Gå til innhold

Tesla - kaféen

bshagen

Anbefalte innlegg

Skrevet
nebrewfoz skrev (24 minutter siden):

Det er skrevet av en journalist som kanskje bruker begrepet 'fjernstyring' på en annen måte enn du gjør.

Hvem stoler du mest på? Tesla-eieren eller journalisten?

Oookay? Og hvor i teksten får vi høre direkte fra eieren hva som har skjedd? Uten at det går via journalisten?

Ikke at det interesserer meg egentlig. JEg lurer på om *noen* andre klarer å bruke summon på egen gårdsplass?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
ProphetSe7en skrev (32 minutter siden):

Har dere noe ekstrautstyr dere vil anbefale til MY eller M3?

Allværsmatter er et must i Norge. Og kanskje bedre skvettlapper på alle 4 hjul.

Resten er veldig individuelt. Er 1000 ting å få kjøpt både i norske og internasjonale nettbutikker.

• Liker 1
Skrevet
ProphetSe7en skrev (1 time siden):

S3XY Commander er fin. Da kan du manuelt aktivere forvarming av batteri og mange andre funksjoner som ikke er tilgjengelig.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ja s3xy er meget bra. Trenger som nimrad sier i 99 prosent av tilfellene kun commander. Knapper etc bruker eg aldri.

Endret av Jotun
  • Liker 1
Skrevet
Nimrad skrev (1 time siden):

S3XY Commander er fin. Da kan du manuelt aktivere forvarming av batteri og mange andre funksjoner som ikke er tilgjengelig.

Hvordan fungerer det med kun S3XY Commander?

Hvor kjøper man ev. det?

Skrevet
Hanhijnn skrev (1 minutt siden):

Hvordan fungerer det med kun S3XY Commander?

Hvor kjøper man ev. det?

Du må gjøre alt via app på telefonen, bruker egentlig aldri knappene så det var bomkjøp. Du kan kjøpe direkte fra Enhance, eller så importerer vel BeGood også. Ganske kjekk liten sak. Den viktigste funksjonen for meg var at man kunne løsne ladekabel med bakre dørhåndtak, men det har vel kommet native støtte for det nå.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

Ja de har jo løst en del ting nå etterhvert.

Eneste som kan være greit er å redusere regen. Aldri gjort men kan se nytten.

Har også brukt manuell forvarming til ikke Tesla stasjoner, men dette er jo også utbedret i de siste oppdateringene.

Man får også masse info. Temperaturer etc om man ønsker. 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
ProphetSe7en skrev (2 timer siden):

Jeg er sikkert farget av egne preferanser og bruksområder, men jeg kan egentlig ikke skjønne at ikke slike solgardiner/deksel kommer opp som tilvalg fra shop når man bestiller bil, for her har man jo et glamping-telt på hjul... 😎

Men som det nevnes, og tildligere i denne tråden, er jo dette noe man finner mange versjoner av på ebay og andre steder der man får kjøpt alt mulig slags krimskrams.

Ville kanskje og bestilt opp en slik sak til å putte i koppholderen, for å klemme litt på flasker/kopper som er smalere enn koppholderne i bilen er, så man slipper at de flakser rundt eller skvetter væske i krappe svinger når man kjører i "moro-modus" eller bilen plutselig bråbremser av uvisst hvilken grunn! 😉

Skrevet
Jotun skrev (41 minutter siden):

Ja de har jo løst en del ting nå etterhvert.

Eneste som kan være greit er å redusere regen. Aldri gjort men kan se nytten.

Har også brukt manuell forvarming til ikke Tesla stasjoner, men dette er jo også utbedret i de siste oppdateringene.

Man får også masse info. Temperaturer etc om man ønsker. 

Ja jeg ser også nytten, men om det er verdt det i forhold til prisen, er jo spørsmålet.

Skrevet
Nimrad skrev (53 minutter siden):

Du må gjøre alt via app på telefonen, bruker egentlig aldri knappene så det var bomkjøp. Du kan kjøpe direkte fra Enhance, eller så importerer vel BeGood også. Ganske kjekk liten sak. Den viktigste funksjonen for meg var at man kunne løsne ladekabel med bakre dørhåndtak, men det har vel kommet native støtte for det nå.

Man må kjøpe OBD-adapter + Commander som et minimum? https://www.begood.no/products/obd-adapter-the-commander-tesla-model-3y?_gl=1*opsx5o*_up*MQ..*_ga*MTUyODEwOTQwNS4xNzYzNzE4OTc0*_ga_95BT9KPL0Q*czE3NjM3MTg5NzQkbzEkZzEkdDE3NjM3MTkwMjEkajEzJGwwJGgxMzYyNTkyNzE1&gclid=CjwKCAiAuIDJBhBoEiwAxhgyFhC8itmaA3Jm6ioS0XO-vjbrCRTeADdwh2Z9_L9NL5NFLnlqjKZjbBoCTEAQAvD_BwE&gbraid=0AAAAADFLx_HHRDHIUQTfFwFONqN7HrYhp

Kan ikke se at man kan kjøpe kun Commander.

Skrevet
Hanhijnn skrev (10 minutter siden):

Man må kjøpe OBD-adapter + Commander som et minimum?

Ja, du må vel det. Hvilken modell har du?

Hanhijnn skrev (15 minutter siden):

Ja jeg ser også nytten, men om det er verdt det i forhold til prisen, er jo spørsmålet.

Kommer jo helt an på hva du har tenkt å bruke den til. Sjekk ut YouTube om hva du kan gjøre med den. Naboen bruker mobilen som dashboard/HUD blant annet med en del ekstra info som du ikke ser på skjermen.

• Liker 1
Skrevet
Hanhijnn skrev (1 time siden):

Det har avtatt. Siden tesla har innført en del av tingene i softwaren.

• Liker 1
Skrevet
Nimrad skrev (55 minutter siden):

Ja, du må vel det. Hvilken modell har du?

Nå har jeg en 2022 TMY LR, men den er til salgs. Henter en 2026 Juniper om et par uker.

• Liker 1
Skrevet
Hanhijnn skrev (3 minutter siden):

Nå har jeg en 2022 TMY LR, men den er til salgs. Henter en 2026 Juniper om et par uker.

Se her så skjønner du hva du skal med adapteren:

Skrevet

Det hadde vært knakende kjekt å kunne sette bil i D og R med rullehjulet på høyresida av rattet i disse dager. Det snør så mye at teslaen har blitt brøyteplog. Fungerer godt så lenge snøen er så lett som nå. 

Skrevet
Nimrad skrev (13 minutter siden):

Se her så skjønner du hva du skal med adapteren:

Koble den til OBD-porten ja. Har skjønt såpass. 😏 Muligheten til å starte forvarming av batteriet manuelt kunne jeg godt tenkt meg. Men hva ellers liksom...? 🤔

Skrevet (endret)
Hanhijnn skrev (7 minutter siden):

Men hva ellers liksom...? 🤔

Det er haugevis av ting, du må nesten lese/se deg opp selv. Jeg bruker forvarming, jeg hadde "lås opp ladekabel med bakre dørhåndtak", den kan slå av autoviskere på autopilot, auto-reaktivering av autopilot(ved filskifte på motorvei) +++

edit: tror du kan laste ned S3XY-appen og prøve den ut i demo-modus, så da ser du funksjonaliteten.

Endret av Nimrad
Skrevet (endret)

Etter noen år nå med S3XY buttons så er det dette jeg bruker knappene til:

Åpne hanskerommet 

Slå inn/ut speilene

Hilse på kjentfolk (1 blink med nødblink)

Holde folk unna bakfangern min (2 sekund med strobelys på bremselysa) 

Og Drift Pro modus da de gangene man får anledning til å benytte det.

Før brukte jeg knapper til å kjøre passasjersetet att å frem men det e jo kommet native på skjermen nå.

Bruker en telefon til å vise meg all nerdete info jeg vil følge med på, men mange bryr seg vel ikke om slikt så da er nok en mobil/skjerm unødvendig.

Folk kjøper og commandern bare for å deaktivere hastighetsvarslingen eu har påkrevd bilene skal ha og som ikke kan deaktiveres permanent uten commander.

Generelt meget kjekt produkt som stadig utvikles

Endret av Complexity
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...