Gå til innhold

Kastet ut av Kvinneguiden


Anbefalte innlegg

Entern skrev (8 minutter siden):

Min nest siste utestengelse, som var på fire måneder, var for å si at jeg savnet en bruker (som var utestengt en måned). Så velkommen i klubben 😀

Jøss. Bisarr

Entern skrev (5 minutter siden):

Det er jo stort sett et veldig godt og trygt diskusjonsklima på diskusjon.no 😊👍

Ja det er min observasjon. Diskusjon er ikke like "emosjonelt" som KG.
Her er det mer rasjonelt og classy. Jeg frykter at sårbare individer kan ta stor skade
over responsene de kan få på KG. I Desember så jeg for eksempel en tråd hvor TS,
en suicidal mor i en håpløs situasjon, fikk noen kommentarer som var dømmende og kritisk.
Jeg vet ikke om hun lever i dag, og det er skremmende.

Her føler jeg Diskusjon er bedre; klimaet er mer rasjonelt og sivilisert, med minimalisert rottenskap.
Og jeg vil helst se det fortsette slik

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Martelè skrev (Akkurat nå):

Jøss. Bisarr

Ja det er min observasjon. Diskusjon er ikke like "emosjonelt" som KG.
Her er det mer rasjonelt og classy. Jeg frykter at sårbare individer kan ta stor skade
over responsene de kan få på KG. I Desember så jeg for eksempel en tråd hvor TS,
en suicidal mor i en håpløs situasjon, fikk noen kommentarer som var dømmende og kritisk.
Jeg vet ikke om hun lever i dag, og det er skremmende.

Her føler jeg Diskusjon er bedre; klimaet er mer rasjonelt og sivilisert, med minimalisert rottenskap.
Og jeg vil helst se det fortsette slik

Det der er noe av det jeg virkelig reagerte på der borte også. At hetsing av sårbare mennesker var helt ok der borte. Det ville aldri fått passere her, hetserne ville blitt utestengt og moderatorene ville stengt trådene og gitt de sårbare et godt og intelligent råd på veien, som f.eks. profesjonelle de kan ringe og få skikkelig hjelp av 😊

  • Liker 4
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Entern skrev (4 minutter siden):

Noe sånt 😅

Jeg var hardere i klypa på KG enn her, da 😅 men et par av utestengningene var totalt mystiske. Jeg var litt tøff i trynet der i starten, fikk litt utestenging pga det, tok grep og bestemte meg for å være høfligere, men PANG! Aner fortsatt ikke hva det var som gjorde at de utestengte meg sist jul et år etter at jeg hadde sagt noe hardt der 🫠

Men det er folk der som bedriver heksejakt og elsker å spamme rapporter, og selv om dette gjerne er brukere som er meget uhøflige mot andre, velger moderatorene å følge dem. Så anklageren har alltid rett - med mindre det er mobben der som blir anklaget da. En del av det er nærmest stalking. Det er en av grunnene til at mange der poster anonymt (ved siden av trolling, og at mange mistenker at et par tre anonyme troll egentlig er moderatorer men det kan vel ikke bevises).

Ja ;) synes du opptrådte koselig og bra på KG jeg da ;) nei de folka der er ikke lette og forstå ja de bedriver heksejakt og forfølgelse var folk ufyselige så måtte jeg bare rapportere sa Rhodiola 2 dager etter var jeg utestengt da jeg i en tråd hadde skrevet den livsviktige gassen co2 og at Carl I Hagen brukte det ordet i en debatt på stortinget og det var nok til å bli utestengt 60 dager fikk jeg forstyrret visst diskusjonen en var enig med meg så nei det kan ikke bevises :( 

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Maskinfører skrev (Akkurat nå):

Ja ;) synes du opptrådte koselig og bra på KG jeg da ;) nei de folka der er ikke lette og forstå ja de bedriver heksejakt og forfølgelse var folk ufyselige så måtte jeg bare rapportere sa Rhodiola 2 dager etter var jeg utestengt da jeg i en tråd hadde skrevet den livsviktige gassen co2 og at Carl I Hagen brukte det ordet i en debatt på stortinget og det var nok til å bli utestengt 60 dager fikk jeg forstyrret visst diskusjonen en var enig med meg så nei det kan ikke bevises :( 

Best å ikke henge seg så veldig opp i hvordan og hvorfor og sånne ting. Hvis du vil fortsette å poste på KG er det lureste å bare holde seg unna slike diskusjoner og situasjoner der du kan bli rapportert, og heller bare småprate med vennene dine der og sånn. 😅

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Entern skrev (2 minutter siden):

Best å ikke henge seg så veldig opp i hvordan og hvorfor og sånne ting. Hvis du vil fortsette å poste på KG er det lureste å bare holde seg unna slike diskusjoner og situasjoner der du kan bli rapportert, og heller bare småprate med vennene dine der og sånn. 😅

Jeg ble utestengt 

 

Utestengelse
Innhold:    Når daten spør deg om klimakrisen er menneskeskapt. Hvordan reagere?
Straff:    
Ga 1 poeng som utløper 27. feb. 2027 21:19
Utestengt - måned og 30 dager

 

Her der det delte meninger selv blant forskere og da skrev jeg co2 er livets  gass bang utestengt 

 

hva som var galt vet jeg ikke for det var vettugt det jeg skrev så det må vel være at jeg forstyrret sikker da ved å komme med fakta er glad disse folka ikke får være meddommere i retten 

 

* Avsporinger ryddes når de forstyrrer debatten. Enkeltinnlegg som sporer av vil ikke nødvendigvis bli ryddet. Spørsmål og kommentarer til moderering blir ryddet som avsporing. Spekulasjoner om trolling kan ryddes som avsporinger.
 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Maskinfører skrev (1 minutt siden):

Jeg ble utestengt 

 

Utestengelse
Innhold:    Når daten spør deg om klimakrisen er menneskeskapt. Hvordan reagere?
Straff:    
Ga 1 poeng som utløper 27. feb. 2027 21:19
Utestengt - måned og 30 dager

 

Her der det delte meninger selv blant forskere og da skrev jeg co2 er livets  gass bang utestengt 

 

hva som var galt vet jeg ikke for det var vettugt det jeg skrev så det må vel være at jeg forstyrret sikker da ved å komme med fakta er glad disse folka ikke får være meddommere i retten 

 

* Avsporinger ryddes når de forstyrrer debatten. Enkeltinnlegg som sporer av vil ikke nødvendigvis bli ryddet. Spørsmål og kommentarer til moderering blir ryddet som avsporing. Spekulasjoner om trolling kan ryddes som avsporinger.
 

 

Som sagt, det er ikke noen vits i å tenke noe på dette. Det har ikke noe å si hva du sa eller hvorfor, bare at noen rapporterte det og moderatorene valgte å reagere på rapporten(e). 🙃 Det er sånn det fungerer der borte. Du kunne sagt at himmelen var blå og blitt utestengt for avsporing eller ryktespredning eller noe. 🙃 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Entern skrev (1 minutt siden):

Som sagt, det er ikke noen vits i å tenke noe på dette. Det har ikke noe å si hva du sa eller hvorfor, bare at noen rapporterte det og moderatorene valgte å reagere på rapporten(e). 🙃 Det er sånn det fungerer der borte. Du kunne sagt at himmelen var blå og blitt utestengt for avsporing eller ryktespredning eller noe. 🙃 

Ja det er ett møkkaforum skal klage de inn til diverse instanser og se hva de kan få gjorde ene jeg har klaget de inn til skulle ta rev i seila visst nok ;) 

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Entern skrev (43 minutter siden):

Det er jo stort sett et veldig godt og trygt diskusjonsklima på diskusjon.no 😊👍

Det er selvfølgelig folk som slenger dritt om diskusjon.no på KG, at diskusjon.no er for «woke» eller noe osv. Noe som selvsagt er en bisarr påstand, dette stedet har en veldig rettferdig moderasjon synes jeg

Så bra dere opplever et godt og trygt debattmiljø her. Vi har et stort fokus på veiledning enn straff, samt 90% av brukerne er uproblematiske fordi, som jeg nevnte i annen tråd, brukermassen vår består hovedsakelig av voksne og fornuftige mennesker. 

Jeg blir ikke fornærma dersom noen på et annet forum kommenterer at de misliker forumet vårt, de har rett til å ha sin mening, men så tenker jeg at de kaster bort tiden sin når de ikke kommer direkte til oss og legger frem konkrete forbedringsforslag, eller bare ikke forholder seg til det forumet de eventuelt trives bedre på. Det er noe med det å velge hva man skal bruke tiden sin på. 

Min oppfordring til de som dette skulle angå, er jo å bruke tiden på å være hyggelig, høflig, saklig, diskutere viktige og aktuelle temaer, og bistå med hjelp, erfaringsutveksling, og veiledning for sine medbrukere i stedet på sitt foretrukne forum i stedet for å gruble for mye i hvorfor man ble moderert slik man ble på andre forum. 

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Gaea skrev (1 minutt siden):

Så bra dere opplever et godt og trygt debattmiljø her. Vi har et stort fokus på veiledning enn straff, samt 90% av brukerne er uproblematiske fordi, som jeg nevnte i annen tråd, brukermassen vår består hovedsakelig av voksne og fornuftige mennesker. 

Jeg blir ikke fornærma dersom noen på et annet forum kommenterer at de misliker forumet vårt, de har rett til å ha sin mening, men så tenker jeg at de kaster bort tiden sin når de ikke kommer direkte til oss og legger frem konkrete forbedringsforslag, eller bare ikke forholder seg til det forumet de eventuelt trives bedre på. Det er noe med det å velge hva man skal bruke tiden sin på. 

Min oppfordring til de som dette skulle angå, er jo å bruke tiden på å være hyggelig, høflig, saklig, diskutere viktige og aktuelle temaer, og bistå med hjelp, erfaringsutveksling, og veiledning for sine medbrukere i stedet på sitt foretrukne forum i stedet for å gruble for mye i hvorfor man ble moderert slik man ble på andre forum. 

Veldig gode råd! 😊👍

(Vet at en ting som er litt upopulært her er «+ poster» noe jeg absolutt forstår, og prøver å unngå dette, men synes den veldig fornuftige og kloke posten fortjener «+» 😀👍)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Maskinfører skrev (16 timer siden):

 

 

Rhodiola mener da  at det og komme med egne meninger og sitt syn er å avspore en debatt kan ikke huske hva jeg har sagt den har stått i 4 dager jeg var idag 1 poeng fra og bli sølvmedlem lurer på om noen prøver og få meg utestengt for å kunne ta meg igjen her om dagen ble en utesteng pga ufyslighet mot meg og Rhodiola sa jeg jeg måtte bare kontakte han visst sånt skjedde igjen var en AnonymBruker denne profilen misbrukes over en lav sko de kan skrive hva de vil jeg er sikker på at denne er nå tatt inn i varmen igjen så er en så koselig person som meg utesteng 

   

Utestengelse
Innhold:    Når daten spør deg om klimakrisen er menneskeskapt. Hvordan reagere?
Straff:    
Ga 1 poeng som utløper 27. feb. 2027 21:19
Utestengt - måned og 30 dager


3 år er ganske strengt syns jeg det er noe galt med det forumet 
 

Ingen "slår" meg ved å ha blitt utestengt på livstid :)

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Gaea skrev (54 minutter siden):

Så bra dere opplever et godt og trygt debattmiljø her. Vi har et stort fokus på veiledning enn straff, samt 90% av brukerne er uproblematiske fordi, som jeg nevnte i annen tråd, brukermassen vår består hovedsakelig av voksne og fornuftige mennesker. 

Jeg blir ikke fornærma dersom noen på et annet forum kommenterer at de misliker forumet vårt, de har rett til å ha sin mening, men så tenker jeg at de kaster bort tiden sin når de ikke kommer direkte til oss og legger frem konkrete forbedringsforslag, eller bare ikke forholder seg til det forumet de eventuelt trives bedre på. Det er noe med det å velge hva man skal bruke tiden sin på. 

Min oppfordring til de som dette skulle angå, er jo å bruke tiden på å være hyggelig, høflig, saklig, diskutere viktige og aktuelle temaer, og bistå med hjelp, erfaringsutveksling, og veiledning for sine medbrukere i stedet på sitt foretrukne forum i stedet for å gruble for mye i hvorfor man ble moderert slik man ble på andre forum. 

De besvarer jo ikke kritikk man blir jo blokkert for å stille spørsmål også, så det er ikke mulig å komme til bunns i hva man har gjort galt. Det er forståelig at flere som blir utestengte diskuterer det på annet forum, i dette tilfellet her inne. Synes ikke det er riktig at moderatorene skal kritisere oss for å diskutere annet forum. 

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Entern skrev (48 minutter siden):

Veldig gode råd! 😊👍

(Vet at en ting som er litt upopulært her er «+ poster» noe jeg absolutt forstår, og prøver å unngå dette, men synes den veldig fornuftige og kloke posten fortjener «+» 😀👍)

Husker jeg fikk bakoversveis når jeg hørte du hadde blitt kastet ut av KG. Opplevde deg som reneste lammet der inne🤣..

Så piper du litt om at du savner en bruker som ble kastet ut? Javel: argumentet i admins regelbok må være noe sånt som at det er forbudt å omtale andre brukere da, eller hva? 

Noen får visst ikke svar på hva de blir utestengt eller får advarsler om i det hele tatt. Skulle nesten tro det planlegges/letes etter muligheter overfor noen brukere for å få de bort. 

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Sovna skrev (36 minutter siden):

Husker jeg fikk bakoversveis når jeg hørte du hadde blitt kastet ut av KG. Opplevde deg som reneste lammet der inne🤣..

Så piper du litt om at du savner en bruker som ble kastet ut? Javel: argumentet i admins regelbok må være noe sånt som at det er forbudt å omtale andre brukere da, eller hva? 

Noen får visst ikke svar på hva de blir utestengt eller får advarsler om i det hele tatt. Skulle nesten tro det planlegges/letes etter muligheter overfor noen brukere for å få de bort. 

Utestengelsene mine hadde stort sett null begrunnelse, de bare ramset opp alle reglene. 🫠🤪🤣

Martelè skrev (14 minutter siden):

KG MOD: du sier at du savner dem men ikke meg?! that's it....ban

Haha ja noe sånn 🤣🤣🤣

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Entern skrev (1 time siden):

Veldig gode råd! 😊👍

(Vet at en ting som er litt upopulært her er «+ poster» noe jeg absolutt forstår, og prøver å unngå dette, men synes den veldig fornuftige og kloke posten fortjener «+» 😀👍)

Takk, takk, det er nytt for meg at + poster, hva nå enn det er, er upopulært, hvis du mener poster hvor man bare skriver at man er enig eller støtter noen uten å diskutere noe særlig så er det lov innimellom også, vi har ingen regler på det, noen ganger har man mer på hjertet og andre ganger så svarer personen man siterer så utfyllende at man har egentlig ikke noe annet å si enn enig/støtter. 

Takk til alle dere som gjør diskusjon.no lett å moderere og hyggelig å diskutere på!

  • Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Vinterro skrev (2 timer siden):

Ingen "slår" meg ved å ha blitt utestengt på livstid :)

Slår ingen nei ☹️ Ble 60 dager her for andre gang noen som blir med og sammenfatte brev og sende til Story House eller hva det heter ? Synes det begynner og gå for langt samt at det minner om person (bruker forfølgelse) ☹️ 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gaea skrev (1 time siden):

Takk, takk, det er nytt for meg at + poster, hva nå enn det er, er upopulært, hvis du mener poster hvor man bare skriver at man er enig eller støtter noen uten å diskutere noe særlig så er det lov innimellom også, vi har ingen regler på det, noen ganger har man mer på hjertet og andre ganger så svarer personen man siterer så utfyllende at man har egentlig ikke noe annet å si enn enig/støtter. 

Takk til alle dere som gjør diskusjon.no lett å moderere og hyggelig å diskutere på!

Nå blir jeg sikker lyst i bann og utestengt sikkert ☹️ men hva er +Poster ? ☹️

Lenke til kommentar
Maskinfører skrev (11 minutter siden):

Nå blir jeg sikker lyst i bann og utestengt sikkert ☹️ men hva er +Poster ? ☹️

Ganske sikker på at det er snakk om innlegg der man bare skriver "Enig!" eller "+1!". Dette for å si seg enig med en annen bruker. 

Jeg ser moderator skriver at det ikke er noen regel mot det, men det hadde det vært hvis jeg var diktator. ;)

Men, seriøst, vi har tommelfunksjon på innleggene. Jeg ser ingen grunn til å ikke bruke den, i stedet for å forstyrre tråder med intetsigende "Enig!". 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
:utakt skrev (3 minutter siden):

Ganske sikker på at det er snakk om innlegg der man bare skriver "Enig!" eller "+1!". Dette for å si seg enig med en annen bruker. 

Jeg ser moderator skriver at det ikke er noen regel mot det, men det hadde det vært hvis jeg var diktator. ;)

Men, seriøst, vi har tommelfunksjon på innleggene. Jeg ser ingen grunn til å ikke bruke den, i stedet for å forstyrre tråder med intetsigende "Enig!". 

Åja sånn ja er jeg enig med noen skriver jeg bare Tiltredes ofte i lokalavisas kommentarfelt om noe er vettugt skrevet eller noe sånt :) ja godt du ikke er moderator da :D da hadde jeg nok være utestengt nå :( åja den grønne tommelen ? :) 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...