Gå til innhold

Kastet ut av Kvinneguiden


Anbefalte innlegg

Boing_80 skrev (1 time siden):

Jeg siktet til disse incels og gudene vet hva mer som forpester det forumet med kvinnefiendtlige kommentarer. Det er du som både leste og tolket min kommentar feil trolig med viten og vilje siden jeg skrev: 

"Forresten skjønner jeg godt hvorfor enkelte moderatorer der er så strenge. Det er i bunn og grunn et forum for kvinner, men der også menn kan delta. At det sitter nettopp menn og poster idiotiske kommentarer om kvinner på løpende bånd på et kvinneforum for kvinner, blir jo bare teit."

Du får da tro hva du vil om hva jeg gjør med viten og vilje om det får deg til å sove bedre om natten.

Forøvrig et godt eksempel på hva som kan få en kastet ut av KG, for det finnes ingen åpning for at de som leser kan lese noe annet ut av det som var skrevet enn det de selv tror. Jeg er åpen for at jeg kan ha tatt feil av din intensjon. Er du det samme tilbake? I så fall er du ikke en KG moderator hvertfall.

Jeg har forøvrig selv hatt en moderator på KG fortelle meg at intensjonen med teksten er irrelevant. Hva som oppfattes er visst det ledende kredo.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
fokkeslasken skrev (3 timer siden):

Du får da tro hva du vil om hva jeg gjør med viten og vilje om det får deg til å sove bedre om natten.

Forøvrig et godt eksempel på hva som kan få en kastet ut av KG, for det finnes ingen åpning for at de som leser kan lese noe annet ut av det som var skrevet enn det de selv tror. Jeg er åpen for at jeg kan ha tatt feil av din intensjon. Er du det samme tilbake? I så fall er du ikke en KG moderator hvertfall.

Jeg har forøvrig selv hatt en moderator på KG fortelle meg at intensjonen med teksten er irrelevant. Hva som oppfattes er visst det ledende kredo.

Jeg sier bare at jeg skjønner godt at folk blir kastet ut derfra. Det er helt horrible tråder som opprettes der hele tiden.

"Kvinner, er 14 cm stor nok?"
" Kvinner, hvordan ser jeg ut?"
"Disse jævla feminista"
"Alle kvinner er likedan!"


:D

Endret av Boing_80
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (1 time siden):

Jeg sier bare at jeg skjønner godt at folk blir kastet ut derfra. Det er helt horrible tråder som opprettes der hele tiden.

"Kvinner, er 14 cm stor nok?"
" Kvinner, hvordan ser jeg ut?"
"Disse jævla feminista"
"Alle kvinner er likedan!"


:D

Klart at det finnes grunner for å kaste ut folk. Det folk reagerer på virker i all hovedsak til å være forskjellsbehandlingen i at noen blir kastet ut for mindre alvorlige ting enn andre ikke blir kastet ut for.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (10 minutter siden):

Klart at det finnes grunner for å kaste ut folk. Det folk reagerer på virker i all hovedsak til å være forskjellsbehandlingen i at noen blir kastet ut for mindre alvorlige ting enn andre ikke blir kastet ut for.

Hårsåre folk. Intet annet enn det. Har en gallen til å si rett ut må man også ha motet til å møte responsen.

Endret av Boing_80
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
On 3.5.2022 at 12:26 PM, Princessmonoke said:

Det verste er at moderatorene har andre brukere og rydder i debatter de selv deltar i.  Ingen har oversikt over hvilke andre brukere moderatorene har. Det er ganske komisk. 

Ja, det er underholdende å følge med på ris og ros. Tror ikke det kommer til å skje noen endringer. Nepotismen lenge leve. 

 

Der er vel ikke KG alene.

Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (5 timer siden):

Jeg sier bare at jeg skjønner godt at folk blir kastet ut derfra. Det er helt horrible tråder som opprettes der hele tiden.

"Kvinner, er 14 cm stor nok?"
" Kvinner, hvordan ser jeg ut?"
"Disse jævla feminista"
"Alle kvinner er likedan!"


:D

Ja men de som starter de trådene blir ikke kasta ut. Hadde de blitt det hadde det vært færre slike tråder.

Om noe virker det som om moderatorene vil ha incels der. Incel trolletråder, pikklengdetråder osv genererer klikk…

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Om jeg skal få være "Djevelens advokat" litt her: navnet på det forumet er vel ganske tydelig og består av to ord: altså kvinne og guiden. Det ligger da implisitt i navnet at dette er et forum primært ment for kvinner og hvor kvinner skal få diskutere sine ting uten at menn blander seg inn eller "mansplainer" som det også kalles. Og jeg ser at det er mest menn som klager over at de blir nektet på Kvinneguiden. Jeg ser ikke problemet: de er MENN og da er de egentlig ikke velkommen på KVINNEguiden. Nå er det kanskje en gang slik at diskrimineringsloven gjør at man ikke automatisk kan nekte menn adgang men det er kanskje en grunn da at de tolker regelverket på en måte som gjør at de kaster ut mest mulig menn. Nå er jeg for likestilling og likelønn og alt det der men synes det er helt i orden at det finnes eksklusive kjønnsdelte hobbyarenaer hvor menn eller kvinner kan dyrke sine ting; akkurat slik man liker både å ha guttekvelder og jentefester. Jeg har aldri vært og heller aldri vuirdert å være på Kvinneguiden - fordi jeg er mann og forumets navn forteller meg at jeg ikke er velkommen så det respekterer jeg da. Da er det bedre å være her hvor både kvinner, menn og hen er velkomne. Men KVINNEguiden skal kvinnene få ha i fred for meg.

Endret av Morromann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Morromann skrev (40 minutter siden):

Om jeg skal få være "Djevelens advokat" litt her: navnet på det forumet er vel ganske tydelig og består av to ord: altså kvinne og guiden. Det ligger da implisitt i navnet at dette er et forum primært ment for kvinner og hvor kvinner skal få diskutere sine ting uten at menn blander seg inn eller "mansplainer" som det også kalles. Og jeg ser at det er mest menn som klager over at de blir nektet på Kvinneguiden. Jeg ser ikke problemet: de er MENN og da er de egentlig ikke velkommen på KVINNEguiden. Nå er det kanskje en gang slik at diskrimineringsloven gjør at man ikke automatisk kan nekte menn adgang men det er kanskje en grunn da at de tolker regelverket på en måte som gjør at de kaster ut mest mulig menn. Nå er jeg for likestilling og likelønn og alt det der men synes det er helt i orden at det finnes eksklusive kjønnsdelte hobbyarenaer hvor menn eller kvinner kan dyrke sine ting; akkurat slik man liker både å ha guttekvelder og jentefester. Jeg har aldri vært og heller aldri vuirdert å være på Kvinneguiden - fordi jeg er mann og forumets navn forteller meg at jeg ikke er velkommen så det respekterer jeg da. Da er det bedre å være her hvor både kvinner, menn og hen er velkomne. Men KVINNEguiden skal kvinnene få ha i fred for meg.

I praksis er det ca 50/50 kvinner/menn på kvinneguiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Morromann skrev (43 minutter siden):

Om jeg skal få være "Djevelens advokat" litt her: navnet på det forumet er vel ganske tydelig og består av to ord: altså kvinne og guiden. Det ligger da implisitt i navnet at dette er et forum primært ment for kvinner og hvor kvinner skal få diskutere sine ting uten at menn blander seg inn eller "mansplainer" som det også kalles. Og jeg ser at det er mest menn som klager over at de blir nektet på Kvinneguiden. Jeg ser ikke problemet: de er MENN og da er de egentlig ikke velkommen på KVINNEguiden. Nå er det kanskje en gang slik at diskrimineringsloven gjør at man ikke automatisk kan nekte menn adgang men det er kanskje en grunn da at de tolker regelverket på en måte som gjør at de kaster ut mest mulig menn. Nå er jeg for likestilling og likelønn og alt det der men synes det er helt i orden at det finnes eksklusive kjønnsdelte hobbyarenaer hvor menn eller kvinner kan dyrke sine ting; akkurat slik man liker både å ha guttekvelder og jentefester. Jeg har aldri vært og heller aldri vuirdert å være på Kvinneguiden - fordi jeg er mann og forumets navn forteller meg at jeg ikke er velkommen så det respekterer jeg da. Da er det bedre å være her hvor både kvinner, menn og hen er velkomne. Men KVINNEguiden skal kvinnene få ha i fred for meg.

Forståelig vinkling i seg selv, men det forklarer ikke sykdomstegnet at "alle" skriver som anonyme. Det er i all hovedsak nettopp på grunn av at de ikke modererer etter reglene men etter hvem som klager, og disse har en tendens der til å veie tyngre enn det faktiske innholdet. Da koblet sammen med at disse har vist en klar tendens til å "klage ut" de brukerene de ikke liker meningene til. Og det er ikke bare menn dette gjelder. Massevis av kvinner skriver anonymt av samme grunn.

Endret av fokkeslasken
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (4 minutter siden):

Forståelig vinkling i seg selv, men det forklarer ikke sykdomstegnet at "alle" skriver som anonyme. Det er i all hovedsak nettopp på grunn av at de ikke modererer etter reglene men etter hvem som klager, og disse har en tendens der til å veie tyngre enn det faktiske innholdet. Da koblet sammen med at disse har vist en klar tendens til å "klage ut" de brukerene de ikke liker meningene til. Og det er ikke bare menn dette gjelder. Massevis av kvinner skriver anonymt av samme grunn.

Jepp. Mange tråder der er omtrent 100% ABer. Og ja ABene er en blanding av troll og folk som vil unngå heksejakt (se under), litt usikker på hvem det er flest av. Men stedet er totalt infisert av anonyme troll.

Og ja systemet der er helt merkelig. Det virker som om antall klager > hva som klages på med vid margin. Noe som selvsagt legger opp til heksejakt, bl.a. Man kan jo bare spamme klager. Samtidig som en del folk der kan poste omtrent hva som helst uten at noe skjer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (15 timer siden):

Nei, jeg hadde samme problem i samtale med moderator på KG. Samme hva man sa så visste de bedre hva jeg hadde ment. Det ble litt komisk etterhvert.

Det blir for dumt og uprofesjonelt i mange tilfeller. Som eks denne saken var rett og slett helt latterlig: https://influencere.wordpress.com/2019/04/28/gjesteinnlegg-en-kg-brukers-bekjennelser/

Jeg har til og med sett noen blitt utestengt pga moderator mente personen hadde godt av å logge av. 

Ene brukeren spurte moderator et spørsmål om en tråd/annen bruker. Moderator nektet for at det hadde skjedd. Brukeren la ved bevis i form av skjermbilde. Moderators svar var at dette ikke beviste noe. Svart på hvitt var beviser der. Brukeren ble umiddelbart utestengt. 

Lurer på hvor mange slike hendelser det egentlig finnes. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Ørjanø skrev (1 time siden):

Det blir for dumt og uprofesjonelt i mange tilfeller. Som eks denne saken var rett og slett helt latterlig: https://influencere.wordpress.com/2019/04/28/gjesteinnlegg-en-kg-brukers-bekjennelser/

Jeg har til og med sett noen blitt utestengt pga moderator mente personen hadde godt av å logge av. 

Ene brukeren spurte moderator et spørsmål om en tråd/annen bruker. Moderator nektet for at det hadde skjedd. Brukeren la ved bevis i form av skjermbilde. Moderators svar var at dette ikke beviste noe. Svart på hvitt var beviser der. Brukeren ble umiddelbart utestengt. 

Lurer på hvor mange slike hendelser det egentlig finnes. 

Hva skal man gjøre? Ta saken til Høyesterett? Engasjere advokat og gå til sak? Come on! Vi må bare innse at de aller fleste blogger og nettfora er privateide og da gjelder deres regler. Og for de som garantert kommer til å skrike ut om ytringsfrihet, bruk den der den er nødvendig, nemlig i det offentlige samfunnet. 

Endret av Boing_80
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (29 minutter siden):

Hva skal man gjøre? Ta saken til Høyesterett? Engasjere advokat og gå til sak? Come on! Vi må bare innse at de aller fleste blogger og nettfora er privateide og da gjelder deres regler. Og for de som garantert kommer til å skrike ut om ytringsfrihet, bruk den der den er nødvendig, nemlig i det offentlige samfunnet. 

Det man kan og bør gjøre er å si ifra til politiet, fordi å være skjødesløs med personvernregler - dette er altså norske regler og ikke KG-regler - er veldig ulovlig. Reglene sier at personopplysninger skal kun lagres så lenge det er forretningsmessige grunner for å ha dem, samt kun få antall måneder etterfølgende dette. Grunnen er at man skal minimere skaden i tilfellet datainnbrudd eller lignende.
De samme reglene, igjen - Norske regler og ikke KG-regler - sier at alle brukere har rett på å få all sin informasjon slettet på forespørsel. Dette har å gjøre med en privatpersons rett til kontroll over egen informasjon. Det betyr at dersom de har informasjon om deg i sin database skal du totalt skrubbes ut av denne om du ber om det. En følge av dette er at de også må slette alt de har om deg i sine regneark, notater og annet de har brukt som mellomlager eller register for hva som helst de holder styr på. Da altså også regnearket med overtredelser.
Det firmaer typisk gjør er å anonymisere informasjonen slik at ikke engang de selv kan dekode det for å finne tilbake til den originale informasjonen. Dersom en bruker ber om dette kan de altså bytte ut din bruker med for eksempel "SlettetBruker1234" slik at postene kan bestå og andre kan fortsette å svare på dem. Men all IP og ISP og annet skal fjernes eller byttes ut med generisk informasjon.

Brudd på dette kan og vil medføre bøter, samt repeterende brudd og ingen vilje til å følge påbudet vil medføre at KG må stenge ned forumet.

Så hva kan man gjøre? Send melding til politiet fordi en privat aktør ikke overholder personvernet.

EDIT: Jeg kan også legge til at enhver bruker har rett på å få vite hva ens egen informasjon blir brukt til og i hvilken kapasitet de mener det er forretningsmessig grunn for å beholde informasjonen. Nekt av dette er igjen grunn for å kontakte politiet.

Endret av fokkeslasken
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (2 timer siden):

Hva skal man gjøre? Ta saken til Høyesterett? Engasjere advokat og gå til sak? Come on! Vi må bare innse at de aller fleste blogger og nettfora er privateide og da gjelder deres regler. Og for de som garantert kommer til å skrike ut om ytringsfrihet, bruk den der den er nødvendig, nemlig i det offentlige samfunnet. 

Noen ganger er det godt å lufte frustrasjonen sin med andre. Man kan selvfølgelig håpe at kg kan ta til fornuften når flere opplever lignende hendelser og gjør kg oppmerksom på det. 

I linken jeg la ved gikk personen til datatilsynet. Det ble opprettet flere saker ettersom flere klagde. Forbrukermakt kan være ganske effektivt uten at man trenger å være så drastisk som advokat eller anmeldelse. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Ørjanø skrev (På 14.2.2024 den 12:16 PM):

Jeg vil anta at mye av frustrasjonen kommer av at det er ganske ulik takhøyde for brukere, noe jeg har sett selv flere ganger. Ikke nødvendigvis fordi man er utestengt, men det er flere brukere som får begå regelbrudd, til tider ganske drøye og styggd regelbrudd, nærmest kontinuerlig uten konsekvenser.

Dette bidrar til å forsurne miljøet der av flere årsaker. 

Eks har en bruker 1 gjentagende ganger blitt kalt stygge ting i en diskusjon av bruker 2 i flere måneder. Bruker 1 kontaktet moderator, men endte selv opp med å bli utestengt av helt hinsidige dårlige årsaker. Hadde modereringen vært lik for alle, hadde veldig mange der blitt utestengt for lengst. Slike "regelbrudd" bruker 1 ble utestengt for, blir ikke fjernet engang når andre brukere gjør det samme. 

Bruker 2 får fortsette i samme tone som før, med stygge brukerangrep og andre regelbrudd. 

Jeg har selv vært delaktig i diskusjonen og sett korrespondansen mellom moderator og bruker 1. Jeg trodde faktisk ikke kg var så ille og vi er flere som reagerte. 

Og slike eksempeler er det mange av. Det skaper mye frustrasjon. Det nytter ikke å klage, som @Vinterropåpeker, de er urokkelige. Har de bestemt seg for noe er de ikke villige til å lytte, gå inn i seg selv på noen måter eller endre praksis. 

Noen måtte til og med melde de inn til Datatilsynet for like åpenbare og nærmest latterlige feil kg gjorde. 

 

Ingen har så langt forklart dette bedre enn det du gjør! Du er spot on og jeg er helt enig med deg!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
On 11.2.2019 at 10:41 PM, BMW 5-serie 535D said:

Hei på dere, tester ut denne diskusjonssiden da jeg har på uforklarlig vis blitt kastet ut av Kvinneguiden i en hel måned ??

Har hørt lest mye positivt om denne siden, så håper den er litt mer normal debattside.

Har ikke så mye negativt å si om Kvinneguiden, men føler den har jævla lav takhøyde før advarsler og utestengelser skjer.

 

Ha en god kveld og natt alle lesere ?

 

Hvis denne posten ikke hører til her kan den gjerne slettes eller flyttes

Lav takhøyde?
Jeg er utestengt på livstid for ANDRE advarsel!
Nytter ikke bruke VPN for å gå rundt det heller!

Jævla PMS-kjerringer hele gjengen!
MENINGSTYRANNI ! 
Feministguiden er hva det egentlig burde hete!

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Guy skrev (10 timer siden):

Lav takhøyde?
Jeg er utestengt på livstid for ANDRE advarsel!
Nytter ikke bruke VPN for å gå rundt det heller!

Jævla PMS-kjerringer hele gjengen!
MENINGSTYRANNI ! 
Feministguiden er hva det egentlig burde hete!

Veldig mange oppretter AB-bruker selv om de har et fast brukernavn og skriver horrible kommentarer. Moderatorer kan enkelt finne ut hvem det er som. Sikker på at du ikke er en av disse?

Endret av Boing_80
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (18 minutter siden):

Veldig mange oppretter AB-bruker selv om de har et fast brukernavn og skriver horrible kommentarer. Moderatorer kan enkelt finne ut hvem det er som. Sikker på at du ikke er en av disse?

Man oppretter ikke en anonym bruker (AB-bruker blir smør på flesk da B-en står for Bruker....), man velger hver gang man skriver et innlegg om man skal skrive under med brukernavn eller være anonym. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...