Gå til innhold

Samsung Galaxy S10/S10+ tråden


Avstemming  

150 stemmer

  1. 1. Kommer du til å kjøpe deg en Samsung Galaxy S10/S10+?

    • Ja, jeg oppgraderer fra S9/S9+/Note 9
      22
    • Ja, jeg oppgraderer fra S8/S8+/Note 8
      21
    • Ja, jeg oppgraderer fra eldre Samsung
      20
    • Ja, jeg bytter fra iPhone
      11
    • Ja, jeg bytter fra Huawei
      9
    • Nei, jeg står over i år
      25
    • Nei, årets modeller er for dyre
      17
    • Jeg avventer og ser hva annet som kommer på markedet
      25


Anbefalte innlegg

*snip*

 

En liten generell digresjon om Samsung sine mobiler, jeg skulle jeg ønske vi fikk Snapdragon i Europa. Exynos er ikke dårlig men jeg mener Snapdragon er en bedre allround prosessor, eksempelvis når det gjelder tung grafikk i spill med mer. Men for den gjengse forbrukeren uten teknisk interesse, som min mor, så er Exynos mer enn bra nok.

Har sagt det tidligere, men kan nesten garantere at det kun er det motsatte som er aktuelt, altså Exynos i hele verden.

 

På den annen side hadde kanskje Exynos i hele verden gjort at Exynos fikk større utviklingsteam.

 

 

Samsung er også unike på at de så vidt jeg vet faktisk produserer CPUen selv, det gjør hverken Apple eller Qualcomm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

.

 

Jeg gikk fra Oneplus 6, og må jeg er litt skuffet over at Samsungen sin S10+ ikke er like snappy som Oneplus 6. Men slik har det vært med alle Samsung telefonene jeg har hatt. Siste Samsung jeg hadde var Note 8, også den var laggy og treg i forhold til andre merker. Men med One Ui så er Samsung blitt bedre, men ikke i nærheten til Oneplus 6. Men kamera er veldig bra på Samsung, tar gode bilder. Hadde min Oneplus 6 hatt kamera tilsvarende slik som Samsung hadde jeg aldri byttet telefon. Jeg skiftet mest pga jeg ville bedre kamera og bedre skjerm.

Aktiver utvikler modus (trykk flere ganger på build nummer, inne på "om telefon"-->"programvare informasjon--> build nummer. Bare trykk mange ganger der det står build nummer)

 

Så gå tilbake til innstillinger og utvikler modus ligger nederst. Gå inn der og bla ned til overskrift tegning. Sett skala fra 1x til 0.5x på alle tre "skala" valgene som ligger der.

 

Da virker telefonen brått veldig mye mer snappy

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Har sagt det tidligere, men kan nesten garantere at det kun er det motsatte som er aktuelt, altså Exynos i hele verden.

 

På den annen side hadde kanskje Exynos i hele verden gjort at Exynos fikk større utviklingsteam.

 

 

Samsung er også unike på at de så vidt jeg vet faktisk produserer CPUen selv, det gjør hverken Apple eller Qualcomm.

 

Ja, om Samsung får til CDMA-støtte i Exynos så blir det nok takk og farvel til Snapdragon i Samsung-mobiler tipper jeg også.

 

Det som er synd er jo at Exynos-prosessorene er skikkelig kapable brikker men at de taper på dårlig implementering fra Samsung sin side, som dokumentert av blant annet Anandtech (https://www.anandtech.com/tag/exynos-9810).

 

Men det skal absolutt sies at etter min erfaring som eier av Note 9 med Exynos 9810 i ca ett halvt år så var det sjelden jeg tenkte, huff jeg skulle ønske mobilen min var kjappere, det var nok mer det å vite at den ville vært enda bedre med en Snapdragon innabords.

 

Jeg har for øyeblikket kun en Android-mobil liggende, en OnePlus 3, ved siden av XS Max'en da jeg liker å ha minst en Android og iOs-mobil, og jeg følger med på finn.no etter en billig 128 GB OnePlus 6/6T som backup-mobil. Hovedårsaken er at jeg ønsker Snapdragon 845 til en rimelig penge. Har også sett at jeg kan få LG G7 ganske rimelig men har ikke så mye erfaring med LG siste årene.

 

Tilbake til emnet for tråden, hvordan opplever dere som har fått S10e/S10/S10+ batteritiden sammenlignet med tidligere Samsung-mobiler (eller hva nå enn dere byttet fra)?

Lenke til kommentar

Aktiver utvikler modus (trykk flere ganger på build nummer, inne på "om telefon"-->"programvare informasjon--> build nummer. Bare trykk mange ganger der det står build nummer)

 

Så gå tilbake til innstillinger og utvikler modus ligger nederst. Gå inn der og bla ned til overskrift tegning. Sett skala fra 1x til 0.5x på alle tre "skala" valgene som ligger der.

 

Da virker telefonen brått veldig mye mer snappy

Ett alternativ er

 

Settings -> Advanced Settings -> Reduce animations

Endret av MariusJS
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke brukt launcher på noen år (trolig siden jeg bytta fra HTC til Samsung), er det noen som tror det vil gjøre s10+ tregere?

Jeg savner nemlig free form på app-ikonene (inneforstått med at Google sine egne apper fortsatt vil ha ramme rundt), så vurderer å teste Nova launcher igjen når telefonen endelig kommer. Kanskje har den også plass til ennå flere apper i rutenett? Men ikke om det går på bekostning av hvor rask telefonen oppleves da. Eventuelt andre launchere som vil oppleves bedre? Eller burde man generelt styre unna?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kjøper som regel ALDRI noe på nett som jeg kan kjøpe i butikk. Jeg trenger å ha det med hjem med én gang jeg har brukt så mye penger på noe. Dette er en skikkelig øvelse i tålmodighet!

Samme her.

Bestilte i butikk og ville ha levert til Telia butikken. Men det fikk jeg ikke lov til.

Fikk tilslutt sms i dag. Antatt levering var i morgen, men de utleverer i dag.

 

Var redd de ville levere på døren, men heldigvis ble den levert til posten i butikk.

Var frustrerende å ikke vite når og hvor den kom, samtidig tok deg lengre tid å sende enn normalt.

Her burde Telia fått varene til butikken for å øke mersalg, men neida de skulle bruke ekstra tid på å sende 1 pakke i stede for å sende 100 til en butikk.

 

Resultatet ble at jeg bestiilte mobildeksel fra andre og møter ikke opp i butikken.

Endret av mrMKE
Lenke til kommentar

Samme her.

Bestilte i butikk og ville ha levert til Telia butikken. Men det fikk jeg ikke lov til.

Fikk tilslutt sms i dag. Antatt levering var i morgen, men de utleverer i dag.

 

Var redd de ville levere på døren, men heldigvis ble den levert til posten i butikk.

Var frustrerende å ikke vite når og hvor den kom, samtidig tok deg lengre tid å sende enn normalt.

Her burde Telia fått varene til butikken for å øke mersalg, men neida de skulle bruke ekstra tid på å sende 1 pakke i stede for å sende 100 til en butikk.

 

Resultatet ble at jeg bestiilte mobildeksel fra andre og møter ikke opp i butikken.

 

Jeg syns faktisk Telia kunne kostet på seg en ekspresspakkeløsning over natt når de så at levering til lanseringsdato gikk fløyten.

Prøvde å kjøpe deksel i butikk på fredag (både Telia og Telenor), men ingen hadde originaldeksel annet enn LED View. MyTrendyPhone er min faste tilbyder av enormt utvalg, og så eBay da. Til og med eBay-dekselet kom før telefonen. Da står det ille til!

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg har bestilt s10+

 

Noen som vet om man kan gjøre om bixby knappen til power(on/off) knapp?

Ikke helt, men du kan bruke en Bixby commando som f.eks "turn the phone off" og vil få et spørsmål om du er sikker på dette. Har selv brukt kommando for å aktivere lommelykten siden det ikke kan velges på en annen måte uten en ekstra app.

Lenke til kommentar

Har problemer med å registrere Galaxy Buds.
Først var det svenske siden som dukket opp.
Men etter jeg satt inn simkortet så ble det ok

Så nekter den IMEI nummeret som den finner automatisk. 
Og det er korrekt IMEI nummer.

Er det noen som har tatt av filmen som følger med på skjermen?
Likte ikke å swipe opp fra bunnen med den på.

Ellers er jeg topp fornøyd. 
Fingerleseren er topp, registrerte 4 fingrer og alle virker som de skal  :)

 

Endret av mrMKE
Lenke til kommentar

Har problemer med å registrere Galaxy Buds.

Først var det svenske siden som dukket opp.

Men etter jeg satt inn simkortet så ble det ok

 

Så nekter den IMEI nummeret som den finner automatisk. 

Og det er korrekt IMEI nummer.

 

Er det noen som har tatt av filmen som følger med på skjermen?

Likte ikke å swipe opp fra bunnen med den på.

 

Ellers er jeg topp fornøyd. 

Fingerleseren er topp, registrerte 4 fingrer og alle virker som de skal  :)

 

Jeg snakket med Samsung support idag ang IMEI problemet og det er grunnet overbelastede servere. Han rådet å prøve igjen om noen dager når trafikken roer seg. Tok forøvrig over 1 time å komme gjennom dit.

 

Selv har jeg valgt å la skjembeskytteren sitte på siden den er (i mine øyne) en av de beste jeg har vært borti. Men for at fingescanneren skulle fungere sånn nogenlunde måtte jeg sette opp følsomheten til skjermen. Anbefaler at de som sliter med registrering av fingre prøver dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som har sett noe på leaks om Huawei P30 Pro? Nå har jeg vært på butikken og hentet S10+, og så slipper de lanseringsdato for P30. Har bladd litt i menyene på P20 hos en kollega, og ble ikke helt overbevist, men så er det jo dette kameraet da. Fikk litt åpneangst nå i tilfelle jeg angrer meg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei, dette er første gang jeg er inne på dette forumet, og er ikke så kjent med de nye smart telefonene, men har nå kjøpt en. Det er en S10+, som jeg nylig har fått i hus. Etter en del "knoting", så har jeg klart å få alle apper og skjerm til å gå over til sort/hvit. Er det noen her på forumet som har en ide om hva jeg har gjort galt, og hvordan jeg får fargene tilbake?

Lenke til kommentar

Ja, jeg så den. Dårlig formulert, men tenkte mer på om noen hadde meninger om den. Men nå har jeg jo åpna og satt op s10+, registrert for Buds og alt. Så, neste år ?

Har selv vurdert Huffameien grunnet 10x zoom og en mer elegant løsning på notchen men de har hatt masse tull med byggekvaliteten. Så fikk jeg Samsungen ganske billig så valget ble enkelt.

 

Har tatt i bruk Always on display for å kompensere for manglende notification lys. Men leser at Samsung skal slippe ut en oppdatering senere med dette plassert rundt kameraet.. Da begynner det å bli en fin mobil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...