Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 9 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes det er litt trøttsom at telefonen nå krever dedikerte ladere/USB`s grunnet tilkoblingsporten i telefonen.

Jeg har behov for å ha telefonladere stasjonert 3 forskjellige steder for å slippe å drasse rundt på laderen hvorhen jeg går - og alle de gamle laderne jeg har fungerer vel ikke med denne telefonen.

 

Er det noen som har tips til hvor jeg kan finne disse kablene til en rimelig penge?

Eventuelt bare kjøpe overganger?

Lenke til kommentar

Synes det er litt trøttsom at telefonen nå krever dedikerte ladere/USB`s grunnet tilkoblingsporten i telefonen.

Jeg har behov for å ha telefonladere stasjonert 3 forskjellige steder for å slippe å drasse rundt på laderen hvorhen jeg går - og alle de gamle laderne jeg har fungerer vel ikke med denne telefonen.

 

Er det noen som har tips til hvor jeg kan finne disse kablene til en rimelig penge?

Eventuelt bare kjøpe overganger?

Følger med overganger (en til fullsize usb og en til microUSB) i boksen, og det å kjøpe flere er ganske rimelig, var det micro USB du hadde tidligere?

 

EDIT; Husk på at USB C blir standard på nesten alt fremover, selv på Mac.

Endret av MariusJS
Lenke til kommentar

Følger med overganger (en til fullsize usb og en til microUSB) i boksen, og det å kjøpe flere er ganske rimelig, var det micro USB du hadde tidligere?

 

EDIT; Husk på at USB C blir standard på nesten alt fremover, selv på Mac.

 

Jeg har brukt en god del tid på overgangene som fulgte med i esken, men jeg klarer ikke å pusle noen av de sammen på en slik måte at jeg kan benytte meg av en av de gamle micro-usb ladekablene til å lade telefonen :hmm:

 

Når jeg benytter fullsize-overgangen ender jeg opp med micro-usb i den ene enden og usb-c i den andre :huh:

Overgangen til micro-usb som fulgte med har ikke passform til å ta imot en micro-usb.. :huh: ..kan være en produksjonsfeil med den(?)..

 

Jeg har brukt så mye tid på dette at jeg har følt meg som en komplett id***.

Den følelsen slapp ikke på noen måte når du nå skriver at disse skal/kan brukes :huh:

Lenke til kommentar

Jeg har brukt en god del tid på overgangene som fulgte med i esken, men jeg klarer ikke å pusle noen av de sammen på en slik måte at jeg kan benytte meg av en av de gamle micro-usb ladekablene til å lade telefonen :hmm:

 

Når jeg benytter fullsize-overgangen ender jeg opp med micro-usb i den ene enden og usb-c i den andre :huh:

Overgangen til micro-usb som fulgte med har ikke passform til å ta imot en micro-usb.. :huh: ..kan være en produksjonsfeil med den(?)..

 

Jeg har brukt så mye tid på dette at jeg har følt meg som en komplett id***.

Den følelsen slapp ikke på noen måte når du nå skriver at disse skal/kan brukes :huh:

Stemmer, er bare den ene biten som kan brukes, men det kan jo hende du har fått en defekt en :p

 

post-266150-0-86567400-1539154818_thumb.jpg

 

Alternativ;

https://www.aliexpress.com/item/Ugreen-USB-Adapter-USB-C-to-Micro-USB-OTG-Cable-Type-C-Converter-for-Macbook-Samsung/32828469071.html?

Lenke til kommentar

Stemmer, er bare den ene biten som kan brukes, men det kan jo hende du har fått en defekt en :p

 

attachicon.gif64236.jpg

 

Alternativ;

https://www.aliexpress.com/item/Ugreen-USB-Adapter-USB-C-to-Micro-USB-OTG-Cable-Type-C-Converter-for-Macbook-Samsung/32828469071.html?

 

Ja ikke sant...min er deffekt.

Ingen av mine micro-usb kabler kan entre denne..

Kan se ut til at fabrikkens smeltedigel har løpt litt løpsk her da jeg ser at det henger litt plastikk ned foran ved åpningen.

 

Får shoppe litt da. Takker for hjelpen :)

 

Edit: Alt. spikke litt.

Men trenger uansett flere.

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Det har lekket en testversjon av Android 9 til USA-versjonen av Note 9. Ryktene sier at det mest sannsynlig ikke blir før over nyttår en gang og at vi må leve med Android 8 inntil videre.

Var ikke litt av greia at Android 8 kom med noe som skulle gjøre at oppdateringer kom rsskere? De har et sært forhold til raskt om 4-5måneder er raskt :p

Lenke til kommentar

Var ikke litt av greia at Android 8 kom med noe som skulle gjøre at oppdateringer kom rsskere? De har et sært forhold til raskt om 4-5måneder er raskt :p

https://www.androidauthority.com/project-treble-818225/

 

Greia med at Samsung updates tar lang tid er gjerne at de har lang beta periode og faktisk tester det de pusher ut, tidligere var det rett og slett latskap mistenker jeg, men fra rundt S7 så har de blitt ganske flinke.

Lenke til kommentar

Kjenner ingen av de du viser til, men av erfaring har Anker og Ugreen bra greier.

Har hatt litt "BASEUS" før, hakket mer solid enn Ugreen er min erfaring, anker er hakket over der igjen, også blir Aukey hakket under anker, men hakket over de andre :p

 

Handler utrolig mye kinavarer generelt, spesielt siden jeg begynte å handle på aliexpress. Legger man litt penger i det man kjøper får man som regel varer som er bedre enn type biltema til halve prisen av biltema varer.

Lenke til kommentar

Er det flere som bruke LED-coveret her?

 

Jeg har satt telefonens sikkerhet til "stryk" (svak sikkerhet) og dette fungerer når jeg ikke bruker flip-coveret - Altså når jeg skrur av skjermen med av/på knappen på siden må jeg "stryke" for å åpne skjermen til desktop når jeg trykker på av/på igjen.

 

Men, når jeg dekker skjermen med LED-coveret omgår skjermen kravet om "stryk" og telefonen åpner seg til desktop med en gang.

 

Noen som vet hvorfor? Løsning?

Ønsker "stryk" i alle tilfeller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...