Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 9 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et par ting:

 

DIGGER måten man kan speile bildet på skjermen til tvn iløpet av et brøkdels sekund.

Jeg tar ofte videoer med telefonen som må legges over til pc`n med kabel for å kunne se de på større skjerm - den tiden er over :)

 

En ting som skuffet meg litt her om dagen var, da jeg mistet internett i heimen og forsøkte å fore laptopen med 4G fra Note`n - dette ville bare ikke fungere. Det hjelper da lite å speile mobilskjermen til pc`n når man likevel må utføre handlingene via mobilskjermen i slike stunder.

Lenke til kommentar

En ting som skuffet meg litt her om dagen var, da jeg mistet internett i heimen og forsøkte å fore laptopen med 4G fra Note`n - dette ville bare ikke fungere. Det hjelper da lite å speile mobilskjermen til pc`n når man likevel må utføre handlingene via mobilskjermen i slike stunder.

Antar du slo på usb tether?

post-266150-475088_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Et par ting:

 

DIGGER måten man kan speile bildet på skjermen til tvn iløpet av et brøkdels sekund.

Jeg tar ofte videoer med telefonen som må legges over til pc`n med kabel for å kunne se de på større skjerm - den tiden er over :)

 

En ting som skuffet meg litt her om dagen var, da jeg mistet internett i heimen og forsøkte å fore laptopen med 4G fra Note`n - dette ville bare ikke fungere. Det hjelper da lite å speile mobilskjermen til pc`n når man likevel må utføre handlingene via mobilskjermen i slike stunder.

Jeg satt mobilen i den trådløse laderen og kjørte pc'n fra mobile hotspot en hel dag for å teste her. 

Etter å ha brukt kanskje 5 min på å sette det opp, så kan jeg nå trykke på en knapp på tlf, så er det oppe og går.

0 problemer her.

 

Innstillinger - Tilkoblinger - Internettdeling - Mobil Trådløssone.

Etter det, så er det bare å bruke Mobil Trådløssone fra nedtrekksmenyen.

Lenke til kommentar

Hvilken case bruker dere? Ser ut til at den jeg har nå (https://www.komplett.no/product/1088833/mobil/mobiltelefon-tilbehoer/deksel/krusell-sunne-deksel#) ikke lader så veldig god gjennom dekslet. Hører en liten lyd når den lader og antar det er fordi det er dårlig kontakt.

Jeg bruker dette: https://www.ebay.co.uk/itm/Galaxy-Note-9-Case-SPIGEN-Neo-Hybrid-Cover-Case-Gunmetal/183371330334?epid=13024771624&hash=item2ab1c8731e:g:r~QAAOSwrh1bcpxr:rk:16:pf:0

 

Det lader optimalt på en Samsung duo charger. 

Jeg har ikke prøvd andre trådløse ladere, så kan bare snakke for denne.

 

Det kommer et lite "dobbelt-pling" når jeg setter fra meg tlf, for å indikere at ladingen har begynt.

Ellers er det ingen lyd jeg kan høre.

 

Last ned Ampere fra playstore, så ser du hvor mye telefonen din lader med hver enkelt lader du bruker.

Lenke til kommentar

Good Lock 2018 

 

En veldig god gjennomgang av hva denne samlingen med apper kan gjøre.

https://youtu.be/5sjShO6e8GU

 

Man måtte roote tlf for å få til mye av dette før.

 

Det er dessverre ikke helt rett frem å installere i Europa.

Man må ta ut sim og bruke en VPN til f.eks USA

Jeg lastet ned de nyeste APK-ene fra https://www.sammobile.com/apk/

 

Det er litt ekstra jobb og få disse, men med alt du får med her, så er det absolutt verdt det! :)

Lenke til kommentar
Jeg har hatt Samsung Note 9 512 GB siden slutten av august og må si at jeg aldri tidligere har vært såpass fornøyd med en Android-mobil og jeg har nesten helt sluttet å bruke iPhone X'en min. Tanken var å bytte ut X'en med en XS Max men dette er ikke lengre aktuelt så bra som Note 9'en fungerer i dag. Litt av det som gjør meg veldig fornøyd:

 

- "Uendelig" lagringsplass, jeg har fylt den opp med musikk, TV-serier og filmer når jeg har vært på reise og trenger ikke sjekke hvor mye lagringsplass som er igjen til andre ting som apper og bilder da det alltid er god plass. Kombinert med Samsung Protective Standing Cover som har en veldig grei kickstand for når jeg føler for å se litt video er dette en topp mobil for å nyte video.

 

- For første gang opplever jeg notifikasjoner som stabile med Android, jeg har enda tilgode å oppleve å ikke motta notifikasjoner fra ulike apper. På S8'en min fra arbeidsgiver så hendte det ofte at notifikasjonene kom forsinket eller ikke i det hele tatt før jeg åpnet appen det gjaldt. Nova Launcher med Tesla Unread sikrer at jeg fortsatt kan se antall uleste notifikasjoner selv om jeg har sveipet de bort fra notifikasjonsfeltet

 

- Batteritiden er fortsatt topp, jeg ligger på mellom 6-9 timer skjermtid med to aktive simkort, automatisk lysstyrke på skjermen og blandet bruk av nettleser, synkronisering av jobbmail (hver 4 time utenom arbeidstid, hvert 15e minutt i arbeidstid), Gmail, Youtube, Snapchat, Facebook Messenger, kamera, sms, ringing++

 

- Med støtten for to sim-kort har jeg ett simkort til ringing og meldinger til kun 50 kr mnd (Happybytes) med Telenor-dekning da de jeg prater mest med i tlf har Telenor og jeg dermed får klart bedre lydkvalitet enn om jeg ringer med Telia til Telenor. Så har jeg ett simkort kun til databruk, Ice sitt prøvekjøp i skrivende stund (30 GB data til 99 kr mnd). Når prøvekjøpet går ut blir det nok ChiliMobil Fridata om ikke noen andre operatører kommer med et abonnement med minst 100 GB inkludert til en fornuftig pris innen året er omme. Det er topp å kunne velge de beste tilbudene på mobilabonnement og ikke være låst til å måtte velge samme operatør for ringing/meldinger vs roamingtilbud vs datamengde o.l.

 

Kameraet er bra men det kunne vært bedre. Jeg opplever at kameraet i automodus overeksponerer en del av bildene jeg tar og her har Samsung noe å gå på. Siden det er software så har jeg et håp om at Samsung kan forbedre kvaliteten noe men jeg blir ikke overrasket om de ender opp med å ikke fikse dette i det hele tatt. Video-opptak fungerer veldig bra.

 

En irritasjon jeg har med mobilen er utfordring med Netflix-appen. Når jeg laster ned videoer offline så slutter de å virke etter en kort stund, med en feilmelding som ikke Netflix sine hjelpesider eller søk har gitt meg noen svar på hvordan jeg kan løse utover å laste ned videoen på nytt. Har reinstallert appen uten hell og tenkte først det kanskje var at jeg kjørte enhetsvedlikehold innimellom som kunne være årskane, at dette slettet noe som gjorde at Netflix ikke lengre kunne verifisere nedlastningene men dette har vist seg å ikke stemme da feilen oppstår enten jeg kjører enhetsvedlikehold eller ei.

 

Alt i alt er dette virkelig en topp mobil og jeg håper den holder seg like stabil, rask og beholder den gode battertiden fremover.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet med note 9 er den mangler 5g og esim? Usikkert om kamera er like bra om natta som huwai eller ligdene.

Hvordan er mobilen med fortnite? Tar det lang tid å installere og klargjøre spillet?

 

Er den rask oppstart selv om du bruker mye av plassen?

Lurer på mi mix starter på 5-10 sekunder, som ikke er dårlig?

Hvor rask er en å overføre filer fra pc? Neppe på nivå som SSD disker?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Problemet med note 9 er den mangler 5g og esim? Usikkert om kamera er like bra om natta som huwai eller ligdene.

Hvordan er mobilen med fortnite? Tar det lang tid å installere og klargjøre spillet?

 

Er den rask oppstart selv om du bruker mye av plassen?

Lurer på mi mix starter på 5-10 sekunder, som ikke er dårlig?

Hvor rask er en å overføre filer fra pc? Neppe på nivå som SSD disker?

 

Ingen tilbyr 5G enda så det er irrelevant for mitt vedkommende og eSim er uinteressant da jeg fint klarer å bytte simkort fysisk. Ikke får man eSim hos alle operatører enda og rykter sier det ikke vil støtte BankId på mobil, så da er det enda mindre interessant (for min del). Jeg bytter mobil minst en gang i året så når 5G kommer for fullt så har jeg ikke Note 9 lengre uansett.

 

Den starter opp kjapt de få gangene jeg har restartet den, jeg har normalt mellom 240 og 180 GB ledig så jeg aner ikke hvordan den oppfører seg med lite ledig lagringsplass dog. 

 

Jeg overfører normalt data som musikk, TV-serier og filmer til den via Wifi-nettverket som har sine begrensninger på hvor høy hastigheten blir men når jeg kopierer over bilder og videoer til datamskinen for backup så går det med grei hastighet. Den skal ha UFS 2.1 og er rask nok for de gangene jeg skal flytte data til/fra den. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

**snip**

 

- Med støtten for to sim-kort har jeg ett simkort til ringing og meldinger til kun 50 kr mnd (Happybytes) med Telenor-dekning da de jeg prater mest med i tlf har Telenor og jeg dermed får klart bedre lydkvalitet enn om jeg ringer med Telia til Telenor. Så har jeg ett simkort kun til databruk, Ice sitt prøvekjøp i skrivende stund (30 GB data til 99 kr mnd). Når prøvekjøpet går ut blir det nok ChiliMobil Fridata om ikke noen andre operatører kommer med et abonnement med minst 100 GB inkludert til en fornuftig pris innen året er omme. Det er topp å kunne velge de beste tilbudene på mobilabonnement og ikke være låst til å måtte velge samme operatør for ringing/meldinger vs roamingtilbud vs datamengde o.l.

Helt enig, Note 9 512GB er uten tvil den beste mobilopplevelsen jeg har testet hittil.

 

Du kan jo evnt ta en titt på Ice MBB, der får du 300GB til 399 i mnd de første 6mnd

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt enig, Note 9 512GB er uten tvil den beste mobilopplevelsen jeg har testet hittil.

 

Du kan jo evnt ta en titt på Ice MBB, der får du 300GB til 399 i mnd de første 6mnd

 

MBB fra Ice kommer vel med utstyr med integrert simkort så det kan såvidt jeg vet ikke brukes i eget utstyr som en mobiltelefon, men korriger meg gjerne om jeg tar feil.

Lenke til kommentar

Beste? Har bestilt en mobil for test heldigvis har komplett åpenkjøp.

Men vil gjerne vite deres erfaing er de 4x4 antenner på 4g? For det er det på iphone.

Note 9 støtter LTE-A (5CA) Cat18 1200/200 Mbps

 

MBB fra Ice kommer vel med utstyr med integrert simkort så det kan såvidt jeg vet ikke brukes i eget utstyr som en mobiltelefon, men korriger meg gjerne om jeg tar feil.

Ble usikker, du får nok svar her snart av en jeg kjenner, har bare Ice MBB i bilen :)
Lenke til kommentar

MBB fra Ice kommer vel med utstyr med integrert simkort så det kan såvidt jeg vet ikke brukes i eget utstyr som en mobiltelefon, men korriger meg gjerne om jeg tar feil.

ICE mbb sim er likt alle andre sim.

Har bare ikke hatt muligheten til å teste i mobil enda.

EDIT: mener ice mbb er 242 06 istedet for 242 14 som ice mobil er. ingen anelse om det har noen betydning :p

post-393855-2840724_thumb.jpg

Endret av Vanstalk
Lenke til kommentar

ICE mbb sim er likt alle andre sim.

Har bare ikke hatt muligheten til å teste i mobil enda.

EDIT: mener ice mbb er 242 06 istedet for 242 14 som ice mobil er. ingen anelse om det har noen betydning :p

 

Takk for svar, jeg mener bare å ha lest en gang at noen hadde problemer med å få simkortet til å virke i noe annet enn ruteren fra Ice men godt mulig dette var før de begynte å gå over til å bruke 4G-dekning. Er det fortsatt slik at Ice struper hastigheten på rundt 16 mbits på de mindre abonnementene eller har de senket denne grensen? Jeg kjenner en som har Ice på hytten og han hadde alltid rundt 16 mbits når strupingen inntraff.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...