Gå til innhold

Nå kan du få mobilabonnement til 20 kroner i måneden


Anbefalte innlegg

Hva trenger man dual sim til når esim kommer? Da kan man forhåpenligvis signere med bankid og bytte avtalen på dagen istedenfor å vente uke på simkort. Men ulempen de er usikkert man kan beholde mobilnummeret og kun flytte datapakken til annen levrandør? Usikkert om esim støtter flere avtaler per brikke?

 

Det som også er et problem er bankid tror ikke det funger så bra med dual sim.

 

Hvorfor har du behov for å bytte da? Bedrenå ringe operatøren man er kunde hos å få bedre pris istedenfor å skifte hver gang noen har "ett bedre tilbud".

Slipper også å vente en uke på simkort. Man kan få de i butikken om man ikke velger de billigeste jalla-operatørene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor har du behov for å bytte da? Bedrenå ringe operatøren man er kunde hos å få bedre pris istedenfor å skifte hver gang noen har "ett bedre tilbud".

Slipper også å vente en uke på simkort. Man kan få de i butikken om man ikke velger de billigeste jalla-operatørene.

Det er sjelden operatørene har forståelse for at man vil betale mindre penger for samme produkt hos dem, som jeg har opplevd det. Da fungerer det å bytte operatør. At man må vente i opp til 10 dager før portering er bare en bagatell.

 

Personlig hadde jeg Telia som operatør i 15 år. De viste liten vilje å prute på prisene. Selv da jeg byttet operatør hørte jeg ingenting. Har aldri sett meg tilbake, selv om kundeservicen var god ved tekniske problemer

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er sjelden operatørene har forståelse for at man vil betale mindre penger for samme produkt hos dem, som jeg har opplevd det. Da fungerer det å bytte operatør. At man må vente i opp til 10 dager før portering er bare en bagatell.

 

Personlig hadde jeg Telia som operatør i 15 år. De viste liten vilje å prute på prisene. Selv da jeg byttet operatør hørte jeg ingenting. Har aldri sett meg tilbake, selv om kundeservicen var god ved tekniske problemer

Tull..

Har selv Telia og de har gitt meg både masser av ekstra data uten ekstra kostnad flere ganger og nå sist fikk jeg 25% rabatt på abonnementet mitt. 2min i telefonen med de og de ordner det meste. Aldri opplevd så hyggelig og bra kundeservice med rask hjelp som jeg får hos Telia. Har spart tusener av kroner gjennom årene hos de.

Lenke til kommentar

Jeg er enig med Kynxx med mindre jeg er gjerrig kunde og ikke har betalt dyre abonnement over hvis tid.

Har en minstanke at det er lite selskap kan gjøre. Bortsett å gi litt rabatt.

Men aldri på samme nivå som chilimobil.

 

Er jo ikke så enkelt å kjøpe datapakke for kontankort for kort periode på ferie.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hva trenger man dual sim til når esim kommer? Da kan man forhåpenligvis signere med bankid og bytte avtalen på dagen istedenfor å vente uke på simkort. Men ulempen de er usikkert man kan beholde mobilnummeret og kun flytte datapakken til annen levrandør? Usikkert om esim støtter flere avtaler per brikke?

 

Det som også er et problem er bankid tror ikke det funger så bra med dual sim.

 

 

BankID på mobil med flere SIM i mobilen funker knirkefritt.

funker også fint med tvillingsim om det var det du tenkte på :p

Lenke til kommentar

Tull..

Har selv Telia og de har gitt meg både masser av ekstra data uten ekstra kostnad flere ganger og nå sist fikk jeg 25% rabatt på abonnementet mitt. 2min i telefonen med de og de ordner det meste. Aldri opplevd så hyggelig og bra kundeservice med rask hjelp som jeg får hos Telia. Har spart tusener av kroner gjennom årene hos de.

 

Jeg synes det er betenkelig at man må be om disse rabattene som trofast kunde. Men.. det er meg. Og det er vel slike kunder som er tause de lever av så.

Lenke til kommentar

Tull..

Har selv Telia og de har gitt meg både masser av ekstra data uten ekstra kostnad flere ganger og nå sist fikk jeg 25% rabatt på abonnementet mitt. 2min i telefonen med de og de ordner det meste. Aldri opplevd så hyggelig og bra kundeservice med rask hjelp som jeg får hos Telia. Har spart tusener av kroner gjennom årene hos de.

Jeg forsøkte å aktivt be om rabatter og tilbud, men ble avvist. Så mye for lojalitet. Nå sparer jeg heller på å være kynisk og hoppe på det beste tilbudet som er der ute, på samme nett! :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg forsøkte å aktivt be om rabatter og tilbud, men ble avvist. Så mye for lojalitet. Nå sparer jeg heller på å være kynisk og hoppe på det beste tilbudet som er der ute, på samme nett! :D

Jaha??

Da er du den hittil en av få jeg har hørt om som har snakket med de som ikke har fått bedre pris eller mer data for samme pris. Har du spurt rett etter du har handlet mobil med nedbetalingstid??

Lenke til kommentar

Jaha??

Da er du den hittil en av få jeg har hørt om som har snakket med de som ikke har fått bedre pris eller mer data for samme pris. Har du spurt rett etter du har handlet mobil med nedbetalingstid??

Nope. Det har vært kontant nei. Jeg har betalt fakturaer til riktig tid, ingen problemer. Men nå suger jeg i å prute. Uansett kommer jeg ikke tilbake til Telia før de eventuelt har et såpass godt tilbud at de slår Chili Mobil fri data, som jeg har nå. :)

Lenke til kommentar

Nope. Det har vært kontant nei. Jeg har betalt fakturaer til riktig tid, ingen problemer. Men nå suger jeg i å prute. Uansett kommer jeg ikke tilbake til Telia før de eventuelt har et såpass godt tilbud at de slår Chili Mobil fri data, som jeg har nå. :)

Ringer bare og sier jeg ser konkurentene har de og de prisene så hva kan de gjøre for å matche jeg. Chili har ikke "fri data".. Men 1000Gb som er begrenset hvor mye man får lov å bruke pr dag osv.

Lenke til kommentar

Belgia har et prepaid abonnement med ubegrenset rollover. Dvs. man kjøper datamengde, og pengene som brukes blir en saldo som brukes mot minutter/sms. For de som bruker mest data, er det relativt gunstig. 4GB for EUR 15 over 30 dager. Minste påfyll er EUR5 som gir 250MB data.

 

Skulle likt å se dette i Norge også.

Lenke til kommentar

Byttet et av abonnementene mine :) til happybytes

 

 

 

 

Så det er dårlig avtale per gb hvis man plutselig trenger mye data og ikke kan slå av maks grensen. Ergo er kontantkort bedre, men da risiker man enheten ikke funger eller pengene går tomt ved teknisk feil.

 

Har aldri helt likt kontantkort jeg. Selvsagt en bedre løsning for de som ikke klarer å styre seg, dersom du f.eks. har en stor barneflokk. Men da er det vel bedre med et skikkelig familieabonnement, og heller slå av ymse betalingstjenester og sånn.

 

Dersom man har eller anskaffer seg en mobil/nettbrett med dual-sim. Kan man da kontrollere at kun det ene SIM-kortet skal ha data aktivert på enheten/fra enheten? Har aldri vært så heldig å få meg mobil med dual-sim. Men det er stor sannsynlighet for at jeg velger det neste gang jeg fornyer meg på mobilfronten.

Ja, der har du full kontroll selv. På mobiler med dual-sim definerer du hvilken sim som gjør hva. Du ringer med det ene og har data å det andre f eks. Forskjellige operatører går også fint. Jeg oppholder meg mye i Thailand og har et thai sim og et norsk sim. Thaikortet har data og ringing og det norske Bank-id og sms og slikt. Problemfritt..!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen som har sjekka prisen på datasim/tvilling enda? :D

 

Happybytes tilbyr så mye som 2 datasim og 1 tvilling til så mye som 0 kr ekstra.

Om bruken min passer til Happybytes over nyttår, kommer det 3 simkort til i min retning i posten. :)

 

La merke til dette da jeg bestilte i helga. Har jo tre telefoner og en mifi liggende..

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...