Gå til innhold

Menn & Abort


Anbefalte innlegg

Ja, kondomer fungerer ikke alltid. Om du vil være på den sikre siden så bør du ikke ha sex med kvinner du ikke ønsker å få barn med. Menn som blir lurt av kvinner er som oftest idioter som har lekt med ilden over en lenger periode. 

 

At kvinner kan ta fri abort, betyr ikke at vi i tillegg skal la menn ta juridisk abort. Det vil bare føre til at menn sover rundt enda mer.

 

Menn burde få ta juridisk abort av den grunn at kvinner kan ta abort. Det er to personer som lager barn sammen, de burde få så like rettigheter som mulig. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vet at kvinnene som mennene ligger med også ligger like mye rundt?

Sånn i all hovedsak har menn og damer like mye sex.

Med mindre man ser på homofile og lesbiske, men der er ikke graviditet ett problem.

Takes two to tango..

 

Ja, det er riktig at kvinner kan ha ubeskyttet sex uten å ta ansvar for det, men det betyr ikke at jeg ønsker å la menn også slippe unna.

 

Bedre å løse 50% av problemet enn 0%.

Lenke til kommentar

Så du er blitt moralens nye ridder? Hva så om menn ligger mer rundt. Er det noe galt i det?

 

Ja, problemet er at samfunnet må betale for barna som har blitt juridisk abortert. Det vil også skape en del samfunnsproblemer.

 

Jeg sliter litt med denne saken, fordi jeg forstår urretferdigheten. Men samtidig så vil jeg gjennomføre et tiltak som fører til mer skade.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Ja, problemet er at samfunnet må betale for barna som har blitt juridisk abortert. 

 

Det vil også skape en del samfunnsproblemer.

Nei, det er de som velger å være alenemor som da betaler for barna sine, naturligvis.

Da må de kjøpe mindre klær, snus, sminke, ferie, osv, istedenfor at menn tvinges til dette.

 

Rettelse, jeg vet ikke hva loven er, men innføring av juridisk abort burde 100% overføre all kostnad til alenemor, dette fordi de burde ikke velge å være alenemor, vi burde ikke støtte selv-valgte aleneforeldre noe mer enn par. Alle barn fortjener 2 foreldre.

Endret av Alexander4840
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, problemet er at samfunnet må betale for barna som har blitt juridisk abortert. 

 

Det vil også skape en del samfunnsproblemer.

 

 

Så det er samfunnet du tenker på altså... Yeah, right...  

Og det kan løses ekstremt enkelt: slutt med økonomisk støtte til aleneforeldre hvis det selvvalgt. Har man ikke råd til barn, så bør man ikke få barn. Det er jo bare en celleklump er det ikke? Og de kvinner som ikke vil ta abort må ta faktisk ta litt ansvar for eget liv, og ikke "sove rundt" hvis de ikke vil ta konsekvensene av sine handlinger.... 

 

 

 

Hva er denne idiotien om full likestilling mellom kjønnene når det handler om svangerskap og fødsler. Dere forstår at menn ikke kan bli gravide og at det er ikke mulig å likestille menn og kvinner? Kvinner bærer frem barnet i sin kropp, kvinner føder og kvinner tar all risikoen et svangerskap medfører. Det er naturlig at kvinnen skal ha mer innflytelse over sin kropp. Det fører til en situasjon der menn får mindre å si og ikke har den samme muligheten til å "kvitte" seg med den ansvar et barn medfører, men det ser jeg virkelig ikke på som et problem.

 

Jeeee.

(min utheving)

 

Og der satte du virkelig halen på grisen. Kvinner flest ser ikke problemet. For de som rammes er dette et virkelig problem, og et stort problem. Og som mann ser jeg visselige problemet med manglende likestilling. 

 

Og det er påfallende hvor aggressive feminister blir i kampen mot juridisk abort. De som så gjerne påstår at de jobber for likestilling for begge kjønn. Men når det gjelder mer likestilling for menn, så er kjemper de aktivt mot det. 

 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Ja, det er riktig at kvinner kan ha ubeskyttet sex uten å ta ansvar for det, men det betyr ikke at jeg ønsker å la menn også slippe unna.

 

Bedre å løse 50% av problemet enn 0%.

 

I alle dager! Hva slags religiøst mørkemannsholdninger er dette??? 

 

Siden du mener at det er "Bedre å løse 50% av problemet enn 0%" så må jo dette bety at det er et problem at folk har sex utenom i forplantningsøyemed. 

 

Selv innen de mest ortodokse og rablende gale sekter så synes man det er greit å ha sex utenom bare akkurat for å få barn, riktignok bare mellom ektefolk. 

 

Men du derimot går enda lenger... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, det er de som velger å være alenemor som da betaler for barna sine, naturligvis.

Da må de kjøpe mindre klær, snus, sminke, ferie, osv, istedenfor at menn tvinges til dette.

 

Mange alenemødre har ikke inntekt. Om ikke barna skal sulte, så må vi gi dem penger. Eventuelt kan du sende barnevernet på henne, men det er mye dyrere.

 

Om far blir tvunget til å finansiere og faktisk være far til ungen sin, så vil mor bli en mindre byrde på samfunnet.

 

 

Så det er samfunnet du tenker på altså... Yeah, right...  

Og det kan løses ekstremt enkelt: slutt med økonomisk støtte til aleneforeldre hvis det selvvalgt. Har man ikke råd til barn, så bør man ikke få barn. Det er jo bare en celleklump er det ikke? Og de kvinner som ikke vil ta abort må ta faktisk ta litt ansvar for eget liv, og ikke "sove rundt" hvis de ikke vil ta konsekvensene av sine handlinger.... 

 

Å slutte med økonomisk støtte til aleneforeldre er urealistisk. Til og med Hong Kong gir økonomisk støtte til aleneforeldre.

 

Jeg vet ikke hva annet enn samfunnet det skulle handle om. Det handler ikke om moral, fordi moralsk sett så burde menn få rett til juridisk abort om kvinner har rett til fri abort. 

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

I alle dager! Hva slags religiøst mørkemannsholdninger er dette??? 

 

Siden du mener at det er "Bedre å løse 50% av problemet enn 0%" så må jo dette bety at det er et problem at folk har sex utenom i forplantningsøyemed. 

 

Selv innen de mest ortodokse og rablende gale sekter så synes man det er greit å ha sex utenom bare akkurat for å få barn, riktignok bare mellom ektefolk. 

 

Men du derimot går enda lenger... 

 

Nå overdriver du noe vanvittig. De fleste som er imot abort er også imot juridisk abort for menn. Det ville vært rart om jeg støttet juridisk abort bare fordi kvinner har rett til abort.

 

Og jeg sa aldri at man bare kan ha sex om man vil ha barn. Det jeg sier at man bør ikke ha ubeskyttet sex med kvinner man ikke ønsker å få barn med. Eller rettere sagt, gjør du det så får du ta ansvar for dine handlinger.

Lenke til kommentar

Mange alenemødre har ikke inntekt. Om ikke barna skal sulte, så må vi gi dem penger. Eventuelt kan du sende barnevernet på henne, men det er mye dyrere.

Om far blir tvunget til å finansiere og faktisk være far til ungen sin, så vil mor bli en mindre byrde på samfunnet.

Å slutte med økonomisk støtte til aleneforeldre er urealistisk. Til og med Hong Kong gir økonomisk støtte til aleneforeldre.

Jeg vet ikke hva annet enn samfunnet det skulle handle om. Moralsk sett så burde menn få rett til juridisk abort om kvinner har rett til fri aboirt. 

Kvinner HAR rett til fri abort frem til 12 uker, ingen trenger mer tid enn det, er man usikker etter 11 uker så er man ikke usikker på beste løsning. Kvinner har også rett til fri abort etter Juridisk Abort innføres.

Om de ikke har inntekt så kan de få grunnleggende NAV støtte som alle andre, mens de forventes å møte hos NAV hver dag 8-16(utenom barnets første år... Naturligvis).

Men NAV er altfor generøs generelt. Har man ikke råd til barn, eller er ubrukelig, så burde man ikke få barn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kvinner HAR rett til fri abort frem til 12 uker, ingen trenger mer tid enn det, er man usikker etter 11 uker så er man ikke usikker på beste løsning. Kvinner har også rett til fri abort etter Juridisk Abort innføres.

Om de ikke har inntekt så kan de få grunnleggende NAV støtte som alle andre, mens de forventes å møte hos NAV hver dag 8-16(utenom barnets første år... Naturligvis).

Men NAV er altfor generøs generelt. Har man ikke råd til barn, eller er ubrukelig, så burde man ikke få barn.

 

Poenget er, jeg vil ikke at de skal bli avhengig av NAV-støtte. Jeg vil at faren skal betale for barnet.

 

Det medfører at menn oppfører seg bedre, moren vil bli en mindre byrde på samfunnet og ungen vil klare seg bedre om faren ikke har stukket av.

Lenke til kommentar

Å slutte med økonomisk støtte til aleneforeldre er urealistisk. Til og med Hong Kong gir økonomisk støtte til aleneforeldre.

 

Jeg vet ikke hva annet enn samfunnet det skulle handle om. Moralsk sett så burde menn få rett til juridisk abort om kvinner har rett til fri aboirt. 

 

Merk deg at jeg skrev "selvvalgt". Altså de som selv velger å være aleneforeldre. Det er noe helt annet hvis man blir aleneforeldre etter at barnet er født. 

 

Et samfunn har tradisjonelt sett ikke hatt som hensikt å ivareta aleneforeldre. Det å forsørge barn har primært vært menns ansvar, men nå som kvinner er likestilt så er jo dette ikke lenger et argument. 

 

 

Mange alenemødre har ikke inntekt. Om ikke barna skal sulte, så må vi gi dem penger. Eventuelt kan du sende barnevernet på henne, men det er mye dyrere.

 

Om far blir tvunget til å finansiere og faktisk være far til ungen sin, så vil mor bli en mindre byrde på samfunnet.

(min utheving)

Tja. Har man noen særlig dokumentasjon på dette? Studier fra USA viser jo at barn av alenemødre koster samfunnet ekstremt mye mer enn andre barn. De er oftere kriminelle, får mer stønader, får lavere utdanning og en hel haug andre problemer. Min erfaring er at det er samme trend her i Norge. 

 

 

Nå overdriver du noe vanvittig. 

 

Jeg tok bare utgangspunkt i det du faktisk skrev. Hvis du nå går vekk fra dette så er det helt greit. 

 

 

De fleste som er imot abort er også imot juridisk abort for menn. Det ville vært rart om jeg støttet juridisk abort bare fordi kvinner har rett til abort.

 

Dette er jo et helt ulogisk argument. La meg sette det inn i en annen sammenheng:

 

"De fleste som er imot tyveri begått av kvinner er også imot tyveri begått av menn. Det ville vært rart om jeg støttet tyveri begått av menn bare fordi jeg støtter tyveri begått av kvinner". 

 

 

Og jeg sa aldri at man bare kan ha sex om man vil ha barn. Det jeg sier at man bør ikke ha ubeskyttet sex med kvinner man ikke ønsker å få barn med. Eller rettere sagt, gjør du det så får du ta ansvar for dine handlinger.

 

Den logikken der fungerer bare hvis normalen i samfunnet er å ha sex i forplantningsøyemed. Og denne logikken går faktisk begge veier. Kvinner får ta ansvar for egne handlinger ved å ta abort hvis mannen ikke vil ha barn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er helt innlysende at menn burde ha rett til juridisk abort. Og egentlig mer enn det også. 

 

Idag er det ingen som har samleie for å få barn med mindre man er enige om det, eller at kvinnen har har et ønske om det alene. Man har det kun for forlystelsens skyld. Hvis det så blir en graviditet ut av det så er det et avtalebrudd hvis kvinnen da ikke tar abort. Dette kan sammenliknes med å smitte folk med HIV. Har man HIV så sier man ifra til partner. Partneren har høyst sannsynlig ikke noe ønske om få HIV. Og man kan faktisk bli hardt straffet hvis man ikke sier ifra. 

 

Og hvor kommer denne merkelige holdningen blant norske kvinner om at det kun er en celleklump hvis man ønsker å ta abort, mens hvis man ønsker å beholde det så er samme celleklump et barn selv lenge før uke 12.  Og det totalt absurde her er at det er abortmotstanderne som er de eneste som faktisk klarer å være konsekvente her. De mener jo at det er et barn hele tiden. 

 

Så kommer man til denne merkelige holdningen om at "menn må ta ansvar", og at "hvis menn ikke vil bli far så får de holde snoppen i buksa". Hvorfor gjelder ikke det for kvinner? De vet vel også at det kan bli en graviditet av dette? Hvorfor kan man ikke like gjerne si at ved en graviditet så skal det tas abort, og hvis kvinner ikke vil ta abort så får de la være å pule?  Eller så kan man jo strekke det enda lenger: det skal tas abort med mindre den ene part ønsker det fulle og hele ansvar for barnet. Etter fødsel så tar mor juridisk abort på barnet og barnet er da helt og fullt fars barn alene. Hvis kvinner ikke liker denne ordningen, så får de holde dåsa si i buksa. 

 

Poenget er, jeg vil ikke at de skal bli avhengig av NAV-støtte. Jeg vil at faren skal betale for barnet.

Det medfører at menn oppfører seg bedre, moren vil bli en mindre byrde på samfunnet og ungen vil klare seg bedre om faren ikke har stukket av.

 

Camlon, les gjerne sitatet ovenfor.

Du vet at kvinner er en del av samleiet mellom en kvinne og en mann? Antallet sex-tilfeller er fordelt 50-50% mellom kjønnene, noe annet er fysisk umulig.

Men du fientligjør menn?

Kvinner skal ikke ta noe ansvar?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Merk deg at jeg skrev "selvvalgt". Altså de som selv velger å være aleneforeldre. Det er noe helt annet hvis man blir aleneforeldre etter at barnet er født. 

 

Et samfunn har tradisjonelt sett ikke hatt som hensikt å ivareta aleneforeldre. Det å forsørge barn har primært vært menns ansvar, men nå som kvinner er likestilt så er jo dette ikke lenger et argument. 

 

Det går naturligvis ikke, vi kan ikke la barna sulte bare fordi moren selvvalgte å ikke ta abort. Jeg føler også at det er veldig feil å tvinge noen til å ta abort, siden jeg faktisk mener det er et liv.

 

Tja. Har man noen særlig dokumentasjon på dette? Studier fra USA viser jo at barn av alenemødre koster samfunnet ekstremt mye mer enn andre barn. De er oftere kriminelle, får mer stønader, får lavere utdanning og en hel haug andre problemer. Min erfaring er at det er samme trend her i Norge. 

 

Det samme gjelder barnevernsbarn. Forskjellen er at man må i tillegg betale for psykologer, rettsak og institusjoner. 

 

 

Dette er jo et helt ulogisk argument. La meg sette det inn i en annen sammenheng:

 

"De fleste som er imot tyveri begått av kvinner er også imot tyveri begått av menn. Det ville vært rart om jeg støttet tyveri begått av menn bare fordi jeg støtter tyveri begått av kvinner". 

 

Det er et fint eksempel. La oss si kvinner har lov til begå tyveri i visse situasjoner. Er det et argument for å også gi menn rett til å stjele.

 

Jeg mener at abort er umoralskt uansett om det gjelder kvinner eller menn, men tiltakene som mest effektivt reduserer antall aborter er ikke et forbud.

 

 

 

Den logikken der fungerer bare hvis normalen i samfunnet er å ha sex i forplantningsøyemed. Og denne logikken går faktisk begge veier. Kvinner får ta ansvar for egne handlinger ved å ta abort hvis mannen ikke vil ha barn. 

 
Jeg er uenig, tvangsabort er forkastelig. 
Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Camlon, les gjerne sitatet ovenfor.

Du vet at kvinner er en del av samleiet mellom en kvinne og en mann? Antallet sex-tilfeller er fordelt 50-50% mellom kjønnene, noe annet er fysisk umulig.

Men du fientligjør menn?

Kvinner skal ikke ta noe ansvar?

 

Jeg vil gjerne at kvinner skal ta mer ansvar, men jeg vet ikke hvordan man får det til.

 

Har du noen forslag som ikke involverer tvangsabort eller å la barnet sulte.

Lenke til kommentar

Hva om han blir voldtatt av nevnte kvinne?

 

Da er jeg enig i juridisk abort. 

 

Det er naturligvis vanskelig å bevise, men det samme gjelder andre vei. Hva om en kvinne blir gruppevoldtatt, gravid med en av mennene og så holdt som fange til hun er 30 uker gravid? Tror du hun slipper unna fødsel?

Lenke til kommentar

Da er jeg enig i juridisk abort. 

 

Det er naturligvis vanskelig å bevise, men det samme gjelder andre vei. Hva om en kvinne blir gruppevoldtatt, gravid med en av mennene og så holdt som fange til hun er 30 uker gravid? Tror du hun slipper unna fødsel?

Nei, jeg tror ikke at hun slipper.

 

Om du er enig i juridisk abort i voldtektstilfellene, så er jo det grunnleggende hensynet bak barnebidrag skadelidende okke som. Da går det ut over barnet. 

 

 

Mente når de er skapt da

Når er barnet skapt? 

Endret av d'espresso
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...