Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 9 tråden


Anbefalte innlegg

Ikke målt mot android ihvertfall. Jeg har ikke vært med på lignende etter å ha prøvd Note 9 og Mate 20 pro siste månedene. Kjempesynd egentlig for både Note og Maten har jo kjempebra hardware. 

Jeg håper du er på iOS 12 nå, iOS 11 var totalt trash, spesielt om du hadde beta versjonene, men release var også sykt buggy, det er en grunn til at hele fokuset i iOS 12 var å gjøre ting mer stabilt og teste mer før release...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg håper du er på iOS 12 nå, iOS 11 var totalt trash, spesielt om du hadde beta versjonene, men release var også sykt buggy, det er en grunn til at hele fokuset i iOS 12 var å gjøre ting mer stabilt og teste mer før release...

Nei jeg mente det jeg sa om at om man sammenlignet mot android så var det ikke buggy i det hele tatt. Sammenlignet mot iOS og slik som det bruker å være så var det ikke helt knirkefritt. Se bare på notifikasjoner som ikke virket skikkelig på note9 med android 8 det var heller ikke ordnet på android 9 på mate. Det er vel omtrent den viktigste tingen ved telefonen sett bort i fra at en skal kunne ringe med den :D 

Lenke til kommentar

Er vel ingen operatører som offisielt støtter eSIM på iPhone enda heller, samt at de kun støtter eSIM som tvilling.

 

 

Da jeg testet iPhone XS Max med eSim fra Telenor var det "ekte" eSim som en bekjent av meg tester som pilotkunde. Bankid fungerer ikke men ellers er det nøyaktig likt som et standard hovedsim-kort fra dem. Det kommer vel hos Telenor og Telia på nyåret, ikke for langt uti første kvartal vil jeg tippe.

Lenke til kommentar

Se bare på notifikasjoner som ikke virket skikkelig på note9 med android 8 det var heller ikke ordnet på android 9 på mate. Det er vel omtrent den viktigste tingen ved telefonen sett bort i fra at en skal kunne ringe med den :D

Høres mer ut som brukerfeil enn noe annet :green: Varsler drepes automatisk når en app blir satt i dvalemodus pga manglende bruk. Brukeren må selv hvitliste apper som alltid skal kunne pushe ut varsler, uavhengig av deres bruk. Varsler generelt har forøvrig blitt mer "pest og plage" enn noe annet, og jeg anbefaler de som søker råd om å slå alle av, for så å slå de på kun for apper de bryr seg om å få varsler fra, i tillegg til noen medieapper som da viser kontroller i varselspanelet. Medieapper som har tatt i bruk Android notification channels kan settes opp til å kun vise avspillerkontroller og ingen andre varsler.

Lenke til kommentar

Høres mer ut som brukerfeil enn noe annet :green: Varsler drepes automatisk når en app blir satt i dvalemodus pga manglende bruk. Brukeren må selv hvitliste apper som alltid skal kunne pushe ut varsler, uavhengig av deres bruk. Varsler generelt har forøvrig blitt mer "pest og plage" enn noe annet, og jeg anbefaler de som søker råd om å slå alle av, for så å slå de på kun for apper de bryr seg om å få varsler fra, i tillegg til noen medieapper som da viser kontroller i varselspanelet. Medieapper som har tatt i bruk Android notification channels kan settes opp til å kun vise avspillerkontroller og ingen andre varsler.

Nope appen er hvitlistet.. Det fungerer også 90% av tiden. Notifikasjoner kommer alltid i listen om man drar ned menyen, men ikonet so.m skal vise antall virker ikke alltid. Men for all del om det krever at man bruker timesvis på å lese seg opp for å finne en liten setting dypt inne i menyene så kall det gjerne en brukerfeil :p sånn fungerer ikke konkurrentene sitt system.

Endret av minim
Lenke til kommentar

Ang dual-sim til Note'n.

 

Skal til det store utland og vurderer å kjøpe et simkort der slik at jeg kan bruke landets mobilnett. Er dette kompliserte saker?

 

Det jeg lurer mest på er om det lar seg gjøre å logge seg på appene med det nye sim-kortet, eller må jeg hoppe mellom de 2 sim'ene hele tiden?

 

Er redd for å være uheldig å bruke standardsim'en til roaming da det vil være fryktelig dyrt dit jeg skal.

 

Tips og triks for hvordan jeg bør gjøre dette tas imot med stor takk :)

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Hmm... Så det er ikke slik at jeg kan sette forskjellige datainnstillinger på de to sim'ene?

Eks no roaming på det ene og roaming allowed på det andre?

Da vil jeg vel være sikret mot slikt?

 

Utenlandssim'en er kontantkort. Greit å nevne kanskje :)

 

Takker for video. Skal se den så snart jeg er ferdig på jobb.

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Jeg var inne å sjekket på komplett nå, men der kunne jeg bare ha datakontroll på. Det gjaldt ikke for roaming. Mulig det var hos telia jeg hadde muligheten til å skru av roaming. Verdt en sjekk :)

 

 

Bare å sette SIM 2 til å håndtere data?

 

Ja, det jeg lurte på om var mulig da, dere som er mobilproffer her inne :)

 

Hvis jeg kan sette standardsim til "no roaming" er det jo ikke noe problem - men jeg er usikker på hvor enkelt det er å hoppe mellom de to sim`ene, for jeg vil få bruk for de begge om hverandre. Da bruker jeg standardsim når jeg treffer wifi her og der.

Lenke til kommentar

Da jeg forlot et møte i dag så skulle jeg stoppe betalingen av parkering som skjer via en app men så fikk jeg en telefonsamtale på Note 9'en via simkortet som ikke er designert til databruk. Så da måtte jeg si; "beklager, jeg ringer deg opp igjen om kort" og deretter legge på, avslutte parkeringen via appen når jeg fikk datatilkoblingen tilbake og ringe opp igjen. First world problems selvsagt, men irriterende nok når slike situasjoner oppstår som er ofte nok i hverdagen. :)

 

Etter å ha prøvd hvor bra akkurat dette fungerer på iPhone i formiddag så kikket jeg faktisk litt på iPhone XS Max 512 GB i et par minutter online og sjekket til og med at et par butikker i nærheten hadde på lager. Men det ble med tanken da den er langt i fra verdt prisen i mine øyne, selv om jeg liker iPhone.

Det ser ut for at funksjonen du etterspør er tilgjengelig på Huawei mate 20 Pro når jeg testet å bruke to sim kort i min. Kanskje dette er noe som kommer med Android 9 som skal komme til noten nå ganske snart?

post-175783-37967_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Det ser ut for at funksjonen du etterspør er tilgjengelig på Huawei mate 20 Pro når jeg testet å bruke to sim kort i min. Kanskje dette er noe som kommer med Android 9 som skal komme til noten nå ganske snart?

Det hadde vært topp! Pga jobb kan jeg kun bruke Samsung eller Apple-mobiler om jeg vil synkronisere e-post og kalender fra jobben, ellers hadde det vært spennende å teste ut Huawei Mate 20 Pro. Min svoger virker kjempefornøyd med den. :)

Lenke til kommentar

Etter den desember sikkerhetsoppdateringen har led varsel lyset mitt oppført seg merkelig, spesielt ved lading. Når man lader er det vanlig at man skal ha rødt lys, og ved full lading 100% skifter den til grønn.
Min Note 9 står nå hele tiden på rødt lys selv om den viser 100%. Får helt hetta jeg, for jeg ser på det lyset om morgenen før jeg drar ut døra og ser at det fortsatt er rødt, men når jeg våkner opp skjermen så er den 100%.

Prøvd factory reset men hjalp ikke. Begynner å lure om det er software bug eller om det er hardware altså batteriet som taper seg.
Noen andre som har opplevd dette?

 

Edit: Løst! Den ble sendt til service og fikk helt ny erstatingsenhet.

Endret av BerntOK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...