Gå til innhold

Samsung Galaxy S10/S10+ tråden


Avstemming  

150 stemmer

  1. 1. Kommer du til å kjøpe deg en Samsung Galaxy S10/S10+?

    • Ja, jeg oppgraderer fra S9/S9+/Note 9
      22
    • Ja, jeg oppgraderer fra S8/S8+/Note 8
      21
    • Ja, jeg oppgraderer fra eldre Samsung
      20
    • Ja, jeg bytter fra iPhone
      11
    • Ja, jeg bytter fra Huawei
      9
    • Nei, jeg står over i år
      25
    • Nei, årets modeller er for dyre
      17
    • Jeg avventer og ser hva annet som kommer på markedet
      25


Anbefalte innlegg

Hvorfor stresse med å ha faceid, fingeeskanner for å låse opp telefonen hele tiden. Jeg bruker smartlock i forbindelse med min Garmin treningsklokke, og blåtann i bil, da slipper jeg å låse den opp hele tiden. Mye mer praktisk synes jeg da. Og dersom noen tar telefonen, så blir den jo låst når blåtann forbindelsen brytes. Og hvis jeg vil låse den selv om jeg har blåtann forbindelse, er det bare å trykke på hengelås symbolet på låse skjermen, da må man bruke fingerskanneren, eller tilsvarende for å åpne den igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså hva er greia med å forsvare samsung her for å ha valgt en dårligere løsning? 

 

Nei du må ikke "først se på telefonen". Du tar opp telefonen og sveiper.

1; Dårligere i dine øyne, S10 har tydeligvis noen problemer med sensoren, men du mener jo også at S9 og Note 9 sin implementasjon er dårligere, du må innse at folk er forskjellige, personlig fikk jeg feks ikke FaceID til å fungere skikkelig i bil, så der er ett sted fingeravtrykk fungerer hver gang for min del.

 

2; Latterlig av Apple at du ikke kan skru av det "sveipet"

Lenke til kommentar

1;Det er jo fordi den er dårligere? Det er jo ikke subjektivt lenger når man kan teste sensorene og får 99/100 unlocks på den ene løsningen mot 90/100 på den andre løsningen samt at tiden er lavere.

 

Da kan du i det sjeldne tilfellet bruke fingeravtrykk om det ikke fungerte i bil siden f.eks huawei har begge deler, men hvilken telefon var dette? Husk at det er forskjell på de som sier de har slik opplåsing (som S10) og de som faktisk har sånn opplåsing (mate 20 pro). 

 

2; Det er litt dette som gjør apple til apple. De presenterer løsningen slik de mener den bør være og er brukervennlig og tar bort muligheten til å fikle i det uendelige. Det at folk nå begynner å innse at det var lurt å ha sveipet der bekrefter forsåvidt at løsnigen deres ikke var så dum. Om man vil fikle, fighte bugs og tilpasse rare løsninger så kjøper man en Android telefon slik jeg skal nå :) 

Lenke til kommentar

1;Det er jo fordi den er dårligere? Det er jo ikke subjektivt lenger når man kan teste sensorene og får 99/100 unlocks på den ene løsningen mot 90/100 på den andre løsningen samt at tiden er lavere.

 

Da kan du i det sjeldne tilfellet bruke fingeravtrykk om det ikke fungerte i bil siden f.eks huawei har begge deler, men hvilken telefon var dette? Husk at det er forskjell på de som sier de har slik opplåsing (som S10) og de som faktisk har sånn opplåsing (mate 20 pro). 

 

2; Det er litt dette som gjør apple til apple. De presenterer løsningen slik de mener den bør være og er brukervennlig og tar bort muligheten til å fikle i det uendelige. Det at folk nå begynner å innse at det var lurt å ha sveipet der bekrefter forsåvidt at løsnigen deres ikke var så dum. Om man vil fikle, fighte bugs og tilpasse rare løsninger så kjøper man en Android telefon slik jeg skal nå :)

1; Jeg sier ikke at S10 sin sensor er bra, den er 1st gen, og tradisjon tro er 1st gen litt buggy. Poenget mitt er at sensoren på S9 og Note 9 fungerer utmerket, jeg har faktisk aldri opplevd at den har feilet. Telefonen jeg testet med var forøvrig en iPhone X, så det var altså FaceID jeg testet.

 

2; Du kan jo slå av og på sveip på android, så der velger man det helt selv, men ja det er typisk Apple å ikke ta imot feedback fra kunder.

Lenke til kommentar

Fikk denne fra Samsung nå.

Det tok Samsung 10 dager å godkjenne registreringen av Buds (fikk mail om vellykket registrering 10. mars), så jeg antar de ikke kommer så innmari lenge før 30. april. for å si det sånn.

 

Ingen som har fått noe sporing?

post-113984-0-10559800-1553159682_thumb.png

Lenke til kommentar

Har noen opplevd at man plutselig ikke hører motparten under en tlf samtale? Skjer stadig vekk etter at jeg fikk denne telefonen. Dekningen er OK.

 

Bruker Ice og utelukker ikke at det kan være noe av grunnen men fungerte helt fint på S9 i ett år.

Eksakt samme her, bruker ICE privat og Telia jobb i samme tlf. Mest trøbbel med ICE, men mener også at det har vært samme problem på Telia-kortet.

Pussig dette, eksakt som du sier, null problem med samme kotene i S9.

Lenke til kommentar

Jeg trodde at beskyttelsesfilmen som sitter på S10+ ikke ville holde noe særlig, så jeg gikk til innkjøp av Zagg sin film og Whitestone sin glass. Jeg vet ikke hvilken jeg skal skifte til når den som Samsung har lagt på blir så stygg at den må skiftes, og min har masse riper, noen dype og kan bli plagsom når sola skinner på telefonen. Er det noen andre som har prøvd Zagg sin, eller Whitestone sin.

 

Lurer på hvilken jeg skal prøve først ...

post-24440-6779547_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jeg trodde at beskyttelsesfilmen som sitter på S10+ ikke ville holde noe særlig, så jeg gikk til innkjøp av Zagg sin film og Whitestone sin glass. Jeg vet ikke hvilken jeg skal skifte til når den som Samsung har lagt på blir så stygg at den må skiftes, og min har masse riper, noen dype og kan bli plagsom når sola skinner på telefonen. Er det noen andre som har prøvd Zagg sin, eller Whitestone sin.

 

Lurer på hvilken jeg skal prøve først ...

 

Jeg ville først testet den som hadde 2-pack, bare for at det var 2 av den. Mulig det bare er hodet mitt som funker sånn.

Selv har jeg bestilt Samsungs egen. Mulig den er lik den som sitter på? Den er i alle fall i restordre hos MyTrendyPhone, så jeg får den nok heller ikke før om noen uker. Den som sitter på er helt fin fortsatt da.

Lenke til kommentar

Jeg har nå hatt 10+ siden 04.03 og batteritiden blir bedre og bedre. Oppgraderte fra S8, så forskjellen var stor. Måtte laste ned CPU spy og det viste seg at den ikke gikk i deep sleep. Det er visst en bug som gjør at etter man har brukt voip, så går den ikke i deep sleep. Foreløpig ordner jeg det med en restart, men det blir tungvint i lengden, da jeg i perioder bruker voip (messenger og WhatsApp) mye. Må vel lese litt på XDA om Hvordan de gjør det der,eller vente på ny oppdatering som fikser dette.

Galaxy Buds kom i går og med de største proppene, stenger den lyden bedre ute enn jeg hadde ventet, men jeg har ikke hatt mulighet til å prøve de under samtaler, bare litt musikk. Da jeg lot telefonen på stua og gikk ut på kjøkkenet, - er murvegg i mellom, forsvant musikken 3 ganger på ca 10-15 minutter. Jeg trodde BT 5 skulle være bedre enn som så.

Lenke til kommentar

Jeg har nå hatt 10+ siden 04.03 og batteritiden blir bedre og bedre. Oppgraderte fra S8, så forskjellen var stor. Måtte laste ned CPU spy og det viste seg at den ikke gikk i deep sleep. Det er visst en bug som gjør at etter man har brukt voip, så går den ikke i deep sleep. Foreløpig ordner jeg det med en restart, men det blir tungvint i lengden, da jeg i perioder bruker voip (messenger og WhatsApp) mye. Må vel lese litt på XDA om Hvordan de gjør det der,eller vente på ny oppdatering som fikser dette.

Galaxy Buds kom i går og med de største proppene, stenger den lyden bedre ute enn jeg hadde ventet, men jeg har ikke hatt mulighet til å prøve de under samtaler, bare litt musikk. Da jeg lot telefonen på stua og gikk ut på kjøkkenet, - er murvegg i mellom, forsvant musikken 3 ganger på ca 10-15 minutter. Jeg trodde BT 5 skulle være bedre enn som så.

 

Kom proppene i går?? Når la du inn registreringen og når fikk du bekreftelse? 

Lenke til kommentar

Jeg trodde at beskyttelsesfilmen som sitter på S10+ ikke ville holde noe særlig, så jeg gikk til innkjøp av Zagg sin film og Whitestone sin glass. Jeg vet ikke hvilken jeg skal skifte til når den som Samsung har lagt på blir så stygg at den må skiftes, og min har masse riper, noen dype og kan bli plagsom når sola skinner på telefonen. Er det noen andre som har prøvd Zagg sin, eller Whitestone sin.

 

Lurer på hvilken jeg skal prøve først ...

Whitestone sin. Overlegen alt annet jeg har prøvd.

Lenke til kommentar

 Måtte laste ned CPU spy og det viste seg at den ikke gikk i deep sleep. Det er visst en bug som gjør at etter man har brukt voip, så går den ikke i deep sleep. 

Finnes det en enkel måte man kan sjekke om telefonen har vært i deep sleep eller ikke? Må man bruke tredjeparts apper?

 

Er problemet knyttet til telefonen eller kanskje One UI?

Lenke til kommentar

Jeg har nå hatt 10+ siden 04.03 og batteritiden blir bedre og bedre. Oppgraderte fra S8, så forskjellen var stor. Måtte laste ned CPU spy og det viste seg at den ikke gikk i deep sleep. Det er visst en bug som gjør at etter man har brukt voip, så går den ikke i deep sleep. Foreløpig ordner jeg det med en restart, men det blir tungvint i lengden, da jeg i perioder bruker voip (messenger og WhatsApp) mye. Må vel lese litt på XDA om Hvordan de gjør det der,eller vente på ny oppdatering som fikser dette.

Galaxy Buds kom i går og med de største proppene, stenger den lyden bedre ute enn jeg hadde ventet, men jeg har ikke hatt mulighet til å prøve de under samtaler, bare litt musikk. Da jeg lot telefonen på stua og gikk ut på kjøkkenet, - er murvegg i mellom, forsvant musikken 3 ganger på ca 10-15 minutter. Jeg trodde BT 5 skulle være bedre enn som så.

BT er ikke magisk, det er jo da typisk mur, glass, betong, vann som er killer for signaler. Også må du huske på at det gjerne allerede er mye støy på 2.4 Ghz båndet, slår du på microen kan du fort slå ut både BT og WiFi

Lenke til kommentar

BT er ikke magisk, det er jo da typisk mur, glass, betong, vann som er killer for signaler. Også må du huske på at det gjerne allerede er mye støy på 2.4 Ghz båndet, slår du på microen kan du fort slå ut både BT og WiFi

Jaja, det er ikke verre enn at jeg kan ta med telefonen inn på de forskjellige rommene. Det blir uansett en lettelse å kunne slippe å holde den i hånden mens jeg prater.
Lenke til kommentar

Eksakt samme her, bruker ICE privat og Telia jobb i samme tlf. Mest trøbbel med ICE, men mener også at det har vært samme problem på Telia-kortet.

Pussig dette, eksakt som du sier, null problem med samme kotene i S9.

Betryggende at jeg ikke er den eneste på dette punktet heller men hva skal man gjøre med det tro.. Håpe at det kanskje kommer en oppdatering? Synes det er litt mye tull på en så dyr telefon.

 

Skal prøve å høre med Samsung / Ice. Begynner seriøst å angre på kjøpet.

Lenke til kommentar

Betryggende at jeg ikke er den eneste på dette punktet heller men hva skal man gjøre med det tro.. Håpe at det kanskje kommer en oppdatering? Synes det er litt mye tull på en så dyr telefon.

 

Skal prøve å høre med Samsung / Ice. Begynner seriøst å angre på kjøpet.

Ville prøvd abo hos noen andre først, er ikke første gang jeg hører om slike problemer hos Ice

Lenke til kommentar

Kom proppene i går?? Når la du inn registreringen og når fikk du bekreftelse?

Jeg registrerte 04.03 og fikk første mail om at registreringen var ok 06.03 og den siste mailen om at data og kvittering var ok den 13.03. Jeg måtte lete både i spam og andre mapper for å finne mailene, de kom ikke rett i innboksen. Jeg skulle egentlig få de den 19. men de sa ikke fra på forhånd og jeg var ikke tilgjengelig da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...