Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 9 tråden


Anbefalte innlegg

«Din vare er nå funnet frem og er klar. SAMSUNG GALAXY NOTE 9 512»

 

Gikk muligens på en smell igjen :p Må klare å komme meg over på Android og etter å ha lest mye om Mate 20 Pro og Note9 så ser det ut for at det tryggeste valget fortsatt er Noten. Tilbakemeldinger fra de som har brukt gjerne settes pris på før jeg bestemmer meg endelig :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For min del er Note 9 beste valget. Men tror ikke Mate 20 er noe dårligere mobil. Slik det er nå, så mener jeg de 2 er beste valget.

Men det kommer selvfølgelig an på hva du liker.

 

Hvordan ser batteriforbruket ditt ut nå? Jeg fant tilbake til et forbruk jeg hadde på noten hvor den var nesten tom etter 3t 40min skjerm på tid, men ser nå i loggen på iPhone Xs at jeg ligger på rundt 50% igjen når jeg har samme skjerm på tid sånn roughly. Kanskje det har kommet litt oppdateringer som har forbedret batterifobruk? 

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1823698&page=3&do=findComment&comment=24591363

 

Bruker å lade om natten bortsett fra sist døgn da jeg ladet den på jobb. 

post-175783-0-25575700-1544268506_thumb.png

Lenke til kommentar

Aha. Ja da må du snakke med han først og få login til den som skal ha skinnet. Han som kjøpte min endret passord på kontoen og lot meg logge inn for å spille noen kamper på hans konto. Det er gjort på 5-10min siden du ikke trenger å spille lenge. 

 

Snilt gjort :)

 

Etter utallige forsøk med å logge på med kontoen hans måtte jeg gi tapt.

 

Dette ble så mye jobb etterhvert, over flere dager med forsøk på pålogging, at jeg måtte gi tapt desverre.

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Vet ikke hva IconX er for noe, men takk for linken! Med 2000 kr i cashback og nå et minnekort jeg sikkert kan selge for nærmere 2000 kr ble det en temmelig bra pris for denne telefonen!

IconX var en tidligere kampanje med ca samme teoretiske verdi.

 

Billigste jeg finner kortet for i norge er 2600kr, så 2000kr på finn burde nok gå fint, kan være lurt å markedsføre med at det er perfekt for Nintendo Switch!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vet at dette ikke er en Fortnite tråd helt men er relatert med Note 9 så må bare legge det ut lol. Har vært noe småsnakk om Fortnite tidligere her så.
Ser ut til at Epic Games skal legge til mer stuff for de med Note 9 nå.

https://www.sammobile.com/2018/12/10/samsung-galaxy-exclusive-fortnite-items/

 

så de som selger skins og det har mer å tjene nå (tror jeg)  :rofl:

Endret av BerntOK
Lenke til kommentar

Hei Forum

Jeg har ikke satt auto update på apps i Play  Store - dvs jeg sjekker ca 5 ganger i uken manuelt for updates. Jeg ser ofte at den samme updaten kommer 2-3 ganger - eller det ser klin likt ut med foregående update. Altså, jeg ser på f.eks. på mandag at GBoard har en update og lister opp det som ligger i oppdateringen....  kanskje jeg sjekker for updates igjen på onsdag - da ligger en update i GBoard der igjen som ser identisk ut med den fra mandag mht beskrivelse (enda noen nye språk jeg ikke visste fantes....)  jeg har tatt screenshots og beskrivelsen ser lik ut.  Men er det andre endringer som ligger der i bakgrunnen ?   Eller er det bedre å sette alt på auto-update ?

 

Lurer også på om dere i dette forumet kjører developer mode ..  forsøkte det en stund og så at med en reduksjon i transition time så ble telefonen mye raskere..  men det var litt mangle skumle innstillinger der så jeg gikk tilbake igjen til vanlig Note 9 Mode

 

 

Misterolf

Lenke til kommentar

Det ene simkortet jeg bruker i Note 9'en er fra Telia og i instillingene for Wifi Tale kan jeg ikke velge om Wifi Tale eller Mobilnettet skal foretrekkes slik jeg kan med simkortet jeg har med Telenor-dekning. Jeg kan kun slå av eller på Wifi Tale med Telia-simkortet.

 

Er det slik for dere andre med Telia også? Jeg har ganske dårlig dekning i deler av boligen vår og vil at den skal svitsje over til Wifi Tale ganske kjapt men den holder seg på 4G Tale nesten uansett dekningskvalitet virker det som. 

 

Har satt mobilen i flymodus med Wifi for å sjekke at Wifi Tale i det hele tatt fungerer og det gjør det.

Lenke til kommentar

Det ene simkortet jeg bruker i Note 9'en er fra Telia og i instillingene for Wifi Tale kan jeg ikke velge om Wifi Tale eller Mobilnettet skal foretrekkes slik jeg kan med simkortet jeg har med Telenor-dekning. Jeg kan kun slå av eller på Wifi Tale med Telia-simkortet.

Det er som forventet for Telia Wi-Fi-tale, da standardinnstilling hos dem har vært "mobildata foretrukket" og ingen brukervalg utover å kunne slå tjenesten på og av, men dette har i det siste endret seg, da du kan velge mellom mobildata og Wi-Fi på Android 9 programvaren til Note 9.

Endret av mandela
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er oppdateringene nøyaktig samme størrelse også?

 

Personlig kjører jeg bare auto-update på alt.

 

 

Dev-mode er en selvfølge for meg på android, på iOS har de også noe lignende (raskere animasjoner).

 

Takk for det, nå har jeg fulgt med godt på manuelle updates og ser at de avviker litt i størrelse, dermed kan de virke som at update nr 2 beskrives likt, men har litt annen størrelse og sikkert inneholder bug-fix for den første som kom ca 2 dager før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...