Gå til innhold

Tesla - kaféen

bshagen

Anbefalte innlegg

Skrevet
Evil-Duck skrev (6 minutter siden):

Har kun erfaring med Polestar 2 og Volvo EX40 av nyere Volvo som i det minste etter mine kriterier har veldig god software, eller software er kanskje feil ord å bruke, tenker kanskje mest på HMI. Har ikke nok erfaring med de til å dømme softwaren som en helhet annet enn hvordan det er å bruke infotainment og bilfunksjoner. Broderen fikk nylig en EX90 så får kanskje prøve å trykke å teste ut litt forskjellig på denne i tiden fremover 🙂

Om en er vandt til å trykke på HMI(Som ofte er maskinvare i fra 80/90 tall med små endringer) så er en ikke særlig kravstor 😛

What is HMI? Human Machine Interface

"moderne" hmi for de som ikke er vandt med slikt :)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Evil-Duck skrev (19 minutter siden):

Har kun erfaring med Polestar 2 og Volvo EX40 av nyere Volvo som i det minste etter mine kriterier har veldig god software

Kanskje det. Både far og svigerfar har EX40 så jeg hører nok bare klagingen der. Sist gang var det manglende forvarming pga en feiltrykk når de skulle navigere til hurtiglading. Den gir visst ingen beskjed om den forvarmer eller ikke, så han oppdaget ingenting.

Skrevet
Salvesen. skrev (57 minutter siden):

Om en er vandt til å trykke på HMI(Som ofte er maskinvare i fra 80/90 tall med små endringer) så er en ikke særlig kravstor 😛

What is HMI? Human Machine Interface

"moderne" hmi for de som ikke er vandt med slikt :)

HMI står jo bare for Human Machine Interface, så er jo det ett menneske bruker for å kontrollere bilens eller "maskinens" funksjoner og er ikke ett eksklusivt uttrykk for industrielle styringer https://www.elektrobit.com/blog/human-machine-interface/ . Men selvfølgelig kunne jeg brukt litt simplere uttrykk som UI, men det var uttrykket HMI som dukket opp i hodet mitt når jeg skrev innlegget, for skylde på min fortid som automasjons ingeniør :) 

• Liker 1
Skrevet
Evil-Duck skrev (1 minutt siden):

HMI står jo bare for Human Machine Interface, så er jo det ett menneske bruker for å kontrollere bilens eller "maskinens" funksjoner og er ikke ett eksklusivt uttrykk for industrielle styringer https://www.elektrobit.com/blog/human-machine-interface/ . Men selvfølgelig kunne jeg brukt litt simplere uttrykk som UI, men det var uttrykket HMI som dukket opp i hodet mitt når jeg skrev innlegget, for skylde på min fortid som automasjons ingeniør :) 

Ja HMI er stort sett brukt i sammenhenger med PLS. Begge henger stort sett igjen i fortiden 😛 Prøver å holde meg langt unna, selv om jeg også er i automasjonens verden 😛

• Liker 2
Skrevet
Salvesen. skrev (16 timer siden):

Ja HMI er stort sett brukt i sammenhenger med PLS. Begge henger stort sett igjen i fortiden 😛 Prøver å holde meg langt unna, selv om jeg også er i automasjonens verden 😛

Skal ikke dra diskusjonen noe lenger da det er svært OT, annet enn å påpeke at det er ganske tydelig at vi har jobbet i svært forskjellige bransjer, da min fartstid i det maritime segmentet er PLSer det som blir brukt av både regulatoriske og praktiske grunner. 

• Liker 1
Skrevet
Evil-Duck skrev (2 minutter siden):

Skal ikke dra diskusjonen noe lenger da det er svært OT, annet enn å påpeke at det er ganske tydelig at vi har jobbet i svært forskjellige bransjer, da min fartstid i det maritime segmentet er PLSer det som blir brukt av både regulatoriske og praktiske grunner. 

Jeg har også jobbet i det maritime segmentet, og derav min erfaring :) Men ja det er enkleste vei til mål da en kan kjøpe godkjent hyllevare, som dog gir mange dårlige ting til produktet. Men ja, du har rett det er veldig OT :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...