Gå til innhold

Kastet ut av Kvinneguiden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Maskinfører skrev (På 2.12.2023 den 12:04 AM):

Fikk du også AnonymeBrukere etter deg på KG eller ? :) prøvde og stille opp for ett mobbeoffer i en tråd og det endte med at jeg ble utestengt 

Nei, jeg er for bra til å få folk etter meg. Neida, bare tuller, men ila en uke på KG rakk jeg ikke det uansett. 

Har opplevd å bli forfulgt av brukere her inne fordi jeg før jeg ble moderator, men jeg bryr meg fint lite. Er oppførselen til brukere for ille blir det jo håndtert på en eller annen måte. Opplever i ny og ne noen hissige brukere i PM nettopp fordi jeg har moderert de men skjønner at det bare dreier seg om å sutre og tar det ikke litt personlig. Men 99% av våre brukere er ganske hyggelige her, er mest de få gjengangerne og litt spesielle brukere med litt vel lite selvinnsikt, typ de som "alle" reagerer på som lager bråk. Og de ødelegger for seg selv så mye at de uansett blir utestengt 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gaea skrev (1 time siden):

Nei, jeg er for bra til å få folk etter meg. Neida, bare tuller, men ila en uke på KG rakk jeg ikke det uansett. 

Har opplevd å bli forfulgt av brukere her inne fordi jeg før jeg ble moderator, men jeg bryr meg fint lite. Er oppførselen til brukere for ille blir det jo håndtert på en eller annen måte. Opplever i ny og ne noen hissige brukere i PM nettopp fordi jeg har moderert de men skjønner at det bare dreier seg om å sutre og tar det ikke litt personlig. Men 99% av våre brukere er ganske hyggelige her, er mest de få gjengangerne og litt spesielle brukere med litt vel lite selvinnsikt, typ de som "alle" reagerer på som lager bråk. Og de ødelegger for seg selv så mye at de uansett blir utestengt 

Du gjorde ikke det nei fin og ikke bry seg nå som du er moderator har du nok ikke så mange etter deg 😀 de sender PM også ja det er ikke noe særlig og iallefall ikke om de blir ufyselige vært moderator en gang i mitt 35 år gamle liv og det var på gamle Nettby for 15-16 år sia nei jeg har sendt PM til moderator på KG men da med sakelig kritikk men det gikk ikke inn ja har også inntrykk av de fleste her er hyggelige noen kommer fra KG også også er det ett par stk her man blir litt gal av men sånn er det 😀 mhm noen lager sikker bråk også aldri opplevd bråk her men håper jeg kan få tittet på en gang uten å bli innblandet til bråket da jeg er veldig hyggelig  😀

Lenke til kommentar

Beste tipset for å unngå bråk er å unngå involvere seg i bråk, i hvert fall direkte, "ikke bli en del av problemet" etc.  Heller varsle gjennom å rapportere, og man kommer ganske langt med å være høflig og saklig.

Men ja, er klar over at det er noe problematiske KG brukere. Jeg moderer ikke på KG, men leser forumet for unnholdning i ny og ne, og får med meg at noe av de som er veldig problematiske der og de også kommer over hit. Vi kryssmoderer ikke, så har de gjort masse drama på KG må de fortsatt igjennom et advarselløp og veiledning på diskusjon med mindre det er noe ekstreme greier som taler for å utestenge de med en gang her

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ser det er en eldre tråd. Men deler likevel 😊

Etter min erfaring og lest andres samt sett korrespondanse mellom andre brukere og moderator synes jeg det burde bli en ordentlig opprydning. Både hvordan de moderere og på reglene. 

Når enkelte brukere får begå stygge regelbrudd og brukerangrep over lang tid uten konsekvenser annet enn at innlegget blir fjernet, mens andre blir utestengt over småting eller for å forsvare seg mot disse brukerangrep, er det noe som skurrer. Selv de som er enige med de med brukerimmunitet blir utestengt over småting. 

Det bidrar ikke til noen god debatt eller miljø. Brukere har "skremt" ut andre fra diskusjonen, og mod lukker øynene.  

 

Ene brukeren tok kontakt med moderator ang spørsmål om reglene. Fikk svar, og stilte flere spørsmål da svarene var... Ja, ganske utydelig og ikke omfattet av regelverket. Deretter kom det en ny moderator inn med helt andre svar. Helt klart ulike tolkninger av reglene. 

2 dager etter kontakt med mod fikk brukeren advarsel. Begrunnelsen var tynn. Moderator oppfordret brukeren til å spørre hvis en lurte på noe. 

Senere tok brukeren kontakt med moderator igjen med et spørsmål flere i diskusjonen lurte på. Noen timer etter ble brukeren utestengt. Nok engang på veldig tynt grunnlag. Blant annet for å forsvart seg mot stygge brukerangrep av brukere som aldri blir utestengt. 

Jeg har sett hele korrespondansen mellom mod og bruker, begrunnelse for advarsel og utestenging og spørsmål og svar mellom bruker og mod. Samt vært svært delaktig i tråden det er snakk om selv. 

Ingen tvil om at det foregår mye rar moderering. Kanskje basert på "trynefaktor"/favorisering, mod har flere brukere, uklare regler? 

Man har også denne saken https://forum.kvinneguiden.no/topic/1564484-om-spredning-av-feilinformasjon-og-skjev-moderering-jeg-løser-dere-fra-taushetsplikten/?_gl=1*jv0gdr*_ga*MTI1NzQ4Mzg2Ny4xNzA3Njk0MjYx*_ga_57VVDBKTLC*MTcwNzc0NDgxNi4yLjEuMTcwNzc0NDkzMi4wLjAuMA..*_ga_2SXG691Y94*MTcwNzc0NDgxNi4yLjEuMTcwNzc0NDkzMi42MC4wLjA.&_ga=2.35223329.1257483867.1707694261-1257483867.1707694261

Og mange fler. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
:utakt skrev (5 minutter siden):

Er det de samme folka som driver der fremdeles? Dette "Anglofil"-mennesket virket jo noe spesielt. "Jeg vil ikke ta dette i tråden, bruk pm". For så å ikke svare på spørsmålene sendt på pm heller? 

Amatørmessig. 

Ser ut som om Anglofil har fått herje siden 2009

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
:utakt skrev (52 minutter siden):

For et sirkus. :wee:

Ja, det kan man si. 

En viss underholdningsverdi den tråden også. Brukeren er flink å svare for seg. 

Har også erfart at anerkjente kilder til større nyhetsmedier, forskning, organisasjoner ble ansett som ikke troverdig kilde. Mens X, YouTube og Fb var troverdig. Noe moderator selv skrev til en bruker og begrunnet hvorfor. 

Skadelige konspirasjonsteorier får stå, mens saklig og redelige svar blir moderert bort. 

Da forstår man at mye av modereringen ikke baserer seg på regelverket, men baserg på helt andre grunner. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Ørjanø skrev (2 minutter siden):

Ja, det kan man si. 

En viss underholdningsverdi den tråden også. Brukeren er flink å svare for seg. 

Har også erfart at anerkjente kilder til større nyhetsmedier, forskning, organisasjoner ble ansett som ikke troverdig kilde. Mens X, YouTube og Fb var troverdig. Noe moderator selv skrev til en bruker og begrunnet hvorfor. 

Skadelige konspirasjonsteorier får stå, mens saklig og redelige svar blir moderert bort. 

Da forstår man at mye av modereringen ikke baserer seg på regelverket, men baserg på helt andre grunner. 

Det er synsing og så er noen svært frekke og har likevel vern. Personangrep blir ikke slettet eller moderert mens andre ikke kan si pip før det er fullstendig bråk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Vinterro skrev (16 minutter siden):

Det er synsing og så er noen svært frekke og har likevel vern. Personangrep blir ikke slettet eller moderert mens andre ikke kan si pip før det er fullstendig bråk. 

Veldig skjevt og litt hipp som happ hvem og hva som blir moderert bort og ikke. 

Mistet gleden å diskutere der når jeg vitnet at flere saklige og milde brukere ble utestengt på tynt grunnlag. Samtidig fikk brukere med gjentatte stygge brukerangrep fortsette, full immunitet. Mistenker at brukeren er moderator med 2 ulike brukernavn. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Ørjanø skrev (16 minutter siden):

En viss underholdningsverdi den tråden også. Brukeren er flink å svare for seg. 

Faktisk, når jeg tenker etter så husker den episoden der. Jeg var litt på forumet i den perioden. Ingen tvil om at den brukeren kunne sakene sine. Det ble vel for slitsomt for moderatorlaget å skulle holde styr på kildehenvisninger i øst og vest, hva er preprint og hva er fagfellevurdert, hvilken forsker er langt utenfor eget fagområde og hvem vet hva de snakker om... Det ble en umulig oppgave å moderere.  Kanskje de ikke burde gjort det. Samtidig som jeg ser argumentet med at potensielt helseskadelig feilinformasjon ikke bør få stå. Forumet har mye trafikk. 

Pinlig for teamet der å bli tatt så til de grader med buksa nede, da. Regelverket, tolkningen og hvordan de (ikke) håndterte kritikk var jo helt sjøvilt.

Jeg har slettet meg for lengst. Rett og slett utrivelig debattklima der inne, der samfunnsdebatten stort sett domineres av et par stykker som skylder alt på innvandring, og "AnonymBruker" agerer bajas overalt ellers. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Ørjanø skrev (24 minutter siden):

Veldig skjevt og litt hipp som happ hvem og hva som blir moderert bort og ikke. 

Mistet gleden å diskutere der når jeg vitnet at flere saklige og milde brukere ble utestengt på tynt grunnlag. Samtidig fikk brukere med gjentatte stygge brukerangrep fortsette, full immunitet. Mistenker at brukeren er moderator med 2 ulike brukernavn. 

Jepp, det er jeg helt sikker på. Moderator har nok mer enn minst 2 brukere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
:utakt skrev (12 minutter siden):

Faktisk, når jeg tenker etter så husker den episoden der. Jeg var litt på forumet i den perioden. Ingen tvil om at den brukeren kunne sakene sine. Det ble vel for slitsomt for moderatorlaget å skulle holde styr på kildehenvisninger i øst og vest, hva er preprint og hva er fagfellevurdert, hvilken forsker er langt utenfor eget fagområde og hvem vet hva de snakker om... Det ble en umulig oppgave å moderere.  Kanskje de ikke burde gjort det. Samtidig som jeg ser argumentet med at potensielt helseskadelig feilinformasjon ikke bør få stå. Forumet har mye trafikk. 

Pinlig for teamet der å bli tatt så til de grader med buksa nede, da. Regelverket, tolkningen og hvordan de (ikke) håndterte kritikk var jo helt sjøvilt.

Jeg har slettet meg for lengst. Rett og slett utrivelig debattklima der inne, der samfunnsdebatten stort sett domineres av et par stykker som skylder alt på innvandring, og "AnonymBruker" agerer bajas overalt ellers. 

Brukeren hadde mange med seg. Også folk som hadde opplevd lignende moderering. 

Han var nok litt for vanskelig og mye å håndtere for moderator. Han hadde mange gode argumenter som parkerte moderator ganske greit. 

Like greit å holde seg unna. Oppgaven til moderator  inkl regelverket er jo nettopp at det skal gjøre det en allright plass å diskutere. Men ikke alle er skikket til en slik jobb og bidrar til det motsatte. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Vinterro skrev (19 minutter siden):

Jepp, det er jeg helt sikker på. Moderator har nok mer enn minst 2 brukere.

Ville isåfall vært en forklaring på enkelte ting som skjer der. 

Ene brukeren ble utestengt etter spørsmål til moderator om nettopp dette. Moderator har ikke lov å diskutere i samme tråd som de moderere, med et annen brukernavn. Så godt mulig de ble tatt med buksene nede og ikke hadde store valget om å utestenge brukeren. 

Heldigvis en korrespondanse om dette delt med flere på kg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (3 timer siden):

For en tråd! Klage på et annet forum om at en ble kastet ut i den forrige. Kanskjen grunn til det?

Ja, får litt den følelsen jeg også. Om man kaller moderator for "Hitler" har det nok gått varmt for seg tidligere også. Og klager man på at det diskuteres "alle slags perversiteter" i seksualforumet så har man kanskje misforstått poenget med seksualforumet...

Jeg har diskutert der i 9 år, med mer enn ett innlegg pr. dag i snitt, og har ennå ikke fått en eneste advarsel for noe. Så det går tydeligvis helt fint an ;)

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø skrev (8 minutter siden):

Ja, får litt den følelsen jeg også. Om man kaller moderator for "Hitler" har det nok gått varmt for seg tidligere også. Og klager man på at det diskuteres "alle slags perversiteter" i seksualforumet så har man kanskje misforstått poenget med seksualforumet...

Jeg har diskutert der i 9 år, med mer enn ett innlegg pr. dag i snitt, og har ennå ikke fått en eneste advarsel for noe. Så det går tydeligvis helt fint an ;)

Nå var det jo jeg som kalte dem for Hitler og så ble resultatet av det at de gasset meg, og fikk aldri komme tilbake. Livet ut. Så det var jo berettiget. Uansett om dere mener det var feil av meg, eller ikke, så trenger dere ikke å dra alle under en og samme kam. La heller meg (som ikke døde av den giftige gassen, men stakk av), ta straffen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...