Gå til innhold

Dagens middag

*NORGE*

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Maskinfører skrev (26 minutter siden):

Du får kose deg Ekstra i år da vettu med Hansa Brus du får ikke den neste år fordi Hansa Borg Bryggerier ble  nedlagt 19.12.2025 jeg vokse opp i Sarpsborg ❤️

Seriøst? Siste gang? 😪

Ser st produksjonen fortsetter, i Bergen

https://www.nettavisen.no/okonomi/bryggeriet-hansa-borg-legger-ned-i-sarpsborg-rundt-45-ansatte-rammes/s/5-95-2377089

Endret av Tussi
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
29 minutes ago, Maskinfører said:

Du får kose deg Ekstra i år da vettu med Hansa Brus du får ikke den neste år fordi Hansa Borg Bryggerier ble  nedlagt 19.12.2025 jeg vokse opp i Sarpsborg ❤️

En rask faktasjekk sier at du tar feil.

Hansa Julebrus lages ved Hansa Bryggeri på Kokstad i Bergen.

Nedleggelsen av Borg vil ikke gå utover noen produkter. Alle lokale varianter vil fremdeles produseres, både øl og julebrus.

Endret av BadCat
Skrevet

I år ble det julemiddag bestående av oksesmåstek og røkt julepølse med brunsaus, gulrøtter og poteter, og riskrem med bringebærsaus til dessert 😋 

• Hjerte 3
Skrevet
Tussi skrev (11 minutter siden):

Ja ser sånn ut ☹️ 

Tappe julebrus i utlandet

Der havner trolig også flaskel i havner trolig også flaskelinjen, men det er tvilsomt om den er klar til neste års produksjon av julebrus. Det må da skje hos ett av de andre bryggeriene tilhørende Royal Unibrew-konsernet.

Kurland vokste jeg opp faren til ei jeh gikk i barnehagen med jobbet hos Borg Bryggerier 
                                  https://www.sa.no/sa-er-den-siste-pilsen-tappet/s/5-46-1931498

• Hjerte 1
Skrevet

Laget "koldt"bord av restene fra igår, la til egenbakt julebrød og diverse pålegg (juleskinke, roastbeef osv). 10 stk på sen "julebrunsj". Og sprettet gaven fra bruttern's svigerfar, 1kg selvfisket laks han hadde laga gravlaks av. Nydelig. 🤤

Ingem bilder da gjestene protesterte hehe..

• Hjerte 2
Skrevet (endret)

I dag blir det ribbe til middag om et par timer. Reste-ribbe fra å går (jeg glemte å poste da). Med tilbehør som surkål, sosisser, mandelpotet, brunsaus, rosenkål, tyttebærsyltetøy, julepølse og medisterkaker. Jeg synes ribba er bedre på andre runde. Den delen av svoren som ikke ble sprø på første runde blir det som regel på andre. I hvert fall med litt hjelp.

I går var det ingen som klarte på dessert før det nærmet seg kaketid så vi droppet det og gjør nytt forsøk i dag: Riskrem + rød saus og moltekrem for de som liker det i stedet for. Fantastiske saktevokste langtids midnattsol-molter med hint av frisk sjøbris.

Endret av Simen1
  • Hjerte 3
Skrevet

Dagen derpå-oppdatering, men i går ble det pinnekjøtt og kålstappe/rotmos med kålrabi, gulrot og potet 😋 🤤

Ingen middag i dag, men mulig det blir ribbe nærmere nyttårsaften.

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...