Gå til innhold

Menn & Abort


Anbefalte innlegg

Nei, det synes jeg ikke, heller tvert imot, men kanskje groteskt på en litt annen måte.

Ja, dette var en merkelig greie. Det er kanskje "groteskt" om man snakker om for eksempel et samboerpar hvor mannen drar sin vei da han får vite at dama er gravid eller andre lignende varianter av åpenbar mislighold.

Men i Norge har vi noe vi kaller "lovens intensjon" som helt fint vil være mulig å formulere slik at man så langt det er mulig rammer tilfeller der mannen blir et offer for kvinner som er ute etter å misbruke dem til sin egen fordel i en barnesak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva mener du med mer likestilte rettigheter ved svangerskap? At mannen bør kunne bestemme like mye over kvinnens kropp som kvinnen selv under svangerskapet?

Jeg er helt enig at når den delen av kroppen hennes som de har skapt sammen blir selvstendig så bør begge foreldrene ha like rettigheter over barnet, men frem til det så ser jeg ingen annen mulighet enn at kvinnen har rettigheter som trumfer mannens.

 

Det blir litt det samme som at en kvinne i et forhold ikke skal kunne få bestemme over sædcellene til mannen så lenge de er en del av han. Etter de har blitt en del av henne så er det hun som bestemmer. Når massen forlater kroppen hennes og blir selvstendig så bør begge foreldrene ha like mye de skulle ha sagt.

 

Under svangerskapet er det bare kvinnen som får påkjenningene.

Men, avgjørelsen om å beholde barnet eller ta abort tas under svangerskapet.

Avgjørelsen som tas under svangerskapet (av kvinnen) har følgelig store konsekvenser for begge parter.

 

Derfor burde mannen også ha rettigheter til å ta sin avgjørelse under svangerskapet. Hans rettighet kan være en "juridisk abort". Mannen kan ikke ha rettigheter til å tvinge kvinnen til å ta abort/ikke ta abort.

Lenke til kommentar

Hva mener du med mer likestilte rettigheter ved svangerskap? At mannen bør kunne bestemme like mye over kvinnens kropp som kvinnen selv under svangerskapet?

Jeg er helt enig at når den delen av kroppen hennes som de har skapt sammen blir selvstendig så bør begge foreldrene ha like rettigheter over barnet, men frem til det så ser jeg ingen annen mulighet enn at kvinnen har rettigheter som trumfer mannens.

 

Likestilt rett til selvbestemmelse av foreldrerollen, i dag kan den tvinges på menn. Det er ikke en mening, det er fakta.

 

Kvinnen bestemmer over kroppen sin, og fosterets første 12 uker.

Juridisk Abort vil ikke endre dette, Juridisk Abort har ingenting å gjøre med faktisk abort, dette er presisert i tråden, i definisjonen, og mange ganger i svar på folk som ikke gidder å lese seg opp. Den som argumenterer for å bruke fysisk makt for å tvinge en kvinne til å ta abort, er syk i hodet.

Endret av Alexander4840
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke helt argumentet for at menn skal ha lov til "juridisk abort" kun de første 12 ukene..?

Hvorfor ikke for eksempel 9 måneder eller 2 år?

Seriøst?

 

Mener du at det etter å ha levd sammen med samboer og vært i papparollen i et år plutselig skal si at "nei... Dette gidder jeg ikke lenger... Jeg tar juridisk abort"?

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke helt argumentet for at menn skal ha lov til "juridisk abort" kun de første 12 ukene..?

Hvorfor ikke for eksempel 9 måneder eller 2 år?

Om menn har denne retten i 9 mnd eller 2 år fra kjent tidspunkt, så kan han være ombord forbi den tiden kvinnen har fri rett til abort, det er ett problem. Kvinnen har kun rett til fri abort innen 12 uker av unnfangelse

Mitt mål er kun Juridisk Abort innen 12 uke fra da man er kjent med svangerskapet, det er da kvinnens ansvar å formidle dette.

Det kan også være en periode på 8 uker, siden det normalt tar opp til 4 uker for kvinnen å finne ut om hun er gravid.

Juridisk Abort innen 8 uker er kanskje den beste løsningen.

Detaljene må lov-produsenter stå for. det beste vi kan gjøre er å vurdere, gi mening, og komme med forslag.

Endret av Alexander4840
Lenke til kommentar

Dere glemmer en ganske så sentral part oppi hele denne «menn vs kvinner»-diskusjonen; barnet. Når en kvinne tar abort er det et foster, når det er født er det et barn. Og alle barn har rett på to foreldre. Det er derfor man som enslig ikke har rett til feks ivf i Norge i dag. Juridisk abort er bare å glemme.

Lenke til kommentar

Dere glemmer en ganske så sentral part oppi hele denne «menn vs kvinner»-diskusjonen; barnet. Når en kvinne tar abort er det et foster, når det er født er det et barn. Og alle barn har rett på to foreldre. Det er derfor man som enslig ikke har rett til feks ivf i Norge i dag. Juridisk abort er bare å glemme.

 

Noe du har glemt er at "juridisk abort" gjelder før kvinnen har født, før det er et barn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere glemmer en ganske så sentral part oppi hele denne «menn vs kvinner»-diskusjonen; barnet. Når en kvinne tar abort er det et foster, når det er født er det et barn. Og alle barn har rett på to foreldre. Det er derfor man som enslig ikke har rett til feks ivf i Norge i dag. Juridisk abort er bare å glemme.

Gitt at kvinnen har rett til å velge faren helt bort fra barnets liv så er ikke hva vi har i dag noen rett for barnet. Kun kvinnen. Det eneste vi ber om er lignende rettighet for faren. Når kvinnen har rett til å velge bort faren, hvorfor skal ikke han ha samme rett?
Lenke til kommentar

Hva er det jeg misforstår?

 

Den eneste juridisk abort går direkte ut over er barnet.

 

Alt i livet har en risiko. Å ha sex, beskyttet eller ei, innebærer risiko for barn. Kan du ikke leve med det, så la være.

 

Syns jeg ser det, "juridisk abort".. Ronny Rundbrenner som har satt unge på tre damer og elegant sagt fra seg alt ansvar. Juridisk abort. Vakke min skyld!

 

Det blir bare for dumt. Dere kan argumentere til dere blir blå i trynet, det er ingen med IQ høyere enn skostørrelsen sin som syns dette er et fornuftig forslag.

Lenke til kommentar

Hva er det jeg misforstår?

 

Den eneste juridisk abort går direkte ut over er barnet.

 

Alt i livet har en risiko. Å ha sex, beskyttet eller ei, innebærer risiko for barn. Kan du ikke leve med det, så la være.

 

Syns jeg ser det, "juridisk abort".. Ronny Rundbrenner som har satt unge på tre damer og elegant sagt fra seg alt ansvar. Juridisk abort. Vakke min skyld!

 

Det blir bare for dumt. Dere kan argumentere til dere blir blå i trynet, det er ingen med IQ høyere enn skostørrelsen sin som syns dette er et fornuftig forslag.

 

Jeg synes vi kan bare kvitte oss med abort, for

"Alt i livet har en risiko. Å ha sex, beskyttet eller ei, innebærer risiko for barn. Kan du ikke leve med det, så la være."

 

det er ingen med IQ høyere enn skostørrelsen sin som syns abort er et bra inngrep

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noe du har glemt er at "juridisk abort" gjelder før kvinnen har født, før det er et barn.

Du er virkelig en klovn du. En kvinne kan ta to valg: abortere fosteret eller beholde det. Velger hun å ikke abortere er det gode sjanser for at det ender opp som et barn. Et foster er et potensielt barn som har rett på to foreldre. Men hvorfor er jeg ikke overrasket over at du ikke klarer å se lenger enn din egen nesetipp og at dette ikke handler om de stakkars mennene. Juridisk abort kommer ikke til å skje, det er bare å glemme. I hvert fall med KrF i regjering.

Lenke til kommentar

Du er virkelig en klovn du. En kvinne kan ta to valg: abortere fosteret eller beholde det. Velger hun å ikke abortere er det gode sjanser for at det ender opp som et barn. Et foster er et potensielt barn som har rett på to foreldre. Men hvorfor er jeg ikke overrasket over at du ikke klarer å se lenger enn din egen nesetipp og at dette ikke handler om de stakkars mennene. Juridisk abort kommer ikke til å skje, det er bare å glemme. I hvert fall med KrF i regjering.

 

Det er ingen som mener at man skal ta juridisk abort etter at barnet er født. Du forstår ikke problemstillingen. Les om igjen det første innlegget i tråden. 

Lenke til kommentar

Hva er det jeg misforstår?

 

Den eneste juridisk abort går direkte ut over er barnet.

 

Alt i livet har en risiko. Å ha sex, beskyttet eller ei, innebærer risiko for barn. Kan du ikke leve med det, så la være.

 

Syns jeg ser det, "juridisk abort".. Ronny Rundbrenner som har satt unge på tre damer og elegant sagt fra seg alt ansvar. Juridisk abort. Vakke min skyld!

 

Det blir bare for dumt. Dere kan argumentere til dere blir blå i trynet, det er ingen med IQ høyere enn skostørrelsen sin som syns dette er et fornuftig forslag.

 

Går utover barnet? Det er helt opp til moren. Om hun velger å bære barnet frem når hun vet hun kun er en om det, noe som forsovet allerede skjer idag er helt og holdent opp til henne. Så det er vel strengt talt hennes avgjørelse som kan påvirke barnet og ikke mannens.

 

Alt i livet har en risiko. Å ha sex, beskyttet eller ei, innebærer risiko for barn. Kan du ikke leve med det, så la være. Det er selvsagt ingen selvfølge at dere kvinner skal få ta abort, og på samfunnets regning av alle ting!

 

Så ikke pul Ronny Rundbrenner om du ikke vil ha barn med han?

 

Syns du menn som er voldtatt slik at det har resultert i graviditet skal ha rett på juridisk abort? Eller kanskje tvangsabort hos kvinnen da de er frastjålet genetisk materiale?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...