Gå til innhold

Samsung Galaxy S10/S10+ tråden


Avstemming  

150 stemmer

  1. 1. Kommer du til å kjøpe deg en Samsung Galaxy S10/S10+?

    • Ja, jeg oppgraderer fra S9/S9+/Note 9
      22
    • Ja, jeg oppgraderer fra S8/S8+/Note 8
      21
    • Ja, jeg oppgraderer fra eldre Samsung
      20
    • Ja, jeg bytter fra iPhone
      11
    • Ja, jeg bytter fra Huawei
      9
    • Nei, jeg står over i år
      25
    • Nei, årets modeller er for dyre
      17
    • Jeg avventer og ser hva annet som kommer på markedet
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Endelig fått min fra Power. Fikk også med galaxy Watch til 2k, så var jo verdt ventingen sånn sett. Men har som flere andre problemer med fingeravtrykk. Har lagt inn høyre tommel tre ganger, aktivert sensitiv skjerm og må alikevel prøve flere ganger for hver gang. Vil si det funker ca 40% av gangene, og hver gang krever et solid trykk, ikke bare tap.

 

Ikke spesielt elegant på en så ellers flott (og dyr) telefon. Har for øvrig også lagt inn Fluid NG og kan anbefales på det sterkeste. Mye bedre gestures enn standard. Noen som vet når vi får good lock? Liker å customize :)

Lenke til kommentar

Endelig fått min fra Power. Fikk også med galaxy Watch til 2k, så var jo verdt ventingen sånn sett. Men har som flere andre problemer med fingeravtrykk. Har lagt inn høyre tommel tre ganger, aktivert sensitiv skjerm og må alikevel prøve flere ganger for hver gang. Vil si det funker ca 40% av gangene, og hver gang krever et solid trykk, ikke bare tap.

 

Ikke spesielt elegant på en så ellers flott (og dyr) telefon. Har for øvrig også lagt inn Fluid NG og kan anbefales på det sterkeste. Mye bedre gestures enn standard. Noen som vet når vi får good lock? Liker å customize :)

Prøv å slikke på fingeren å se om det hjelper (seriøst)

 

https://forum.xda-developers.com/galaxy-s10/help/trouble-fingerprint-reader-t3908239/page11

Lenke til kommentar

Endelig fått min fra Power. Fikk også med galaxy Watch til 2k, så var jo verdt ventingen sånn sett. Men har som flere andre problemer med fingeravtrykk. Har lagt inn høyre tommel tre ganger, aktivert sensitiv skjerm og må alikevel prøve flere ganger for hver gang. Vil si det funker ca 40% av gangene, og hver gang krever et solid trykk, ikke bare tap.

 

Ikke spesielt elegant på en så ellers flott (og dyr) telefon. Har for øvrig også lagt inn Fluid NG og kan anbefales på det sterkeste. Mye bedre gestures enn standard. Noen som vet når vi får good lock? Liker å customize :)

Gratulerer :)

Fikk du klokken til halv pris fra Power, eller var det noe som gikk gjennom Samsung?

Lenke til kommentar

minim, haha skal prøve. Men igjen, ikke særlig elegant :p

Ja, er en avtale Samsung har gjort med Power, så enten klokka til halv pris, eller gratis duo charger. (Men trenger ikke duocharger uten klokka, så tok den) :)

Så betalte bare 2000 (-500 for bytte av strømavt. også)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

minim, haha skal prøve. Men igjen, ikke særlig elegant :p

 

Ja, er en avtale Samsung har gjort med Power, så enten klokka til halv pris, eller gratis duo charger. (Men trenger ikke duocharger uten klokka, så tok den) :)

 

Så betalte bare 2000 (-500 for bytte av strømavt. også)

 

Er det den nye klokka? Eller den gamle?

Lenke til kommentar

Galaxy Watch, som er siste "toppmodellen" Har jo kommet en nyere nå for litt siden, men det er en enklere versjon

 

Hadde håpet det var Galaxy Watch Active ja, så det kom en bråta av de billig på Finn når de ankom.

Har ikke sett så mye på innholdet i de klokkene, vet bare at de er tjue ganger penere enn Samsung Gear Sport, som jeg har i dag. Jeg er ikke så sporty, så så lenge den teller skritt og gir meg varsler er jeg happy, haha!

Lenke til kommentar

Er det slik med S10-modellen at dersom noen ringer på simkortet som ikke er satt som standard datasim at datatilkoblingen forsvinner mens anropet pågår? Det var slik på Note 9 så lurte på om dette var fikset så mobilen kan svitsje datatilkoblingen ved innkommende anrop slik at du kan sjekke ting online selv under samtaler med begge sim-kort.

Lenke til kommentar

Fingeravtrykk fungerer fint på min S10+. Litt mer trykking for å registrere avtrykk enn på S9+, men fikk registert venstre tommel som hadde limrester på også :)

 

Passa på å vri tommel mest mulig slik at jeg fikk med alle "vinkler"

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Prøv å slikke på fingeren å se om det hjelper (seriøst)

 

https://forum.xda-developers.com/galaxy-s10/help/trouble-fingerprint-reader-t3908239/page11

Fyfader.. Der har du det. Fukta fingeren og da funka det helt problemfritt uten å knuse skjermen. Jeg bruker henda mye i arbeid osv så det er nok forklaringen. Men jeg vil ikke si at det endrer det faktum at det er en dårlig implementering for ulike brukere..

Lenke til kommentar

Fyfader.. Der har du det. Fukta fingeren og da funka det helt problemfritt uten å knuse skjermen. Jeg bruker henda mye i arbeid osv så det er nok forklaringen. Men jeg vil ikke si at det endrer det faktum at det er en dårlig implementering for ulike brukere..

Skulle kunne tagget @merko nå :D Er bare en ukes tid siden jeg sa at det er mye bedre med face sensor for folk som bruker nevene. Jeg regelrett sliter ut tuppene på fingrene, får sår eller er så skitten at sensor ikke virker. I følge folk på xda forumet så er dette pga tørre fingre. Skikkelig face sensor med dot prosjektor som på Mate eller IPhone bare virker mer eller mindre hver gang og er mye raskere jevnt over.

 

Er veldig nærme å ta turen i butikken for å kjøpe S10 og har allerede kjørt ens ærend 20min for å kjøpe en gang før hvor jeg trakk meg og det er ene og alene pga av måten en låser opp tlf/apper på.

 

Jeg bruker faceid i dag på alt fra bank app, passord manager og telefon opplåsing og om jeg skal måtte tilbake til 4sifret kode 30-40% av gangene så oppleves det som noe herk når en er vandt med å taste inn koden under 1% av gangene.

Lenke til kommentar

Ser den. En annen ting jeg finner underlig er at til tross for 3 linser så kan man bruke kun en av de under filming. Så vidt jeg vet så har selv Huawei optisk zoom hele veien. En merkelig begrensing i mine øyne.

 

En annen ting.. Under presentasjonen av mobilen, skrøt Samsung av samarbeid med Adobe og at det skulle gi oss super videoredigering på mobilen. Har noen sett noe til den SW?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...