Gå til innhold

Samsung Galaxy S10/S10+ tråden


Avstemming  

150 stemmer

  1. 1. Kommer du til å kjøpe deg en Samsung Galaxy S10/S10+?

    • Ja, jeg oppgraderer fra S9/S9+/Note 9
      22
    • Ja, jeg oppgraderer fra S8/S8+/Note 8
      21
    • Ja, jeg oppgraderer fra eldre Samsung
      20
    • Ja, jeg bytter fra iPhone
      11
    • Ja, jeg bytter fra Huawei
      9
    • Nei, jeg står over i år
      25
    • Nei, årets modeller er for dyre
      17
    • Jeg avventer og ser hva annet som kommer på markedet
      25


Anbefalte innlegg

Har en S10 i hvit på vei til meg fra komplett.no nå. Såpass usikker på om jeg skal beholde den, at om noen ønsker å kjøpe den ny før jeg sender tilbake, så send en PM. Ble bestilt på forhånd slik at du får med earbuds. Og så klart den samme prisen som hos komplett.no :)

Tror ikke kjøp/salg poster er lov på forumet her.

 

Uansett så er jeg skeptisk til at folk vil kjøpe telefon via privatperson når de kan få samme direkte fra butikk til samme pris? :) 

Komplett har vel 50 eller 60 dagers åpent kjøp i tillegg til 14 dagers angrefrist.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklager hvis det var galt. Selger aldri ting her, men det var bare for at noen andre kunne få glede av tilbudet med øreproppene, så det var egentlig bare godt ment ?. Blir så forbannet når folk lever ut telefoner til overpris på finn.no.

Men uansett, jeg beholder den ?

Endret av torbjornhb
Lenke til kommentar

Har en S10 i hvit på vei til meg fra komplett.no nå. Såpass usikker på om jeg skal beholde den, at om noen ønsker å kjøpe den ny før jeg sender tilbake, så send en PM. Ble bestilt på forhånd slik at du får med earbuds. Og så klart den samme prisen som hos komplett.no :)

En vanlig eller pluss? Bedriftskjøp eller privat?

Lenke til kommentar

Er nok ikke så enkelt. De som sliter med dette som "richardo" tidligere i tråden her hadde jo registrert tommelen 3 ganger og fikk bare 40% success rate.. Tsport som jobbet ned nevene (som vi var inne på i en annen diskusjon) hadde samme problemet og det å slikke på fingeren løste problemet for hannes del.

 

Er det ingen som har en fingeravtrykkleser som funker dårlig som kan prøve en annen S10 som er bekreftet å virke bra for å se om det er fingeren eller telefonen som er problemet? Kan jo fort være at en liten prosentandel har dårligere montert sensor eller noe sånt også.. Det ville jo forklart at mange ikke opplever det som problematisk. Solgte iphone i dag og er lysten på S10 eller P30, men uaktuelt å kjøpe S10 om den ikke virker for folk som jobber ned nevene.. 

Får kanskje ta meg en tur på Power og høre om jeg kan prøve på en av utstillingsmodellene.

Kan samtidig klage på batteritid, får sjelden mer enn 4.5 timer, vesentlig mindre enn jeg hadde på min tidligere Mate 10 Pro, med samme bruk.

Lenke til kommentar

Sikkert et dumt spørsmål, men kan man bruke ansiktsopplåsingen på S10 til å logge inn i nettbank, godkjenne passord etc.? Til tross for at den ikke er like sikker som på iPhone FaceID

Nei. Det ligger ingen sperre for det i android generelt, Huawei tillater vel å bruke den sikre versjonen av deres scanner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sikkert et dumt spørsmål, men kan man bruke ansiktsopplåsingen på S10 til å logge inn i nettbank, godkjenne passord etc.? Til tross for at den ikke er like sikker som på iPhone FaceID

  

Nei. Det ligger ingen sperre for det i android generelt, Huawei tillater vel å bruke den sikre versjonen av deres scanner.

 

Jeg logger inn i DNB nettbank med ansiktsgjenkjenning på S10+

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei. Det ligger ingen sperre for det i android generelt, Huawei tillater vel å bruke den sikre versjonen av deres scanner.

 

Er du sikker på det? Når jeg hadde Mate 20 pro etter launch kunne face sensor mer eller mindre bare låse opp telefonen og autentisere passord appen til huawei resten måtte man bruke finger/kode på. Har de fått orden på dette? Ville uansett ikke brukt samsung sin variant som du sier siden den kan lures av et enkelt bilde på en telefon holdt opp forran kamera ^^ 

Lenke til kommentar

Er du sikker på det? Når jeg hadde Mate 20 pro etter launch kunne face sensor mer eller mindre bare låse opp telefonen og autentisere passord appen til huawei resten måtte man bruke finger/kode på. Har de fått orden på dette? Ville uansett ikke brukt samsung sin variant som du sier siden den kan lures av et enkelt bilde på en telefon holdt opp forran kamera ^^ 

Som sagt en stund siden jeg testet og da fungerte det ikke på Samsung sin "flavour"

 

Problemet på android atm er jo at alle flavours håndterer secure login litt forskjellig.

Lenke til kommentar

Brukt s10e siden lørdag og har nå godt ned til "normalt bruksmønster". Sitter med e godt førsteinntrykk, men synes batteritiden går fort ned sammenlignet med min gamle sony xz2compact.

 

Hvordan er deres opplevelse?

Tja, merker ikke stor forskjell fra S9 igrunnen.

Kopierte riktignok fra S9 til S10 med Smart switch, så er ikke en "clean" install.

 

jeg er fornøyd hvert fall :) 

Eneste er at powerknappen er noe lengre opp på S10 i forhold til S9, er vel den en eneste ulempen jeg kan komme på 

Lenke til kommentar

Fikk min S10+ idag.

Så langt er jeg positivt overrasket. Måtte bytte over til Nova asap, da OneUI ikonstørrelsen ble alt for diger for min smak. Nå har jeg 6x7 grid, og er storfornøyd.

 

Eneste jeg virkelig savner er gesture-navigasjonen fra Pixel 2XL... Samsung sin gesture-navigasjon er veldig mye dårligere, spesielt recents-navigasjon - hvorfor må den "hoppe en til siden" når den åpnes? Tullete ...

 

-B

Lenke til kommentar

Fikk min S10+ idag.

Så langt er jeg positivt overrasket. Måtte bytte over til Nova asap, da OneUI ikonstørrelsen ble alt for diger for min smak. Nå har jeg 6x7 grid, og er storfornøyd.

 

Eneste jeg virkelig savner er gesture-navigasjonen fra Pixel 2XL... Samsung sin gesture-navigasjon er veldig mye dårligere, spesielt recents-navigasjon - hvorfor må den "hoppe en til siden" når den åpnes? Tullete ...

 

-B

Legg inn fluid NG fra Playstore. Bedre gesture navigasjon enn både Samsung og pixel.

Oh legger du inn nicelock (goodlock uten regionssperre) kan du customize recents :) jeg gikk tilbake til en recents stil som minner om i miui10, får mye bedre oversikt

Lenke til kommentar

Brukt s10e siden lørdag og har nå godt ned til "normalt bruksmønster". Sitter med e godt førsteinntrykk, men synes batteritiden går fort ned sammenlignet med min gamle sony xz2compact.

 

Hvordan er deres opplevelse?

*

Det tar noen dager før mobilen utnytter batteriet fult ut.

Software+hardware hand i hanske situasjon. 

Mobilen lærer seg ditt mønster og bruker strømmen mer smart. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk min S10+ idag.

Så langt er jeg positivt overrasket. Måtte bytte over til Nova asap, da OneUI ikonstørrelsen ble alt for diger for min smak. Nå har jeg 6x7 grid, og er storfornøyd.

 

Eneste jeg virkelig savner er gesture-navigasjonen fra Pixel 2XL... Samsung sin gesture-navigasjon er veldig mye dårligere, spesielt recents-navigasjon - hvorfor må den "hoppe en til siden" når den åpnes? Tullete ...

 

-B

 

There is an app for that!

Last ned Navigation Gestures.

Det er en app fra XDA.

 

Har ikke fått testen den selv, så kan ikke gå 100% god for den.

Men tanken er ditt ønske. 

 

Du må koble mobilen til pc og kjøre noen ADB kommandoer.

Men den krever ikke root. 

 

Endret av MrMKE
Lenke til kommentar

Mottok S10 i posten i dag. Først i tvil om jeg skulle åpne den for å ta den i bruk, eller om jeg skulle returnere. Komplett gav beskjed om at jeg ikke trengte å ha dårlig samvittighet for å bare kjøre på, så jeg åpnet nettopp og satt den på lading. Må bare si en ting: For en vanvittig FIN telefon ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...