Gå til innhold

Samsung Galaxy S10/S10+ tråden


Avstemming  

150 stemmer

  1. 1. Kommer du til å kjøpe deg en Samsung Galaxy S10/S10+?

    • Ja, jeg oppgraderer fra S9/S9+/Note 9
      22
    • Ja, jeg oppgraderer fra S8/S8+/Note 8
      21
    • Ja, jeg oppgraderer fra eldre Samsung
      20
    • Ja, jeg bytter fra iPhone
      11
    • Ja, jeg bytter fra Huawei
      9
    • Nei, jeg står over i år
      25
    • Nei, årets modeller er for dyre
      17
    • Jeg avventer og ser hva annet som kommer på markedet
      25


Anbefalte innlegg

For min del er jeg like fornøyd med S10+ som jeg var med S8+/S9+. Betraktelig bedre batteritid enn S9+, bedre kamera, digg med fingeravtrykk foran (som har fungert bra så langt)

 

Når det kommer til "snappy" så ser jeg ikke hva som skulle vært noe raskere for min del værtfall.

Hos meg er det en del små lagg her og der, noe som ikke finnes på Oneplus, og med årets nye hardware så burde vel heller ikke Samsung ha lagg. Det er nokså irriterende når man ikke har hatt slike problemer, og så med en telefon som koster nesten dobbelt av min Oneplus, med siste innen hardware lagger.

 

Batteri tiden er veldig bra. Holder fint en dag med mye bruk for min del, og hvis ikke legger jeg telefonen på ladeplaten min under middag og så har jeg nok til resten av kvelden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er også svært fornøyd. Veldig bra batteri og kamera. Og fingeravtrykk funker i 99% av tilfellene. Når det gjelder nattbilder, tror jeg det kommer til å bli bedre i en oppdatering. Ser at bilder tatt med Pixel kamera appen, gir gode resultater på nattbilder. Så da må vel Samsung få det til etterhvert

Merker heller ikke noen som helst lag. Synes alt går raskt

Endret av Tåkelys
Lenke til kommentar

Er også svært fornøyd. Veldig bra batteri og kamera. Og fingeravtrykk funker i 99% av tilfellene. Når det gjelder nattbilder, tror jeg det kommer til å bli bedre i en oppdatering. Ser at bilder tatt med Pixel kamera appen, gir gode resultater på nattbilder. Så da må vel Samsung få det til etterhvert

Merker heller ikke noen som helst lag. Synes alt går raskt

Hvor mange apper har du på telefonen? Jeg hadde over 200, fjernet en del og kom ned i 176, får se om det hjelper. Jeg gjorde en clean installering av telefonen og overførte kun meldinger, ellers ingenting annet, for å unngå å dra med unødvendig ting fra min Oneplus 6.

Lenke til kommentar

Er også svært fornøyd. Veldig bra batteri og kamera. Og fingeravtrykk funker i 99% av tilfellene. Når det gjelder nattbilder, tror jeg det kommer til å bli bedre i en oppdatering. Ser at bilder tatt med Pixel kamera appen, gir gode resultater på nattbilder. Så da må vel Samsung få det til etterhvert

Merker heller ikke noen som helst lag. Synes alt går raskt

 

Det er vel ut i fra hva man er vandt til.. Dette skinner igjennom i så mange diskusjoner innpå her :p 

Lenke til kommentar

Hvor mange apper har du på telefonen? Jeg hadde over 200, fjernet en del og kom ned i 176, får se om det hjelper. Jeg gjorde en clean installering av telefonen og overførte kun meldinger, ellers ingenting annet, for å unngå å dra med unødvendig ting fra min Oneplus 6.

Nysgjerrig på hva du bruker så mange apper til? Jeg syntes mine 90 er i overkant ?

Endret av brukernavn331
Lenke til kommentar

Fikk S10E i hus. Kommer fra sony zx2 og Nokia 8sic - oppleves like "snappy/raskt" som de to førstnevnte med stock android selv og alt går lynraskt uten slowdowns. Men er jeg alene om å oppleve at snap kamera oppleves som om det er "zoomet"?

Edit: Netflix appen også. Noen som vet hvordan man får skjermen helt ut?

Endret av Dukien
Lenke til kommentar

Fikk S10E i hus. Kommer fra sony zx2 og Nokia 8sic - oppleves like "snappy/raskt" som de to førstnevnte med stock android selv og alt går lynraskt uten slowdowns. Men er jeg alene om å oppleve at snap kamera oppleves som om det er "zoomet"?

 

Edit: Netflix appen også. Noen som vet hvordan man får skjermen helt ut?

Kameraet på Snap er helt klart ikke det samme som standardkameraet på kameraet nei.

Lenke til kommentar

 Men er jeg alene om å oppleve at snap kamera oppleves som om det er "zoomet"?

Jeg har både S10 og S9 foran meg.

S10 er noe mer zoomet inn i snap enn det S9 er.

 

Om man åpner vanlig kamera appen på "Facekamera", så har man 2 standard valg. Vanlig "selfie" eller "Gruppe selfie". Ser ut som Snap bruker først nevnte, slik at det blir zoomet inn noe mer.

Hadde man kunne fått aktivert den andre så ville det ha blitt tilnærmet likt som før.

 

Håper på en oppdatering på det etterhvert.

Lenke til kommentar

Har dere prøvd snap beta appen? Den var mye mye bedre på Mate 20 pro. Virker som den ikke bare to screenshot av skjermen også. Betaen finner en ved å gå inn på kartet,zoome ut og søke på bermuda triangelet om jeg ikke husker feil. Da skal det være en øy der som heter "beta island" eller noe sånt. Finst sikkert instruks på google som er bere enn min :p 

Lenke til kommentar

Trodde ikke at dette var noe "triks".

Dette er noe jeg alltid har gjort på mine enheter med fingerleser, men uansett:

 

 

Edit: Kanskje derfor så mange klager på fingersensoren om de ikke har gjort dette? :p

 

Er nok ikke så enkelt. De som sliter med dette som "richardo" tidligere i tråden her hadde jo registrert tommelen 3 ganger og fikk bare 40% success rate.. Tsport som jobbet ned nevene (som vi var inne på i en annen diskusjon) hadde samme problemet og det å slikke på fingeren løste problemet for hannes del.

 

Er det ingen som har en fingeravtrykkleser som funker dårlig som kan prøve en annen S10 som er bekreftet å virke bra for å se om det er fingeren eller telefonen som er problemet? Kan jo fort være at en liten prosentandel har dårligere montert sensor eller noe sånt også.. Det ville jo forklart at mange ikke opplever det som problematisk. Solgte iphone i dag og er lysten på S10 eller P30, men uaktuelt å kjøpe S10 om den ikke virker for folk som jobber ned nevene.. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...