Gå til innhold

Nå kan du få mobilabonnement til 20 kroner i måneden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er jo billigere å droppe simkortet og kun bruke trådløs eller apper som bruker wifi?

 

Uansett bortsett fra dårlig kundeservice og dyr mobilpris i utlandet kommer chilimobil best ut til store forbrukere.

Skal man bruke lite hva med telenor kontant?

Dette er jo for de som ikke behøver data eller bruker svært lite. Det er ikke alltid man har wi-fi tilgjengelig, men det har man stort sett med mobilnettet.

Lenke til kommentar

Er jo billigere å droppe simkortet og kun bruke trådløs eller apper som bruker wifi?

 

Uansett bortsett fra dårlig kundeservice og dyr mobilpris i utlandet kommer chilimobil best ut til store forbrukere.

Skal man bruke lite hva med telenor kontant?

 

Ja, Telenor kontante ok det, max 10kr dagen. Så kan man evt kjøpe til årspakke på 200MB/mnd til 500kr / 38kr mnd. hvis man ikke orker å fikle med datatrafikk av/på når man trenger det. Btw: det irriterer meg at ingen selger datapakke som varer evig. Ringeminutter på kontantkort forsvinner jo ikke hver mnd, hvorfor forsvinner data? Helt høl i hue. Burde vært forbudt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan man sette grense på databruk hos HB? Dumt hvis noe plutselig har dratt i vei med 100GB (nå kan man sette grense i de fleste elefoner da, men likevel)

Man kan velge når 128 kbps struping skal skje.

ifølge kundeservice så kan jeg be de sette en spesifikk grense om jeg vil det.

 

 

post-393855-0-12832300-1540327270_thumb.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor i alle dager kommer ikke det abonnementet opp under mobilabonnement tjenesten deres? Akkurat bestilt Komplett sitt 1Gb abonnement til noen som ikke trenger data i det hele tatt for jeg trodde det var de som var billigst på fri tale/sms/mms biten, men Happybytes er jo 75 kroner billigere...

 

Er det noen som har erfaringer med de?

Lenke til kommentar

 

Kan man sette grense på databruk hos HB? Dumt hvis noe plutselig har dratt i vei med 100GB (nå kan man sette grense i de fleste elefoner da, men likevel)

Man kan velge når 128 kbps struping skal skje.

ifølge kundeservice så kan jeg be de sette en spesifikk grense om jeg vil det.

 

 

post-393855-0-12832300-1540327270_thumb.png

De forhåndsdefinerte grensene var svært høye da syns jeg. Burde vært mulig å sette grense selv uten kundeservice da, men kunne vært værre (ingen mulighet for grense).

Endret av asshole
Lenke til kommentar

Dette er veldig nyttig for overvåkingssystemer, ring-hytta-varm, raspberry pis o.l. som kan bruke SMS istedenfor datatrafikk. Ser ut som tvilling-SIM er gratis også.

Problemet er vel først når software oppdatering av fryser eller webcamera etc hvis det skulle være 1 GB kan man fort få et prissjokk.

Vet software oppdatering på eldre brother laserskriver var over 700 mb hadde det gått over 4g hadde det blitt dyrt.

 

Så det er dårlig avtale per gb hvis man plutselig trenger mye data og ikke kan slå av maks grensen. Ergo er kontantkort bedre, men da risiker man enheten ikke funger eller pengene går tomt ved teknisk feil.

Lenke til kommentar

Byttet et av abonnementene mine :) til happybytes

 

 

 

 


Så det er dårlig avtale per gb hvis man plutselig trenger mye data og ikke kan slå av maks grensen. Ergo er kontantkort bedre, men da risiker man enheten ikke funger eller pengene går tomt ved teknisk feil.

 

Har aldri helt likt kontantkort jeg. Selvsagt en bedre løsning for de som ikke klarer å styre seg, dersom du f.eks. har en stor barneflokk. Men da er det vel bedre med et skikkelig familieabonnement, og heller slå av ymse betalingstjenester og sånn.

 

Dersom man har eller anskaffer seg en mobil/nettbrett med dual-sim. Kan man da kontrollere at kun det ene SIM-kortet skal ha data aktivert på enheten/fra enheten? Har aldri vært så heldig å få meg mobil med dual-sim. Men det er stor sannsynlighet for at jeg velger det neste gang jeg fornyer meg på mobilfronten.

Endret av G
Lenke til kommentar

Et godt tilbud for de som bruker mobilen lite. Derimot ser jeg ingen grunn til å bruke HappyBytes om man bruker mye data, der er det lite å spare. Det som derimot er interessant er at man tidligere kunne dra slideren på HB sine hjemmesider helt opp til 1 TB mens den nå stopper på 100 GB.

 

Også om man har svært varierende bruk, f.eks noen hundre MB en måned og så 8 GB neste, og så ned i 2 GB osv. Regnet raskt på mitt forbruk av data fram til jeg skiftet abb nå - og ville spart ca 1 200 kr på dette kontra det abonnementet jeg hadde. Da brukte jeg ca 90 % av datakvota 2 mnd, mye lavere ellers.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dersom man har eller anskaffer seg en mobil/nettbrett med dual-sim. Kan man da kontrollere at kun det ene SIM-kortet skal ha data aktivert på enheten/fra enheten? Har aldri vært så heldig å få meg mobil med dual-sim. Men det er stor sannsynlighet for at jeg velger det neste gang jeg fornyer meg på mobilfronten.

Mener å ha lest en del mobiler støtter kun 3g på det andre simkortet.

Sjekk modellnummer på google så finner du kanskje mere informasjon.

Beste rådet er å bruke et simkort, for mistenker mulighetene er begrenset og det blir jo dyrere å ha 2 avtaler en hos chilimobil.

 

Problemet er vel å sende sms eller motta samtaler, for du kan vel kun gjøre det på en mobil av gangen.

For mindel hadde jeg heller gått for 2 mobiler der. Eneste fordelen slikt har er du f.eks kan ha kontantkort nr 1 og datapakke avtale på sim 2 slik du bruker den til mobildata. Men har man chilimobil der trenger man ikke sim 1. Eller hvis man har bedrift telefon.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Har jo en skokk med eldre mobiltelefoner ja. Men det kunne ha vært praktisk med dual-sim på ferier, hvor man kanskje finner på å kjøpe lokalt sim-kort, inntil operatørene finner på å verdenslansere fri data (og ikke kun EU + USA + Thailand, og sånne tilbud)..

 

Det blir veldig spennende framover å se hva de to-tre større aktørene finner på av prising nå når de har fått seg 2 reelle konkurrenter Chili + Happybytes

 

Kunne godt ha tenkt meg litt sånn Happybytes på det andre abonnementet mitt også. Men får ta det med litt piano enn så lenge. Tåler de ca. kr 250 i mnd. enn så lenge en liten stund til. Det abonnementet jeg flyttet i dag, det har jeg hatt til vask likevel. Så happybytes passer meg egentlig bedre enn den vaskeprisen jeg har betalt inntil i dag for det telefonnummeret. (Det er selvsagt det til kr 249 jeg har benyttet inntil nå ihvertfall sånn på daglig basis, så får vi se hva konkurransen blir til da..)

 

Det er ikke de kr 249 som er så voldsomt vondt. Bare det med uforutsigbarheten. Kunne ha vært greit å begynt å bruke litt mer data. Ser jo at happybytes jo ikke blir så utryggt og relativt konkurransedyktig selv på data egentlig om en begynner å sammenlikne-regne på det.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva trenger man dual sim til når esim kommer? Da kan man forhåpenligvis signere med bankid og bytte avtalen på dagen istedenfor å vente uke på simkort. Men ulempen de er usikkert man kan beholde mobilnummeret og kun flytte datapakken til annen levrandør? Usikkert om esim støtter flere avtaler per brikke?

 

Det som også er et problem er bankid tror ikke det funger så bra med dual sim.

Lenke til kommentar

esim ja, er vel kun kommet seg til mobilarmbåndsur enn så lenge (av helt forståelige grunner). Men det kan vel ikke være lenge om å gjøre før de verdsetter de ekstra kvadratmillimeterne til andre ting enn sim-slots ja, også på mobiltelefoner. Men trenden har jo vært å bli mer phablet-aktig, og jeg tipper at det har bremset litt av behovet for å nå over på esim riktig enda.

Lenke til kommentar

Dersom man har eller anskaffer seg en mobil/nettbrett med dual-sim. Kan man da kontrollere at kun det ene SIM-kortet skal ha data aktivert på enheten/fra enheten? Har aldri vært så heldig å få meg mobil med dual-sim. Men det er stor sannsynlighet for at jeg velger det neste gang jeg fornyer meg på mobilfronten.

 

Ja, har en mobil der det er stilt inn ringkontant for anrop/sms og datasim til kun data. Men har deaktivert data via Mine sider hos operatøren just in case.

Endret av kim_InnleggNO
  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...