Gå til innhold

Nå kan alle bestille Tesla Model 3


Redaksjonen.

Anbefalte innlegg

Nei, Model 3 er en direkte konkurrent til de nevnte bilene, BMW 3-serie, Audi A4, Mercedes C-klasse, osv. Og Model 3 er altså svært konkurransedyktig mot disse bilene med like avgifter/ingen avgifter. Focus, Avensis, osv er er ikke direkte konkurrenter. Heller ikke Leaf, Ioniq, Kona, osv.

Har de virkelig løftet bilen så heftig i forhold til storebrødrene at den plutselig er en premiumbil?

Model S og Model X er langt fra premiumbiler selv om menigheten liker å tro noe annet.

 

 

Model 3 koster per i dag 52,5-70k USD, men i løpet av året skal det komme til lavere prisede utgaver, og prisområdet vil utvides til 35-70k USD, der f.eks BMW 3-serie koster 34,9-78k USD. Altså per i dag konkurrerer Model 3 med 3-serie som er bra utstyrt (330i - M3), mens i løpet av året vil konkurransen økes til det lavere prisområdet også (320i).

Jeg forstår, det er prisene du mener skal være i samme område for at det skal anses som en konkurrent..

C-klasse koster såvidt i overkant av 300k og den dyreste i underkant av 800k. Model 3 starter på 454700,-

Ja, jeg sammenligner prisen på selve bilen.

 

 

Jeg fikk endelig satt i Model 3 her om dagen og sett nærmere på den, og jeg må innrømme jeg ble gledelig overrasket. Jeg forventet at den skulle være bra, men jeg syns faktisk steget ned fra Model X interiør-messig ikke var veldig stort. Jeg er sikker på at de som kjøper Model 3 vil være storfornøyde.

Så du sier altså at de har tatt et sted NED fra Model X og mener fortsatt det er en premiumbil.. Det er helt ubegripelig for meg.

Det eneste som taler for en plassering i premiumsegmentet her er det enkle faktum at den er priset på linje med noen av premiumbilene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så du sier altså at de har tatt et sted NED fra Model X og mener fortsatt det er en premiumbil.. Det er helt ubegripelig for meg.

Det eneste som taler for en plassering i premiumsegmentet her er det enkle faktum at den er priset på linje med noen av premiumbilene.

Jeg vet det er de som syns Model S/X/3 ikke er premiumbiler, men klarer ikke se at det er et spesielt meningsfullt tema å diskutere.

 

Premium betyr bare noe ala "dyrere men verdt det", og Model S/X/3 er helt klart ganske dyre biler, men samtidig selger de i bøtter og spann, altså stemmer folk med lommeboka og har bestemt at disse bilene er verdt prisen. De er altså dyrere, men verdt det.

 

Når det gjelder interiøret til Model X har jeg skjønt at noen syns at det er et steg ned fra de naturlige alternativene fra Audi/BMW/Mercedes/Lexus/osv. Personlig har jeg aldri sett noe som tyder på at dette stemmer, men samtidig kan jeg ikke utelukke at det er noe sannhet i det, ettersom jeg verken har prøvd alle alternativene, eller gått over med skyvelær for å finne målbare forskjeller.

 

Men dette er egentlig litt ved siden av poenget. Ingen premumbil er best på alle områder. Det er eksempelvis fullt mulig Tesla er såpass mye bedre på drivlinje-siden at det veier opp for å være litt svakere på interiør-siden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, du får holde deg til den utdaterte, stinkende, bråkete giftbilen din.

Det må da være bedre og ha en "utdatert, stinkende og bråkete giftbil" som faktisk kan brukes enn en bil som ikke fungerer og står parkert i flere måneder i vente på service og deler?

post-114996-0-83296800-1546783643_thumb.jpg

 

Det komiske her er at leiebilene som kundene får mens de venter er primært en fossilbil!

 

For all del, elbil har mye for seg. Selv har jeg kjørt en skikkelig skrudd sammen elbil i to og et halvt år. Men skal man ha en driftsikker elbil, så er vel Tesla det siste man bør velge nå. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvordan defineres en premiumbil? Hvor går grensen? Støynivå? Skinn? Antall knapper? Byggkvalitet? 

 

Det må jo være en måte å kvantifisere hva som er "premium".

Hos fanbsen til Musk er det alt som heter Tesla. På tross av at byggekvalitet og interiør er alt annet enn luksus og premium. En får ikke en gang ekte lær i Tesla!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det må da være bedre og ha en "utdatert, stinkende og bråkete giftbil" som faktisk kan brukes enn en bil som ikke fungerer og står parkert i flere måneder i vente på service og deler?

Hvilken bil er det?

 

 

 

Hos fanbsen til Musk er det alt som heter Tesla. På tross av at byggekvalitet og interiør er alt annet enn luksus og premium. En får ikke en gang ekte lær i Tesla!

Jeg registrerer at du ikke svarer på spørsmålet. Ikke uventet.

Lenke til kommentar

OK så hva er premium, da?

Først og fremst ingen knirkelyder. Ekte lær, ekte tre, funksjoner (som justerbare bakseter) som ikke finnes i biler for allmuen. Automatikk, komfort og tilgjengelighet kombinert med sikkerhet.

 

Tesla tilbyr ingenting utover en veldig avansert cruise-kontroll som en ikke finner bedre utgaver av i likt prisede biler. Til og med merkbart slavere prisede biler inneholder funksjoner og kvalitet som Tesla ikke har.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Først og fremst ingen knirkelyder. Ekte lær, ekte tre, funksjoner (som justerbare bakseter) som ikke finnes i biler for allmuen. Automatikk, komfort og tilgjengelighet kombinert med sikkerhet.

 

Tesla tilbyr ingenting utover en veldig avansert cruise-kontroll som en ikke finner bedre utgaver av i likt prisede biler. Til og med merkbart slavere prisede biler inneholder funksjoner og kvalitet som Tesla ikke har.

 

Kilde til denne definisjonen? :) Eller er det din subjektive oppfattelse av premium?

Lenke til kommentar

Først og fremst ingen knirkelyder. Ekte lær, ekte tre, funksjoner (som justerbare bakseter) som ikke finnes i biler for allmuen. Automatikk, komfort og tilgjengelighet kombinert med sikkerhet.

 

Tesla tilbyr ingenting utover en veldig avansert cruise-kontroll som en ikke finner bedre utgaver av i likt prisede biler. Til og med merkbart slavere prisede biler inneholder funksjoner og kvalitet som Tesla ikke har.

Lol, tesla har enormt med automasjon i sine biler. Alt til gode HVAC system, sikkerhets funksjoner, autopilot, innbeygget kamera for overvåkning, avanserte systemer for oppgradering av. Software og innsamling av data. Alt dette er premium funksjoner som de færreste tilbyr. Å trekke om setet og skifre ut trim tar en halv dag om det er så viktig for deg. De fleste Tesla er lydløse uten knirk, litt hvining i fra motor med skiklelig pådrag som de færreste kan skilte med.

 

Ekvivalentene kommer med latterlig interiør som standard, plast overalt. Jeg kjører flere titalls leiebiler hvert år, som oftest premium biler med lite tilleggspakker. De er skikkelig triste å kjøre i forhold.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Først og fremst ingen knirkelyder. Ekte lær, ekte tre, funksjoner (som justerbare bakseter) som ikke finnes i biler for allmuen. Automatikk, komfort og tilgjengelighet kombinert med sikkerhet.

 

Tesla tilbyr ingenting utover en veldig avansert cruise-kontroll som en ikke finner bedre utgaver av i likt prisede biler. Til og med merkbart slavere prisede biler inneholder funksjoner og kvalitet som Tesla ikke har.

Model X kommer med alt du nevner, bortsett fra at de nå har gått bort i fra ektre lær. Delvis fordi kunstige materialer er bedre, delvis fordi lær begynner å bli ganske utrendy. (Veganere hater det.)

 

Model 3 kommer med de fleste av punktene du nevner, i hvert fall til samme grad som de fossile konkurrentene gjør det, altså 3-serie/A4/C-klasse, osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lol, tesla har enormt med automasjon i sine biler. Alt til gode HVAC system, sikkerhets funksjoner, autopilot, innbeygget kamera for overvåkning, avanserte systemer for oppgradering av. Software og innsamling av data. Alt dette er premium funksjoner som de færreste tilbyr. Å trekke om setet og skifre ut trim tar en halv dag om det er så viktig for deg. De fleste Tesla er lydløse uten knirk, litt hvining i fra motor med skiklelig pådrag som de færreste kan skilte med.

 

Ekvivalentene kommer med latterlig interiør som standard, plast overalt. Jeg kjører flere titalls leiebiler hvert år, som oftest premium biler med lite tilleggspakker. De er skikkelig triste å kjøre i forhold.

 

Model X kommer med alt du nevner, bortsett fra at de nå har gått bort i fra ektre lær. Delvis fordi kunstige materialer er bedre, delvis fordi lær begynner å bli ganske utrendy. (Veganere hater det.)

 

Model 3 kommer med de fleste av punktene du nevner, i hvert fall til samme grad som de fossile konkurrentene gjør det, altså 3-serie/A4/C-klasse, osv.

 

Dette. ^^

 

Og setevarmere bak + rattvarme på X/S.

 

F.eks. på "Premium" e-Tron får du enten ACC eller rattvarme... Whaaat. I tillegg er utstyrsvalgene kjempedyre, og mange er ikke engang mulige i kombinasjon som nevnt.

 

Ingen knirk på tesla. Er det mot all formodning knirk, så får man fikset det på service center.  :cool:

Andre bilmerker kan ha problemer med knirk også vettu.

Endret av l0mf0mgl0mbl0og
Lenke til kommentar

Morsomt dette. Før skulle Tesla fans overbevise folk om at rekkevidden er tilstrekkelig for absolutt alle og at lading på langturer er null problem og passer alle. Nå skal man på død på liv overbevise folk om at interiøret er premium også, til tross for at selv mange Tesla eiere ikke er enig i dette......

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Leaf til 300 tusen har rattvarme, Model 3 til >464 tusen har det ikke.

 

Ja det er synd at Model 3 ikke har ratt varme enda, for min del går det dog bra da det ikke er super viktig for akkurat meg. 

 

Model 3 har dog ganske mange andre ting som gjør den til ett langt bedre valg for meg. I tillegg kan jo ikke LR model 3 sammenlignes med leaf om en ser på spesifikasjoner og holder utstyr utenfor. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...