Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Fartsbot fra utlandet


Sangesland

Anbefalte innlegg

Fikk akkurat nå en tlf fra mine foreldre.
De har mottatt en fartsbot fra tyskland i mitt navn addresert til deres adresse.
Problemet er at jeg bor i en annen by og ikke har mottatt noe brev fra tyskland.

Boten i seg selv er sikkert reell, da jeg kjørte gjennom tyskland i sommer.
Men, brevet er fra et svensk selskap som krever 750 for den opprinnelige boten og gebyr på 1200.
Jeg har betalt hovedkravet på 750, men nekter å betale de 1200 ekstra.

Hvordan forberede meg best mulig før jeg må ringe de i morra?

Endret av Sangesland
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er gebyret for, da? Det er nok ikke sånn at du skulle fått et gebyrfritt brev fra Tyskland først.

Vet ikke hvordan det er fra Tyskland men fikk selv i høst en fartsbot i posten fra Sveits. Der var det veldig enkelt opplegg, gikk inn på det lokale politiets hjemmeside og skrev inn saksnummer. Fikk da opp saken og kunne enkelt betale boten over nett. Uten noen som helst gebyrer (utenom det som eventuelt er for å betale til utlandet). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Normalt faar du brev direkte, uten aa gaa via en tredjepart. Hvis det er med leiebil, faar du normalt et brev fra utleieselskapet.

 

Jeg har faatt farstboeter fra Tyskland fra fotobokser, men aldri mottatt noe. De blir ogsaa foreldet innen et par maaneder -- det var i hvert fall det jeg fant ut da jeg soekte rundt paa nettet i ettertid. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...