Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 9 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg prøvde en iPhone XS Max i dag med dualsim aktivt via eSim og nanosim. Og iPhone´en hadde en virkelig nyttig funksjon, når den mottok et innkommende anrop på SIM-kortet som ikke brukes til data så aktiverer den data på dette SIM-kortet og man har dermed mulighet til å sjekke ting på nettet o.l. selv om man snakker i telefonen via SIM-kortet som i utgangspunktet ikke brukes til data. Dette kan selvsagt slås av eller på.

 

Dette burde virkelig Note 9 også hatt mulighet til, det er en av de større irritasjonsmomentene mine når det gjelder dualsim på mobilen da jeg ofte har behov for å sjekke ting på nettet eller e-post mens jeg er i samtaler og det glemmesak når jeg bruker sim 2 til data og sim 1 til samtaler.

 

Det iPhone ikke klarer dog er å motta anrop på det andre SIM-kortet mens du er i samtale med det ene. Men det kan løses med å bruke viderekobling, mens manglende data under samtaler ikke kan fikses på Note 9.

Endret av Hedonism
Lenke til kommentar

Ser man valget uten å ha to sim aktivert?

Du har ikke tilfeldigvis et skjermbilde av denne funksjonen på XS max? Er det noe man må aktivere selv? Brukes data da med det kortet som er satt til å ikke bruke data, og gjelder det da kun under anrop med det kortet?

Du finner skjermbilde og informasjon om hvordan det fungerer på Apple sine sider:

 

post-13363-0-27799700-1544817331_thumb.jpg

 

 

Endre nummeret for mobildata

Kun ett nummer av gangen kan bruke mobildata. Hvis du vil endre hvilket nummer som bruker mobildata, kan du følge disse trinnene:

 

Gå til Innstillinger > Mobilnett.

Trykk på Mobildata.

Trykk på nummeret du vil bruke mobildata med.

Hvis du slår på bytting av mobildata, og hvis du deretter starter en lydsamtale på stemmenummeret ditt, bytter det nummeret automatisk til å bruke tale og data.* På denne måten kan du bruke både tale og data i løpet av samtaler.

 

Hvis du slår av bytting av mobildata og du er aktiv på et stemmenummer som ikke er det valgte datanummeret ditt, fungerer ikke mobildata i løpet av samtaler.

 

Følg denne fremgangsmåten hvis du vil slå på bytting av mobildata:

 

Gå til Innstillinger > Mobilnett.

Trykk på Mobildata.

Slå på Endre bruk av mobildata.

 

 

Kilde: https://support.apple.com/no-no/HT209044

 

Ser man valget uten å ha to sim aktivert?

Nei Endret av Hedonism
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da jeg forlot et møte i dag så skulle jeg stoppe betalingen av parkering som skjer via en app men så fikk jeg en telefonsamtale på Note 9'en via simkortet som ikke er designert til databruk. Så da måtte jeg si; "beklager, jeg ringer deg opp igjen om kort" og deretter legge på, avslutte parkeringen via appen når jeg fikk datatilkoblingen tilbake og ringe opp igjen. First world problems selvsagt, men irriterende nok når slike situasjoner oppstår som er ofte nok i hverdagen. :)

 

Etter å ha prøvd hvor bra akkurat dette fungerer på iPhone i formiddag så kikket jeg faktisk litt på iPhone XS Max 512 GB i et par minutter online og sjekket til og med at et par butikker i nærheten hadde på lager. Men det ble med tanken da den er langt i fra verdt prisen i mine øyne, selv om jeg liker iPhone.

Lenke til kommentar

Er vel ingen operatører som offisielt støtter eSIM på iPhone enda heller, samt at de kun støtter eSIM som tvilling.

 

 

Irriterer meg over nok småting i iOS på iPaden jeg har til at jeg aldri tror jeg kommer til å klare å bytte over hovedtelefonen til iOS, men jeg tror faktisk den største tingen er databruk måleren, HVA FAEN TENKER APPLE PÅ?

Lenke til kommentar

Er vel ingen operatører som offisielt støtter eSIM på iPhone enda heller, samt at de kun støtter eSIM som tvilling.

 

 

Irriterer meg over nok småting i iOS på iPaden jeg har til at jeg aldri tror jeg kommer til å klare å bytte over hovedtelefonen til iOS, men jeg tror faktisk den største tingen er databruk måleren, HVA FAEN TENKER APPLE PÅ?

Hva er problemet med datamåleren?jeg bruker den aldri. Kjøp stort nok abo så du slipper å tenke på det :)

Lenke til kommentar

Den resettes aldri. Selv om jeg har stort nok abo så ønsker jeg å vite hvor mye data jeg har brukt og på hva.

Ah. Men om du setter av 4 sekunder en gang i måneden så rekker du å gå inn å trykke på nullstill. Du kan se hva du bruker data på i listen over forbruk. Enig i at de burde få inn en automatisk reset der, men det skal ærlig talt lite til å nullstille den manuelt om man virkelig trenger å vite det.

post-175783-154488_thumb.png

Lenke til kommentar

Ah. Men om du setter av 4 sekunder en gang i måneden så rekker du å gå inn å trykke på nullstill. Du kan se hva du bruker data på i listen over forbruk. Enig i at de burde få inn en automatisk reset der, men det skal ærlig talt lite til å nullstille den manuelt om man virkelig trenger å vite det.

Du gjør altså den kl 00:00 den 1. Hver mnd?

 

Helt ærlig så klarer jeg såvidt å huske når jeg skal til frisøren, så det å huske det den 1. Hver måned skjer nok neppe

Lenke til kommentar

Du gjør altså den kl 00:00 den 1. Hver mnd?

 

Helt ærlig så klarer jeg såvidt å huske når jeg skal til frisøren, så det å huske det den 1. Hver måned skjer nok neppe

Jeg? Nei jeg driter i det. Er det for lite data så kjøper jeg mer når jeg får melding om det. Bekymringsløst :) For min egen del skjønner jeg ikke at det er noe å spinke å spare på. Er behovet mitt der for å bruke data så hjelper det jo ikke at jeg har en måler på det da er der jo bare å få bestilt mer så behovet blir dekket. En får jo abo med «ubegrenset data» nå så ser virkelig ikke problemet. Dessuten har ofte operatøren datamåler som en kan gå inn å lese av om det er viktig.

 

Det er en sånn fancy sak (kalender) hvor man kan legge inn månedlig alarm så det er jo mulig å ha det på for å trykke på knappen. Problemet er mikroskopisk i forhold til alternativet.

Endret av minim
Lenke til kommentar

Har egentlig mer med irritasjonen over hvor jævla lat du må være som utvikler for å ikke implementere det

Helt enig i det, men jevnt over er de så mange sjumilssteg forran på «polert» bruker-opplevelse at det overlever man. Kanskje de fokuserte på å få bort buggs og få ting til å virke skikkelig før de implementerte noe man egentlig ikke trenger. Her er det gjerne noen utviklere som har noe å lære :D

Lenke til kommentar

Helt enig i det, men jevnt over er de så mange sjumilssteg forran på «polert» bruker-opplevelse at det overlever man. Kanskje de fokuserte på å få bort buggs og få ting til å virke skikkelig før de implementerte noe man egentlig ikke trenger. Her er det gjerne noen utviklere som har noe å lære :D

Nuvel nuvel, iOS 11 var jo total katastrofe, til og med Apple innrømte det.

 

Men samspillet mellom enhetene er jo klart noe Apple har fått til og ingen andre har klart.

Lenke til kommentar

Nuvel nuvel, iOS 11 var jo total katastrofe, til og med Apple innrømte det.

 

Men samspillet mellom enhetene er jo klart noe Apple har fått til og ingen andre har klart.

 

Ikke målt mot android ihvertfall. Jeg har ikke vært med på lignende etter å ha prøvd Note 9 og Mate 20 pro siste månedene. Kjempesynd egentlig for både Note og Maten har jo kjempebra hardware. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...