Gå til innhold

Tesla - kaféen

bshagen

Anbefalte innlegg

Skrevet
Duriello skrev (1 time siden):

Frister mer og mer å bare klikke på bestilling. 😅 Får se om man får til å gjennomføre prøvekjøring mot slutten av juni. 👌

Gambler du på at de beholder rentekampanjen eller har de forlenget den utover juni allerede? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
minim skrev (3 minutter siden):

Gambler du på at de beholder rentekampanjen eller har de forlenget den utover juni allerede? 

Om de forlenger rentekampanjen er det ett stort pluss selvfølgelig, men må dryge nærmere slutten av juni for å se om ryggen bedrer seg. 😂 Fingers crossed! 🤞

Skrevet
9 hours ago, Duriello said:

Om de forlenger rentekampanjen er det ett stort pluss selvfølgelig, men må dryge nærmere slutten av juni for å se om ryggen bedrer seg. 😂 Fingers crossed! 🤞

Bestilte usett, uten prøvekjøring. Bare å bestille! Vi har lånt en 2022 Y tidligere og Juniper skal jo være bedre så. 

• Liker 1
Skrevet
Duriello skrev (11 timer siden):

Frister mer og mer å bare klikke på bestilling. 😅 Får se om man får til å gjennomføre prøvekjøring mot slutten av juni. 👌

Her på Nord-Vestlandet var det såre enkelt å avtale prøvekjøring. Fikk hente bilen fredag ettermiddag, og levere før åpningstid mandag. Bare å si fra. Men det er veldig god service på Tesla-stasjonene her i området. Bedre eller minst like bra som noe annet bilmerke.

• Liker 2
Skrevet
Joachim Vadseth skrev (52 minutter siden):

Bestilte usett, uten prøvekjøring. Bare å bestille! Vi har lånt en 2022 Y tidligere og Juniper skal jo være bedre så. 

Den er bedre på ALT som Y har vært kritisert for. Knallgod bil!

• Liker 2
Skrevet
Salvesen. skrev (På 3.6.2025 den 21.26):

Tesla virker å gi super innbytte på Y om dagen, selv om koret mener at de er verdiløse om en leser noen poster tilbake... Leste nettopp om en som fikk 310 for en 23 modell med 67 på telleren. En billigere på finn, den er gått 160 000... Så om du vurderer bytte med innbytte så er det en fantastisk mulighet nå!

Det gjelder vel ikke Model 3 også eller? Rentekampanjen gjelder vel kun nye Y, sant? Synes og at Tesla gir ganske så bra innbyttepriser ift andre jeg har hørt med. Fikk et veldig bra tilbud på gamle Y, men tror nok jeg heller hadde gått over til M3P eller M3LR da. Men da gjelder vel ikke rentekampanjen..

Skrevet
Iterion skrev (Akkurat nå):

Det gjelder vel ikke Model 3 også eller? Rentekampanjen gjelder vel kun nye Y, sant? Synes og at Tesla gir ganske så bra innbyttepriser ift andre jeg har hørt med. Fikk et veldig bra tilbud på gamle Y, men tror nok jeg heller hadde gått over til M3P eller M3LR da. Men da gjelder vel ikke rentekampanjen..

Jeg prøvde innbytte på min i tja april/mai? Husker ikke. Og fikk ikke særlig bra pris ift laveste på finn. Fikk vell 50 lapper mer på finn eller noe slikt. Men, mulig det er bedre nå. 

• Liker 1
Skrevet

Tok det kanskje for gitt at man ikke sammenlignet biler var kjørt dobbelt så langt.
Ser det var litt vel optimistisk.. 

Skrevet
Marzo skrev (21 minutter siden):

Tok det kanskje for gitt at man ikke sammenlignet biler var kjørt dobbelt så langt.
Ser det var litt vel optimistisk.. 

Åpne øynene...

Skrevet
Marzo skrev (13 minutter siden):

Tilsvarende biler med tilsvarende km sortert etter pris

image.thumb.png.35f1cbfff5f069a43bbef093ba1c75f9.png

Åpne øynene dine... Det ligger en bil der med tilsvarende km. Det var en RWD...

Skrevet
8 minutes ago, Snowleopard said:

Du sammenligner RWD Standard range med LR? Det blir jo mer feil enn det @Salvesen. gjorde. Disse har altså 4WD og større batteri! Og du har til og med en Performance med i utvalget! :D

Nytt forsøk?

Jeg sammenligner med "2023 Model Y gått 67k" som er det eneste som ble nevnt. 

Skrevet
Just now, Salvesen. said:

Åpne øynene dine... Det ligger en bil der med tilsvarende km. Det var en RWD...

Du har aldri skrevet noe om RWD så det er vanskelig å lese tankene dine, men jeg skal forsøke å gjøre mitt beste neste gang. 

• Liker 1
Skrevet
Marzo skrev (1 time siden):

Jeg sammenligner med "2023 Model Y gått 67k" som er det eneste som ble nevnt. 

Ja, jeg så feilen etter at jeg la ut denne for også @Salvesen. hadde med en LR. Trodde han bare hadde RWD SR, inntil jeg så en LR med der og!

Jeg slettet derfor innholdet, og rapporterte mitt eget innlegg til mod, som har fjernet dette!

• Liker 1
Skrevet
Marzo skrev (1 time siden):

Du har aldri skrevet noe om RWD så det er vanskelig å lese tankene dine, men jeg skal forsøke å gjøre mitt beste neste gang. 

trenger bare å se på bildet som blir lagt ved :)  Det var liksom derfor jeg la det ved. Men skal være mer tydelig neste gang, beklager det :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg gjennomførte nettopp Aviloo premium batteritest på min Model X 100D med 280k km bak seg over ganske nøyaktig 8 år. Tenkte det kunne være greit før salg. (17% superlading over det siste året, forresten. Trolig lignende over levetiden. Og helt orginalt batteri.)

Virker som helt OK resultat:

Batteritest.thumb.png.9abc6704e5961ab8bf2dcbb41bf7ccca.png

Endret av Espen Hugaas Andersen
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Espen Hugaas Andersen skrev (11 minutter siden):

Jeg gjennomførte nettopp Aviloo premium batteritest på min Model X 100D med 280k km bak seg over ganske nøyaktig 8 år. Tenkte det kunne være greit før salg. (17% superlading over det siste året, forresten. Trolig lignende over levetiden. Og helt orginalt batteri.)

Wow det er jo helt sinnsykt bra! Takk for at du deler!

• Liker 1
Skrevet
16 hours ago, Espen Hugaas Andersen said:

Har du kjørt Tesla sin batteritest også?

Eller er det ikke batteritest tilgjenglig i infotainment på Model X?

Running the Battery Health Test

To start the test, Model Y needs to be plugged in to an AC charger that provides at least 5 kW of power.

In addition, make sure that all of the following requirements are met before you begin the test.

• There are no active alerts related to the Battery or thermal system.
  • Model Y is in Park.
  • There are no pending software updates.
  • There is less than 20% Battery level remaining.

When you are ready to begin the test:

1. Plug in your vehicle to an AC charger.
  2. Touch Controls > Service > Battery Health Test. Read the popup, then touch Start Test.

The test takes up to 24 hours to run. While the test is running, the touchscreen displays a progress bar and the estimated time remaining. The touchscreen will be off for certain portions of the test, the Battery will be discharged below 10% (and may be discharged as low as 0%), and vehicle features (such as Sentry Mode and climate controls) are disabled.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...