man tilhører deres definisjon av norsk og gifter seg med en annen fremmed. da kan man også integeres. dette er implisitt rasisme, ikke eksplisitt. 

 

videre skjønner jeg ikke hvorfor folk skulle føle seg fornærmet over at de tilhører nominelt samme politiske retning som en terrorist. det er omtrent det samme som at folk fra muslimske land skulle føle seg beslektet om en annen muslim begår en terrorhandling. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

du mener vel at de andre partiene gir "innvandrere" fordeler som det velkjente førerkort til innvandrere-politikken (bare et eksempel) og de da derav skiller mellom raser, ikke sant? slik at de implisitt er rasistiske partier i motsetning til Frp som ikke gir fordeler.

Det jeg refererer til er ikke slike lokale påfunn, men systematiske forskjeller i trygdeloven som gir mere rettigheter og større utbetalinger for de som ikke har fått opphold i Norge. Det ble fremmet forslag på Stortinget i 2017 om å gjøre reglene like for alle.

 

hvor Frp blir fremstilt som rasister er fordi de forsøker å innføre det tyske nasjonalistiske prinsipp fremfor den historiske franske nasjonalistiske som har eksistert i Norge. Altså at man er en nasjon basert på blod, språk, navn og slikt. I den franske nasjonalismen kan alle integreres såfremt de godtar f.eks norske verdier, norsk kultur og norsk språk. og Frp ønsker som kjent at denne skilnaden skal gjelde for mennesker utenfor Europa, at de utenfor Europa (med unntak for Thailand og Fillippinene) ikke skal integreres, mens europeere skal. videre gjøres det unntak hvis man tilhører deres definisjon av norsk og gifter seg med en annen fremmed. da kan man også integeres. dette er implisitt rasisme, ikke eksplisitt.

Her er det vanskelig å se hva du prøver uttrykke da det er veldig dårlig formulert. Jeg kjenner imidlertid ikke til at Frp skulle ønske noe annet enn at alle behandles likt og har aldti hørt at de ønsket andre regler for Filipipinene og Thailand så her er det tydeligvis mye fantasi.

 

Siden Norge er med i EØS vil det likevel være andre regler for Europeere som ønsker flytte til Norge, men du kan ikke skylde på Frp for dette.

 

videre skjønner jeg ikke hvorfor folk skulle føle seg fornærmet over at de tilhører nominelt samme politiske retning som en terrorist. det er omtrent det samme som at folk fra muslimske land skulle føle seg beslektet om en annen muslim begår en terrorhandling. 

Jeg aner heller ikke hvorfor eller om folk i Senterpartiet skulle bli fornærmet av at ABB har politiske sympatier i retning av deres parti eller om det er noen lengere til venstre som blir fornermet over å ha samfallende syn på flere saker som terroristen fra New Zealand som er liker folkestyret i Kina og er mot at firmaer skal eie produksjonsmidlene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

ok robert, vi har lekt litt for mye dette.

 

du er klar over at Breivik var et aktivt medlem av Frp og at det var en svært viktig del av livet hans? i tillegg til at han angrep et parti på den motsatte av den politiske skalaen? 

 

at to politiske partier har noe politikk til felles eller at en person støtter et punkt her eller der som tilhører et annet parti gjør ikke at det partiet kan belastes.

 

derimot kan man faktisk belaste det partiet han var aktiv i og som er eneste parti som deler det synspunktet han brukte for å rettferdiggjøre sin handling. 

 

edit: forandret fordi tonen kan virke fornærmende. 

Endret av Sandy Koufax
Lenke til kommentar

Jeg aner heller ikke hvorfor eller om folk i Senterpartiet skulle bli fornærmet av at ABB har politiske sympatier i retning av deres parti eller om det er noen lengere til venstre som blir fornermet over å ha samfallende syn på flere saker som terroristen fra New Zealand som er liker folkestyret i Kina og er mot at firmaer skal eie produksjonsmidlene.

Jeg aner ikke hvorfor noe folk må skylde en ideologi på noe annet enn det er uansett hva vedkommende mener om urelaterterte saker.
Lenke til kommentar

Jeg synes det er fascinerende hvordan du tolker motstand mot høyreradikalisme som pro-venstre, og faktumet at du i det hele tatt prøver å forsvare høyreradikale er skammelig.

 

Så er det heller ikke slik at moderne høyreradikalisme ikke er en soleklar leder på antallet drepte.

At du tolker dette som et forsvar for høyreradikale får du ta på din egen kappe.

 

Jeg tar iallefall avstand fra dem.

Endret av Tåkefyrste
  • Liker 1
Lenke til kommentar

du er klar over at Breivik var et aktivt medlem av Frp og at det var en svært viktig del av livet hans? i tillegg til at han angrep et parti på den motsatte av den politiske skalaen?

Grunnen til at ABB ble med i Frp var at han var at innvandring var den viktigste saken for ham og da var det naturlig å søke til det partiet som i media ble fremstilt som de som var mest mot innvandring. Han forlot imidlertid partiet da han var skuffet over at de ikke var mer lik hans overbevisning.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er ikke uenig på basis av at det er en unødvendig og upresis polarisering. Disse gærningene ligger der resten av de voldelige rasehaterne ligger, og de ligger i samme retningen som Resett-kommentatorer, /pol/-minglere og folk med MAGA-caps. Det er hverken rødt eller blått, men snarere brunt.

Jeg tror ikke den vanlige trump-supporter vil beskrive seg selv som en eco-facist.

 

Og det er faktisk svært viktig. På grunn av deres ekstreme venstrevridde meninger så føler de ikke seg hjemme noe sted og da er det lettere å ty til vold.

Lenke til kommentar

Å være uenig i politikken til Trump plasserer ingen på venstre side, nødvendigvis, da Trump er en komplett dott.

 

Om jeg hadde snev av autoritære eller fascistiske holdninger, så ville jeg fremdeles skydd støtte til Trump som pesten -- om enn bare fordi det ville skadet saken å være på Benny Hill sin side i verdenshistorien.

Hvis du hadde hatt facistiske holdninger så hadde du blitt skremmende lik massemorderene, mye mer en vanlige høyreekstreme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Handlingen hams var høyreekstrem (kulturkonservativ). Om han gikk å tenkte på el-biler mens han skjøt endrer ikke det faktum.

 

Om du faktisk er interessert i hvorfor han gjorde handlingen og hva vi kan gjøre for å unngå slike handlinger i fremtiden så trenger vi å forstå han som individ. En øko-fascist er ikke det samme som en vanlig fascist.

 

Men om man vil bruke handlingen som en unnskyldning for å kneble ytringsfrihet, så trenger man ikke å vite årsaken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om du faktisk er interessert i hvorfor han gjorde handlingen og hva vi kan gjøre for å unngå slike handlinger i fremtiden så trenger vi å forstå han som individ. En øko-fascist er ikke det samme som en vanlig fascist.

 

Men om man vil bruke handlingen som en unnskyldning for å kneble ytringsfrihet, så trenger man ikke å vite årsaken.

Vi vet årsaken allerede - hat og frykt mot ikke-hvite, akkurat som flere i disse fora

 

Likevel finnes det mange likesinnede rundt verden og de gjør ikke mer enn å klage på det som foregår.

 

Vi finner aldri «årsaken» til at noen tyr til vold mens andre likesinnede ikke gjør det. Vi eliminerer aldri hat og fremmedfrykt

Lenke til kommentar

 

Vi vet årsaken allerede - hat og frykt mot ikke-hvite, akkurat som flere i disse fora

Jeg syns du overforenkler motivasjonen, spesielt gitt at vedkommende skriver:

 

Did/do you personally hate muslims?

A muslim man or woman living in their homelands?No.

A muslim man or woman choosing to invade our lands live on our soil and replace our people? Yes, I dislike them.

The only muslim I truly hate is the convert, those from our own people that turn their backs on their heritage, turn their backs on their cultures, turn their back on their traditions and became blood traitors to their own race. These I hate.

Did/do you personally hate foreigners/other cultures?

No, I spent many years travelling through many, many nations.

Was the attack anti-immigration in origin?

Yes, beyond all doubt, anti-immigration, anti-ethnic replacement and anti-cultural replacement.

Were/are you are “racist”?

Yes,by definition, as I believe racial differences exist between peoples and they have a great impact on the way we shape our societies

I also believe fertility rates are part of those racial differences and that the immigrants in our lands with high fertility must be forced out to ensure the existance of our race.

So yes. I am a racist.

Were/are you a fascist?

Yes. For once, the person that will be called a fascist, is an actual fascist. I am sure the journalists will love that.

I mostly agree with Sir Oswald Mosley’s views and consider myself an Eco-fascist by nature.

The nation with the closest political and social values to my own is the People’s Republic of China.

Is there a particular person that radicalized you the most?

Yes, the person that has influenced me above all was Candace Owens.

Candace-Owens-920x584-715x454.jpg

Candance Owens

Lenke til kommentar

Vi vet årsaken allerede - hat og frykt mot ikke-hvite, akkurat som flere i disse fora

 

Likevel finnes det mange likesinnede rundt verden og de gjør ikke mer enn å klage på det som foregår.

 

Vi finner aldri «årsaken» til at noen tyr til vold mens andre likesinnede ikke gjør det. Vi eliminerer aldri hat og fremmedfrykt

 

Du er nå like troverdig som de som sier at islamistisk terrorisme skjer fordi islamister hater vestlige verdier.

 

Det er en kraftig forenkling som ikke gir oss en god forståelse for den egentlige motivasjonen.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Du er nå like troverdig som de som sier at islamistisk terrorisme skjer fordi islamister hater vestlige verdier.

 

Det er en kraftig forenkling som ikke gir oss en god forståelse for den egentlige motivasjonen.

Det er ikke en forenkling av årsaken, det er en forenkling av hvorfor han frykter og hater ikke hvite.
Lenke til kommentar

Hvis du hadde hatt facistiske holdninger så hadde du blitt skremmende lik massemorderene, mye mer en vanlige høyreekstreme.

Dersom jeg tippet over, og mente at mine fiender måtte dø -- hvem tror du jeg ville gått etter i verden med mitt nåværende synspunkt..?

 

Fasiten er:

 

Statsledere i diktaturer og korrupte politikere i ikke-demokratier eller nasjoner som kaller seg demokrati men hvor politikerene ikke representerer folket som valgte dem, samt ikke-folkevalgte ledere som bruker vold mot folket.

 

Var du langt unna..?

Om det ikke er klart -- så er essensen av alt jeg tror på at man skal begynne med ledelsen og arbeide seg nedover når man rydder opp i det jeg anser som ondskap.

 

Ingen vestlige land kommer før diktaturene i midtøsten.

 

Lenke til kommentar

Dersom jeg tippet over, og mente at mine fiender måtte dø -- hvem tror du jeg ville gått etter i verden med mitt nåværende synspunkt..?

 

Fasiten er:

Statsledere i diktaturer og korrupte politikere i ikke-demokratier eller nasjoner som kaller seg demokrati men hvor politikerene ikke representerer folket som valgte dem, samt ikke-folkevalgte ledere som bruker vold mot folket.

 

Det jeg mente er at hvis jeg gir deg hans sine sine holdninger til muslimer, så vil du bli skremmende lik han, mye mer enn vanlige høyreekstreme.

 

Og om du hadde tippet over med dine nåværende meninger, så ville du definitivt ikke gått etter statsledere i diktaturer. Enslige terrorister går alltid etter noen i sitt nærområde, og de går etter gruppen de hater mest. Praktiske hensyn er også viktig, Breivik ville nok helst ha angrepet toppolitikere, men siden det ikke var mulig så dro han til utøya.

 

Du skriver ikke masse innlegg om hvordan du kritiserer diktaturer, du skriver masse innlegg hvor du kritiserer alt-right. Jeg har sett deg bli kraftig provosert på grunn av hva noen brukere sier. Du ville derfor gått etter alt-right, fordi du mener de er en trussel mot demokratiet.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...