Gå til innhold

Tesla Model Y kan få syv seter


Redaksjonen.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tilbake til saken: I april i år så det ut som Tesla skulle begynne å produsere model Y ca ved årsskiftet 2019/2020. Det ser det fortsatt ut som, men de første bilene ruller nok ut i USA og Kina først. I Norge snakker vi nok om leveringer fra slutten av 2020, altså 2 år fra nå.

 

Model Y høres stadig mer ut som en folke-SUV som står i stil til model 3 på samme måte som model X står i stil til model S. Altså en slags model X light. Håper i så fall den får normale sidedører og opsjon for hengerfeste.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er jo merkelig siden Tesla er markedsledende, og for eksempel tyske myndigheter spurte jo tyske bilprodusenter når de hadde tenkt til å produsere en elbil som er halvparten så sexy som en Tesla.

 

Så her er du ikke i samme univers som resten av verden. Men slik er det vel å trolle, antar jeg.

Hva er egentlig sexy med Tesla?

Denne fronten?

Det er jo ærlig talt biler som tåler tiden svært dårlig, allerede nå ser jo Model S gammeldags og kjip ut..

 

https://images.carscoops.com/2016/04/2017-Tesla-Model-S-555.jpg

Lenke til kommentar

Hva er egentlig så sexy med en bil i utgangspunktet?

 

97,3 % av alle biler ser ut som en bil, noen av de verre eller bedre enn de andre. 2,7% er reservert til amerikanske muskelbiler som generelt ser ut som faen sjøl, kommunistbiler (selv om noen av de ser så dårlig ut at de blir bra), enkelte Hyundaier, KIAer, og alle japanske merker som ikke selges i Noreg.

 

100% av biler er ikke sexy, har du denne følelsen av at eksosrøret skal eksistere for noen annen grunn enn å spy ut eksos, så er det du som har problemer, ikke resten av verden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva er egentlig sexy med Tesla?

Denne fronten?

Det er jo ærlig talt biler som tåler tiden svært dårlig, allerede nå ser jo Model S gammeldags og kjip ut..

 

https://images.carscoops.com/2016/04/2017-Tesla-Model-S-555.jpg

Nå var det ikke jeg som sa den var sexy og at tyske produsenter ikke hadde klart å produsere en bil som var halvparten så sexy engang.

 

Min personlig mening er derfor ikke spesielt relevant. Men jeg synes bilen ser helt fint ut. Hva er det som ser gammeldags ut ved den? Du har bare bestemt deg på forhånd for å hate alt som har med Tesla å gjøre.

 

Merkelig at Tesla er så populær når den i følge deg ser så dårlig ut og er så dårlig på alle måter. Selv til den prisen.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

 

Det er jo merkelig siden Tesla er markedsledende, og for eksempel tyske myndigheter spurte jo tyske bilprodusenter når de hadde tenkt til å produsere en elbil som er halvparten så sexy som en Tesla.

 

Så her er du ikke i samme univers som resten av verden. Men slik er det vel å trolle, antar jeg.

Hva er egentlig sexy med Tesla?

Denne fronten?

Det er jo ærlig talt biler som tåler tiden svært dårlig, allerede nå ser jo Model S gammeldags og kjip ut..

 

https://images.carscoops.com/2016/04/2017-Tesla-Model-S-555.jpg

Smaken er forskjellig, og mange er nok svært uenig med deg der.

 

En mer fundamental forskjell enn det rent estetiske, er at elektriske biler ikke har behov for en svær grill i fronten. Dette gir større friheter for designet. Det vi betrakter som godt design er i stor grad påvirket av hvordan vi er vant til at ting skal se ut.

 

Vil tro at etter hvert som flere elektriske biler kommer på veiene vil biler med grill snart fortone seg som gammeldagse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva er egentlig så sexy med en bil i utgangspunktet?

 

Saken er vel egentlig ikke at Tesla lager så utrolig sexy biler men at de andre bilprodusentene som Nissan og VW har med vilje laget så utrolig stygge elbiler at færre vil kjøpe de slik at de kan gå til myndigheten og si "Se! Ingen kjøper elbiler, dere må slutte å komme med krav om mer elbil salg". Derav tyskland hvor han karen regelrett sier "Tesla lager sexy biler som selger like fort som de kan lage de. Hvorfor kan ikke dere gjøre det?".

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dessverre så er det jo fremdeles en Tesla. Et gammelt ordtak jeg har funnet alltid å stemme er "you can't polish a turd".

 

Uff ja, forferdelige Tesla. Kommer her og vender bilbransjen på hodet. Lager biler som går langt uten å måtte lade og utfordrer de andre store produsentene til å gjøre det samme. Foreløpig sliter de med å holde følge med kanskje Jaguar som unntak på kjøreopplevelse. Tenk å sette en hel bransje i forlegenhet på den måten. Slemme Tesla!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva er egentlig sexy med Tesla?

Denne fronten?

Det er jo ærlig talt biler som tåler tiden svært dårlig, allerede nå ser jo Model S gammeldags og kjip ut..

 

https://images.carscoops.com/2016/04/2017-Tesla-Model-S-555.jpg

 

Synes den der der ser ærlig og oppriktig skikkelig lekker ut jeg.. Og jeg kan ikke helt skjønne hva som er så gammeldags med den. Kan ikke du heller påpeke hvilke andre mainstream biler som er lansert, som mangler e.g. grill? Eller har integrerte dørhåndtak for den saks skyld? Eller når man så en "Amerikaner" (bredt glis) på norske veier til daglig?

 

For her tror jeg jeg må ha vært i en eller annen ang form for vinterdvale..

 

Vel, jeg mener nå denne er ganske sexy.

Jeg må bare beklage at bildet er såpass dårlig, det er tatt med mobiltelefon, å ta bilde ute var ingen option grunnet mørketid.

 

post-219427-0-89085700-1543946500_thumb.jpg

 

Fin bil btw.
Lenke til kommentar

Tesla er ikke så populær annet enn i markeder de er priset kunstig lavt.

Prisen er høy på grunn av blant annet høye batterikostnader. Men som vi kan se, når prisen nærmer seg ICE-nivå, og selv når det ligger en del over det prisnivået, så selger de som bare det.

 

Folk kjøper faktisk en dyrere Tesla enn det de egentlig hadde tenkt til å legge i bil. De oppgraderer fra billigere ICE-modeller til Tesla.

 

Elbiler er altså ikke priset kunstig lavt. De har fortsatt en ganske høy pris, men likevel selger de veldig bra.

Lenke til kommentar

Prisen er høy på grunn av blant annet høye batterikostnader. Men som vi kan se, når prisen nærmer seg ICE-nivå, og selv når det ligger en del over det prisnivået, så selger de som bare det.

 

Folk kjøper faktisk en dyrere Tesla enn det de egentlig hadde tenkt til å legge i bil. De oppgraderer fra billigere ICE-modeller til Tesla.

 

Elbiler er altså ikke priset kunstig lavt. De har fortsatt en ganske høy pris, men likevel selger de veldig bra.

Elbilene er priset kunstig lavt, i det ligger at de ikke er utsatt for avgifter i det hele tatt.

 

Jada, folk kjøper de men det er jo pga alle godene samt at de er priset kunstig lavt.

Hvem ville vel kjøpt en elbil om de måtte forholdt seg til avgifter, bompenger, vanlig betaling for parkering, normal trafikkforsikringsavgift osv?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Selv med momsfritak er elbiler dyrere enn ICE-biler. Likevel selger de som bare faen. Batterikostnadene går nedover, og etter hvert vil de nå samme prisnivå som ICE-biler, og da er ICE-bilene sjanseløse. Vel, de er egentlig det i utgangspunktet fordi det er så mye bedre å kjøre elbil enn ICE-bil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tilbake til saken: I april i år så det ut som Tesla skulle begynne å produsere model Y ca ved årsskiftet 2019/2020. Det ser det fortsatt ut som, men de første bilene ruller nok ut i USA og Kina først. I Norge snakker vi nok om leveringer fra slutten av 2020, altså 2 år fra nå.

 

Model Y høres stadig mer ut som en folke-SUV som står i stil til model 3 på samme måte som model X står i stil til model S. Altså en slags model X light. Håper i så fall den får normale sidedører og opsjon for hengerfeste.

 

De burde sette av 3-4 uker produksjon for å få Norges mest solgte bil noen sinne!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...