Gå til innhold

Menn & Abort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil du syns det er grotesk om en benytter seg av Juridisk Abort i under nevnt tilfelle?

Du ender lørdagen med ei fin rype, etter du drar så plukker hun opp kondomen og befrukter seg selv.

Jeg får intrykk av at du er mot abort? Vil du tilbake til tiden hvor unge kvinner får panikk og dør etter eget forsøk på abort med kleshenger? Prevensjon funker ikke alltid, og folk lyver, skal vi la uflaks diktere hvem som må snu livet på hodet?

 

Er det noen som er mot abort og tilbake til kleshenger abort av ikke rent religiøse grunner? Klart vi kan leve helt uten lidenskap og leve sølibat frem til og kun i hensikt av barneproduksjon... Fin verden.

I scenarier ditt ville hele situasjonen, og det å ta avstand fra barnet sitt, fremstå ganske groteskt for meg ja.

 

Jeg vil ikke tilbake til kleshengeraborter, men det må være mulig å ha to tanker i hodet samtidig. En kan være for retten til abort og samtidig mene handlingen er temmelig grotesk.

Lenke til kommentar

I scenarier ditt ville hele situasjonen, og det å ta avstand fra barnet sitt, fremstå ganske groteskt for meg ja.

Jeg vil ikke tilbake til kleshengeraborter, men det må være mulig å ha to tanker i hodet samtidig. En kan være for retten til abort og samtidig mene handlingen er temmelig grotesk.

Er det å være den biologiske faren så viktig, at det er grotesk av mannen å ta avstand fra noe som bokstavelig talt ble kastet i søpla? I seg selv, ikke kvinnens handling. 

Abort i seg selv kan jeg forstå at kan beskrives som grotesk, selv om man er for det, men på ingen måte juridisk abort i dette scenariet.

Lenke til kommentar

Ganske mange vil jeg tro. Ikke spesielt vanskelig å finne folk som er mot abort som ikke er religiøse.

 

Det finnes faktisk ganske mange, både av kvinner og menn som mener at dette ikke har noe med religion å gjøre, men moral. At man ikke skal ta liv. 

 

Selv er jeg verken religiøs, eller moralsk... men er blitt negativ til abort etter hvert som jeg er blitt eldre. Det er ikke fordi jeg mener det er noe galt i å ta abort, men så lenge det ikke er likestilling på dette feltet så synes jeg ikke bare ett kjønn skal få slike ekstreme særprivilegier. Og de som skriker høyest om likestilling har arbeider aktivt mot likestilling på dette feltet i svært mange år. Da synes jeg det er greiest at man fjerner muligheten for alle, og heller gjeninnføre den den dagen feminister og annet pakk er villige til å arbeide for likestilling på dette feltet. Det samme gjelder for flere andre saker, såsom kvotering. 

Lenke til kommentar

  For meg er abort å drepe et annet menneske, at noen kan leve med å gjøre dette forstår jeg bare ikke. Men slik er det blitt, der MSM har fått dette til ved å de humanisere fosteret. Men ingen kan skylde på dette, det er deres eget personlige valg. Skulle jeg være så uheldig å befrukte en kvinne ville jeg tatt det min del av ansvaret ved å stille opp og forsørge barnet uansett. Jeg har ikke den problemstillingen som noe veldig alvorlig noe. For jeg vil alltid være forsiktig med hvem man har sex med, og at det tilhører et etablert forhold. Om det da skulle skje? Da skal jeg stille opp, levere det som må til barnet er voksen og kan ta ansvar for seg selv.

Lenke til kommentar

For meg er abort å drepe et annet menneske, at noen kan leve med å gjøre dette forstår jeg bare ikke. Men slik er det blitt, der MSM har fått dette til ved å de humanisere fosteret. Men ingen kan skylde på dette, det er deres eget personlige valg. 

Vil du verdsette ett foster likt, om det var 2 dager gammelt som 8 mnd gammelt? Hvor går grensen for deg? Også helt uavhengig av sykdom/friskhet?

Vi har i Norge en lov som verdsetter fosteret avhengig av hvor gammelt det er. Jeg vil heller drepe noen celler enn at vi får barn som vokser opp med foreldre som ikke ønsker dem.

 

Selv er jeg verken religiøs, eller moralsk... men er blitt negativ til abort etter hvert som jeg er blitt eldre. Det er ikke fordi jeg mener det er noe galt i å ta abort, men så lenge det ikke er likestilling på dette feltet så synes jeg ikke bare ett kjønn skal få slike ekstreme særprivilegier.

Du sier noe der, kanskje Abort burde enten ulovlig-gjøres eller likestilles, så langt det er realistisk.

Endret av Alexander4840
Lenke til kommentar

Er det å være den biologiske faren så viktig, at det er grotesk av mannen å ta avstand fra noe som bokstavelig talt ble kastet i søpla? I seg selv, ikke kvinnens handling.

Abort i seg selv kan jeg forstå at kan beskrives som grotesk, selv om man er for det, men på ingen måte juridisk abort i dette scenariet.

Å ta avstand fra sitt eget barn. Ja jeg vil si det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Betyr det at de ikke skal ha valgmuligheter slik kvinner har?

Skal vi ikke sloss for like rettigheter bare fordi noen syntes det er grotesk når menn tar et gitt valg?

 

Burde kvinnen i et forhold ha like rettigheter som mannen når det kommer til å fryse ned og bruke hans sædceller?

Nei? Betyr det at kvinner ikke skal ha valgmuligheter som en mann har?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Burde kvinnen i et forhold ha like rettigheter som mannen når det kommer til å fryse ned og bruke hans sædceller?

Nei? Betyr det at kvinner ikke skal ha valgmuligheter som en mann har?

Hun har da alle rettigheter til å fryse ned sine egg og bruke de ved en senere anledning som hun ønsker.

Lenke til kommentar

Abort og foreldeansvar er to forskjellige problemstillinger. Vi kan gjøre det så enkelt som at de som bidro med genetisk materiale automatisk har ansvaret for et barn. Samtidig så er det irrelevant for barnet hva slags gener foreldrene har, barnet trenger noen som er villige og har evnen til å ta vare på dem. Og for øvrig så kan vi som samfunn bestemme at vi skal gi nok støtte til fattige foreldre, slik at alle som har valgt å ha barn i det minste ikke vil slite økonomisk.

 

Jeg er motstand av tvang så langt det lar seg gjøre, dvs. jeg er for at individer skal ha mest mulig frihet. Alle kvinner burde ha rett til abort i alle tenkelige situasjoner der det kan være nødvendig. Mens ingen burde tvinges til å være forelder, med mindre de har valgt å være forelder.

 

Om en kvinne velger å føde og så gir opp barnet, så kan den genetiske faren godt ha førsteretten til å ta imot barnet, men det burde være mulig å gi fra seg barnet fra fødselen av om du er kvinne eller mann. Så en mann burde også kunne gi fra seg foreldreretten slik at kvinnen som føder det er den eneste med foreldrerolle, inntil evt. en annen person også velger å være med som forelder.

 

Jeg ser ikke noe behov for å straffe folk og dømme dem til å være foreldre, kun fordi de bidro med genetisk materiale, hvis det ellers ikke har skjedd noe som de kan dømmes før. Og har det det, så er de kanskje ikke egnet til å være foreldre.

Endret av KarlRoger
Lenke til kommentar

Mener du mannen har rett til å bestemme over hennes egg? Jeg er ikke så sikker på at det er riktig.

 

Epler og pærer.

Hennes egg blir aldri en del av mannen slik mannens sæd blir en del av henne.

 

Visse ting er biologisk helt forskjellig slik som at menn ikke bærer frem barn slik en kvinne gjør. For meg blir det veldig merkelig å kreve likestilte rettigheter på disse områdene.

Lenke til kommentar

En person finner en annen på fest.

De liker hverandre moderat mye, men de har en fin kveld sammen, og har dårlig sex den kvelden, og litt bedre morgenen etter, før det går frem at de egentlig er totalt inkompatible.

 

Jenten oppdager at hun ble gravid.

Den ene parten ønsker å beholde, og den andre ønsker å fullføre utdannelse uten videre belastninger i livet, men ønsker barn i fremtiden.

 

Hvem vil DU helst være her?

 

Jente som ikke vil ha barn?

Jente som vil ha barn?

Gutt som vil ha barn?

Gutt som ikke vil ha barn?

 

___

[skrevet på vei mellom jobb og butikk]

Lenke til kommentar

Epler og pærer.

Hennes egg blir aldri en del av mannen slik mannens sæd blir en del av henne.

 

Visse ting er biologisk helt forskjellig slik som at menn ikke bærer frem barn slik en kvinne gjør. For meg blir det veldig merkelig å kreve likestilte rettigheter på disse områdene.

Nja. Når han har gitt de fra seg er de jo streng tatt hennes, men juridisk behandles de som om de fortsatt er hans.

Der ligger vel hele problemet for tråden, gjør det ikke?

Lenke til kommentar

Nja. Når han har gitt de fra seg er de jo streng tatt hennes, men juridisk behandles de som om de fortsatt er hans.

Der ligger vel hele problemet for tråden, gjør det ikke?

 

Joda.. det stemmer godt det. En grov forenkling er vel noe slikt:

1. Han bestemmer frem til hun er befruktet (Her er alle enige)

2. Hun bestemmer frem til fødselen. (Sterk uenighet - personlig så ser jeg ingen annen mulighet enn hennes kropp, hennes valg)

3. Begge skal bestemme etter fødselen. (Her er det nok stor enighet om at kvinnen blir juridisk favorisert, noe som ikke bør forekomme)

 

Jeg tenker at hele problemstillingen ligger i del 3. Om mannen hadde en "fair" mulighet til å beholde ungen etter at det er født så tror jeg flere kvinner ville valgt å ta abort. Eventuelt at begge parter hadde satset mer på å ha en relasjon som inkluderte begge i barnets oppvekst.

Lenke til kommentar

Burde kvinnen i et forhold ha like rettigheter som mannen når det kommer til å fryse ned og bruke hans sædceller?

Nei? Betyr det at kvinner ikke skal ha valgmuligheter som en mann har?

Latterlige setninger er latterlige.

På hvilken måte råder menn over kvinners egg?

På hvilken måte råder menn over kvinners kropp?

På hvilken måte råder menn over kvinners foster?

 

Nei det betyr det ikke.

Begynn gjerne å argumentere din sak for/mot Juridisk Abort, når som helst.

 

Visse ting er biologisk helt forskjellig slik som at menn ikke bærer frem barn slik en kvinne gjør. For meg blir det veldig merkelig å kreve likestilte rettigheter på disse områdene.

Dette kan ikke og vil aldri bli likestilt. Poenget er realistisk og rettferdig likestilling, det er å råde over eget liv

 

2. Hun bestemmer frem til fødselen. (Sterk uenighet - personlig så ser jeg ingen annen mulighet enn hennes kropp, hennes valg)

Absolutt. Det er ikke snakk om å tvinge abort, så hun råder over sin egen kropp og sitt egen liv fult og helt, med eller uten Juridisk Abort. Menn må få råde over eget liv, råde over seg selv, ikke over kvinnen.

 

Jo mer jeg diskuterer det, jo mer sykt virker det å være mot Juridisk Abort, om man samtidig er for Abort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...