Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 9 tråden


Anbefalte innlegg

Er det flere som bruke LED-coveret her?

 

Jeg har satt telefonens sikkerhet til "stryk" (svak sikkerhet) og dette fungerer når jeg ikke bruker flip-coveret - Altså når jeg skrur av skjermen med av/på knappen på siden må jeg "stryke" for å åpne skjermen til desktop når jeg trykker på av/på igjen.

 

Men, når jeg dekker skjermen med LED-coveret omgår skjermen kravet om "stryk" og telefonen åpner seg til desktop med en gang.

 

Noen som vet hvorfor? Løsning?

Ønsker "stryk" i alle tilfeller.

 

1) Ja

2) Default for LED View cover er "Automatic unlock"

3) Settings / Advanced Features / Accessories 

4) Bruk 3 minutter/dag på å studere/grave litt i innstillinger - mye kult å finne/stille inn/tilpasse

 

misterolf 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1) Ja

2) Default for LED View cover er "Automatic unlock"

3) Settings / Advanced Features / Accessories 

4) Bruk 3 minutter/dag på å studere/grave litt i innstillinger - mye kult å finne/stille inn/tilpasse

 

misterolf 

 

:w00t:

 

Har vært der inne flere ganger og laget LED-ikoner.

Den svære skyvetasten som lyser i blått der inn har gått meg hus forbi.

 

Takker :)

Lenke til kommentar

Har hatt litt "BASEUS" før, hakket mer solid enn Ugreen er min erfaring, anker er hakket over der igjen, også blir Aukey hakket under anker, men hakket over de andre :p

 

Handler utrolig mye kinavarer generelt, spesielt siden jeg begynte å handle på aliexpress. Legger man litt penger i det man kjøper får man som regel varer som er bedre enn type biltema til halve prisen av biltema varer.

Har ikke testet BASEUS før, men har sverget til Aukey når det gjelder ladere. Var på utkikk etter nye trådløse ladere nå når jeg kjøpte min Note 9 og valgte derfor 2 slike:

https://www.aliexpress.com/item/Baseus-Qi-Wireless-Charger-For-iPhone-X-XS-Max-XR-8-Samsung-S9-S8-Note-9/32832639734.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.5ef24c4duOWT50

Får satse på de er av god kvalitet. Virker vertfall mye bedre enn det meste en får kjøpt i norske butikker

Lenke til kommentar

LADING

Har via appen "Ampere" sett litt på hvordan telefonen lader med forskjellige ladere - har funnet ut at trådløs lading er raskt forutsatt at telefonen treffer "G-punktet" på laderen - her er min rangering i henhold til Ampere målinger:

 

1) Samsung Duo trådløs   max 1420 mA

2) MSFT Lumia 950 original kabel   max 1230 mA

3) Samsung orig medfølgende kabel max 1160 mA - (Adaptive Fast Charge)

4) Samsung Convertible wireless med Belkin 14W strøm  max 1100 mA

 

 

LAUNCHER

Etter å ha brukt NOVA en god stund har jeg gått tilbake til MSFT Launcher - med de siste oppdateringene har den bl.a. fått en cool W10 feature, nemlig timeline fra PC activitet og mulighet til å pinne reminders/notes fra Google Keep på frontpage. Uendelige tilpasninger - men det som er det beste er hvor tilgjengelig det er ved høyre swipe fra home screen. Bare et tips...  kanskje det bare er jeg som benytter MSFT Launcher  :ohmy:

 

God Søndag / misterolf

Endret av MisteRolf
  • Liker 1
Lenke til kommentar

LADING

Har via appen "Ampere" sett litt på hvordan telefonen lader med forskjellige ladere - har funnet ut at trådløs lading er raskt forutsatt at telefonen treffer "G-punktet" på laderen - her er min rangering i henhold til Ampere målinger:

 

1) Samsung Duo trådløs   max 1420 mA

2) MSFT Lumia 950 original kabel   max 1230 mA

3) Samsung orig medfølgende kabel max 1160 mA - (Adaptive Fast Charge)

4) Samsung Convertible wireless med Belkin 14W strøm  max 1100 mA

 

 

LAUNCHER

Etter å ha brukt NOVA en god stund har jeg gått tilbake til MSFT Launcher - med de siste oppdateringene har den bl.a. fått en cool W10 feature, nemlig timeline fra PC activitet og mulighet til å pinne reminders/notes fra Google Keep på frontpage. Uendelige tilpasninger - men det som er det beste er hvor tilgjengelig det er ved høyre swipe fra home screen. Bare et tips...  kanskje det bare er jeg som benytter MSFT Launcher  :ohmy:

 

God Søndag / misterolf

Har også tenkt på å måle hva de forskjellige laderne mine er gode for. Nice work! :)

 

Jeg brukte MS launcher på Note 8 ei stund, kanskje jeg skal se litt på den igjen..

Hvor finner du W10 - timeline?

 

 

Er det noen som har testet Yandex browser?

Her kan du surfe inn på google webstore og laste ned webextentions.

Browseren ser utrolig pen ut på Note 9, men jeg har ikke turt å logge inn på noen kontoer enda.

Det er vel russernes svar på google, sånn som jeg har skjønt det.

Det ser seriøst ut, men jeg vet ikke så mye om dem enda..

Lenke til kommentar

Har også tenkt på å måle hva de forskjellige laderne mine er gode for. Nice work! :)

 

Jeg brukte MS launcher på Note 8 ei stund, kanskje jeg skal se litt på den igjen..

Hvor finner du W10 - timeline?

 

 

Er det noen som har testet Yandex browser?

Her kan du surfe inn på google webstore og laste ned webextentions.

Browseren ser utrolig pen ut på Note 9, men jeg har ikke turt å logge inn på noen kontoer enda.

Det er vel russernes svar på google, sånn som jeg har skjønt det.

Det ser seriøst ut, men jeg vet ikke så mye om dem enda..

 

Oooops - ser nå at det foreløpig bare ligger i Beta-versjonen (som jeg ikke husket jeg hadde...), men skal rulles ut snart for alle - Engadget omtalte det her  https://www.engadget.com/2018/10/02/microsoft-launcher-android-timeline-whatsapp/?guccounter=1

 

/misterolf

Lenke til kommentar

LADING

Har via appen "Ampere" sett litt på hvordan telefonen lader med forskjellige ladere - har funnet ut at trådløs lading er raskt forutsatt at telefonen treffer "G-punktet" på laderen - her er min rangering i henhold til Ampere målinger:

 

1) Samsung Duo trådløs max 1420 mA

2) MSFT Lumia 950 original kabel max 1230 mA

3) Samsung orig medfølgende kabel max 1160 mA - (Adaptive Fast Charge)

4) Samsung Convertible wireless med Belkin 14W strøm max 1100 mA

 

 

LAUNCHER

Etter å ha brukt NOVA en god stund har jeg gått tilbake til MSFT Launcher - med de siste oppdateringene har den bl.a. fått en cool W10 feature, nemlig timeline fra PC activitet og mulighet til å pinne reminders/notes fra Google Keep på frontpage. Uendelige tilpasninger - men det som er det beste er hvor tilgjengelig det er ved høyre swipe fra home screen. Bare et tips... kanskje det bare er jeg som benytter MSFT Launcher :ohmy:

 

God Søndag / misterolf

Sjekka om Note 9 dropper ladehastighet når skjerm er aktiv da?

Lenke til kommentar

Sjekka om Note 9 dropper ladehastighet når skjerm er aktiv da?

 

Vel, for å lese av Ampere må jo skjermen være på - kanskje ladingen er raskere uten skjerm - men det jeg var ute etter var jo å se om trådløs lading lader greit i forhold til kablet - så sånn sett var det jo likt for alle. Som en kuriositet forsøkte jeg også med en 3-4 år gammel Nokia ladeplate (med integrert strømforsyning i støpselet) - den ladet nesten like raskt som original laderen i esken.

Lenke til kommentar

En fryktelig irriterende ting jeg håpet var mulig å "få vekk" :)

 

Når jeg bytter mellom BT-enheter justeres lydnivået (noen ganger) ned, og jeg må fysisk inn på telefonen og huke av på et varsel som forteller at øra mine vil falle av om jeg spiller for høy musikk.

 

Det er ikke bestandig telefonen er umiddelbart tilgjengelig, og jeg må da avbryte det jeg holder på med for å få avsluttet varselet.

 

Tips?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En fryktelig irriterende ting jeg håpet var mulig å "få vekk" :)

 

Når jeg bytter mellom BT-enheter justeres lydnivået (noen ganger) ned, og jeg må fysisk inn på telefonen og huke av på et varsel som forteller at øra mine vil falle av om jeg spiller for høy musikk.

 

Det er ikke bestandig telefonen er umiddelbart tilgjengelig, og jeg må da avbryte det jeg holder på med for å få avsluttet varselet.

 

Tips?

Min Note 9 gjør akkurat det samme, perfekt lydnivå på mine Sony WH-1000XM2, men i Både arbeidsbilen og privatbilen, så setter den "mobilvolum" på minimum HVER gang, fantastisk irriterende!

Endret av kla3torsk1
Lenke til kommentar

Liker ikke å måtte innstallere en app for en så liten sak, selv om den er fryktelig irriterende - men er det virkelig ikke mulig å deaktivere dette varselet på telefonen så skal jeg gjøre det likevel siden det skjer så ofte.

 

Takk for tipset Marius :)

Biten med varselet kan du forøvrig takke EU for ;)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...