Gå til innhold

Samsung Galaxy S10/S10+ tråden


Avstemming  

150 stemmer

  1. 1. Kommer du til å kjøpe deg en Samsung Galaxy S10/S10+?

    • Ja, jeg oppgraderer fra S9/S9+/Note 9
      22
    • Ja, jeg oppgraderer fra S8/S8+/Note 8
      21
    • Ja, jeg oppgraderer fra eldre Samsung
      20
    • Ja, jeg bytter fra iPhone
      11
    • Ja, jeg bytter fra Huawei
      9
    • Nei, jeg står over i år
      25
    • Nei, årets modeller er for dyre
      17
    • Jeg avventer og ser hva annet som kommer på markedet
      25


Anbefalte innlegg

Finnes det en enkel måte man kan sjekke om telefonen har vært i deep sleep eller ikke? Må man bruke tredjeparts apper?

 

Er problemet knyttet til telefonen eller kanskje One UI?

Du må laste ned CPU spy fra Play Store, så kommer det opp med en gang, alt fra forrige omstart. Det er visst en bug som vil bli rettet opp, i følge xda.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg registrerte 04.03 og fikk første mail om at registreringen var ok 06.03 og den siste mailen om at data og kvittering var ok den 13.03. Jeg måtte lete både i spam og andre mapper for å finne mailene, de kom ikke rett i innboksen. Jeg skulle egentlig få de den 19. men de sa ikke fra på forhånd og jeg var ikke tilgjengelig da.

Nå er jeg bare nysgjerrig på hvem som sendte ut telefon så tidlig, så jeg kan bestille derfra neste gang? Men da antar jeg buds kommer i neste uke kanskje. Hoho.

Lenke til kommentar

Dersom X antall kroner spiller en rolle, så er det  S9 som er valget. Det er det marginalt forskjell bortsett fra skjermen som er litt større og bedre. Du mister diodelys varsling på S10. Muligens så det kommer i oppdatering senere sier de.

Jeg har begge inntil videre, og har litt trøbbel med S10 som jeg ikke har hatt på S9, 

Når det ringer inn får hører jeg ikke den som ringer inn, men de hører meg. Mange samtaler bare i dag har vært slik.
ICE sier at simkortet må testes i annen telefon, men jeg vet jo at det har fungert i S9 før.

Liten lyst til å gå tilbake til X9 nå, men vedvarer dette problemet må jeg bare.gjøre det.

Kjører med 2 sim som jeg også gjorde i S9

Lenke til kommentar

Ice og 4G-samtale funker iallafall dårlig. Kjøpte s10e med ice og de andre stoppet å høre meg eller omvendt. Så slo jeg av 4G-samtale og vips var problemet borte.

Jeg har slitt med nettopp det samme, brudd i samtaler, og den ene eller den andre blir "borte". Skudde av 4G på samtaler nå etter å ha lest dette, og håper det kan løse problemet for meg også.

Hadde ikke dette problemet på S9, men er usikker på om jeg hadde aktivert 4G der, noe jeg tror, - for jeg aktiverer som regel "alt".

Lenke til kommentar

Nå er jeg bare nysgjerrig på hvem som sendte ut telefon så tidlig, så jeg kan bestille derfra neste gang? Men da antar jeg buds kommer i neste uke kanskje. Hoho.

Jeg bor ikke i Norge, men den skulle ikke selges før den 8. allikevel. Jeg ringte til et varehus og forhåndsbestilte, muntlig, samtidig som de fikk inn mobilene. En halv time etterpå, hadde jeg kjøpt min. De som ville kjøpe uten å ha forhåndsbestilt, fikk ikke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Er merkelig spørsmål her, men:

Dere som har erfaring fra Galaxy S9 OG S10. Jeg har S10 må, men har tilbud om en S9 til 2800kr. Jeg liker å ha det "beste" på markedet, men er prisforskjellen egentlig meningsløs stor for en så liten oppgradering som S10? Eller er den verdt det?

 

Hadde jeg fått kjøpt en S9 til 2800 kr, så hadde jeg slått til på direkten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har slitt med nettopp det samme, brudd i samtaler, og den ene eller den andre blir "borte". Skudde av 4G på samtaler nå etter å ha lest dette, og håper det kan løse problemet for meg også.

Hadde ikke dette problemet på S9, men er usikker på om jeg hadde aktivert 4G der, noe jeg tror, - for jeg aktiverer som regel "alt".

Prøv og oppdater tråden her. Jeg ringte ice som ikke hadde snøring. Forskjellen etter at jeg prøvde det er som natt og dag.
Lenke til kommentar

Jeg har slitt med nettopp det samme, brudd i samtaler, og den ene eller den andre blir "borte". Skudde av 4G på samtaler nå etter å ha lest dette, og håper det kan løse problemet for meg også.

Hadde ikke dette problemet på S9, men er usikker på om jeg hadde aktivert 4G der, noe jeg tror, - for jeg aktiverer som regel "alt".

Jeg prata med Samsung og de foreslo å nullstille alle "telefon" apper. Tror det var rundt 5 stk i system apps i instillinger. Gjorde dette og testa med to lange samtaler. So far so good..

 

Mulig noe ræl ble med over når jeg kjørte restore fra S9 og klundra det til.

Lenke til kommentar

Registrerte meg for Samsung Buds 8. mars kl 11:55, fikk e-post med en gang, og fikk ny e-post om "Your registration is checked as eligible" kl 14:28 samme dag.

Har ikke hørt noe mer ang. levering.

 

Fingeravtrykksleseren syntest jeg først var ganske dårlig... Nå etter oppdateringen registrerte jeg tommelen på nytt, og nå fungerer den overraskende bra.. Prøvde 40 ganger nettopp, og 100 % treff..

 

Skjermbeskytteren er helt ok, men har fått seg noen striper selv om den bare har vært i lommen.. Blir sikkert fjernet snart.

Lenke til kommentar

Jeg prata med Samsung og de foreslo å nullstille alle "telefon" apper. Tror det var rundt 5 stk i system apps i instillinger. Gjorde dette og testa med to lange samtaler. So far so good..

 

Mulig noe ræl ble med over når jeg kjørte restore fra S9 og klundra det til.

Har du litt mer beskrivelse konkret av de du måtte nullstille? Litt surt å nullstille hele telefonen, men ser jo at det er bedre å bygge opp igjen fra bunnen, enn å overføre. Litt mer jobb der og da, men mange problemer med dertil hørende tidsbruk kan unngås.

Lenke til kommentar

Har du litt mer beskrivelse konkret av de du måtte nullstille? Litt surt å nullstille hele telefonen, men ser jo at det er bedre å bygge opp igjen fra bunnen, enn å overføre. Litt mer jobb der og da, men mange problemer med dertil hørende tidsbruk kan unngås.

Er ikke så voldsomt mye nå lenger egentlig. Litt kanskje.

De fleste apper støtter jo Samsung pass (som husker brukernavn og passord). For det meste er jo innstillinger på apper lagret i "clouden".

 

Men så klart, litt styr er det jo :p selv har jeg bare brukt Smart Switch som kopierer alt uten at jeg mangler noe.

Lenke til kommentar

Har du litt mer beskrivelse konkret av de du måtte nullstille? Litt surt å nullstille hele telefonen, men ser jo at det er bedre å bygge opp igjen fra bunnen, enn å overføre. Litt mer jobb der og da, men mange problemer med dertil hørende tidsbruk kan unngås.

Her er instruksjonene fra Samsung:

 

Du gör detta via:

 

Innstillinger > Apper (eller Program) > de tre prikkene øverst til høyre > Vis systemapper (eller Vis systemprogram) > välj appen i fråga > Tving stopp, tving stopp > Lagring > Tøm data, slett

 

Om du ser flera Telefon-appar i listan bör du återställa samtliga

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...