Gå til innhold

intel 9900K/9700K/9600K


Anbefalte innlegg

Skjønte det også slik at AMD ønsket å spare noen "kraftsalver" til E3 for å ikke bruke opp alt kruttet på Computex. Så det blir spennende å se hva annet de viser om et par uker.

 

Og så ikke minst er en viktig faktor hvor fort deler blir tilgjengelig i norske nettbutikker etter 7-7. Samt at netbutikkene ikke prøver å sko seg på populariteten ved å blåse opp prisene første 3mnd.

 

Vanligvis er det ikke noe sjakktrekk å kjøpe rev1.0 av hovedkort på nye generasjoner, de bærer så og si alltid litt preg av å være rushet til markedet (les open-beta testing) med senere revisjoner som fikser barnesykdommene som nye bioser ikke kan ta seg av. Men får heller bytte HK senere om noe bemerker seg.

 

Ergo, jeg forventer ikke at X570 rev1.0 kortene nødvendigvis blir de beste og at det må en del bios oppdateringer til, men kanskje jeg overaskes :)

 

En typisk ting vi nok vil se i senere revisjoner av X570 kortene er at chipsett viften fjernes for bedre alternativer. Noen få er uten vifte nå, men kan virke som det er mer i retning lowend for mindre kravstore brukere. Jeg ønsker bedre og passiv chipsett kjøling på highend kort.

 

PCIe 4.0 har ikke vært uten problematikk og er veldig forsinket som vel er en av årsakene til at man ikke har vist særlig mainstream produkter med dette før nå (i følge tidligere artikler.). 

Because the PCIe 4.0 specification was finalized a few years late, we ended up with a situation where the PCIe 5.0 specification was finalized only a couple of years later.

 

The PCI-SIG group recently published the final 1.0 version of the PCIe 5.0 specification, and we should see support for it in computing products as soon as next year. 

Man forventer å se PCIe 5.0 produkter allerede neste år. Kanskje intel har noe på lur der?

 

"PCIe 4.0 is late to the ballgame, we want to provide futerproof products and give you PCIe 5.0 products already next year!"

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når de ikkje viser frem noe annet, så er det stor sjans for at det ikkje er noe å vise heller ;)

Hadde Ryzen "3k" knust intel på ytelse, så skal jeg love at de hadde skrytt av det.

 

Vel hvis en Ryzen 3000 på 4.4 Ghz slår en 9900K med 1-4% slik den informasjonen som ligger ute nå viser, så er ikke det halvgærent. Tenk da når den er overklokka....

 

Som du selv sier, vi får vente til alt er testet skikkelig. Hvis du forventer noe som *knuser* din 9900K @ 5.2 Ghz, så tror jeg du blir skuffet.

Endret av Betroz
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

AMD har vunnet på pris, men ikke noe annet. :)

 

Det som alltid har vært greia med AMD, de vinner kanskje på pris, men med entusiastene som har råd, de kjøper Intel.

 

Performance fanboy som Nizzen sier. Enkelt og greit. :)

Du er vel for ung til å vite at det ikke alltid har vært slik at AMD er så mye rimeligere enn Intel. :)

 

Det var en tid da Intel = høy frekvens parret med dårlig ytelse og helvetes wattage/varmeproblem ("Presc(h)ott"). Ser ut som de (Intel og fanboyza) ikke har lært en d*** siden da.

 

Da var AMD det som "nizze-gamere-minne-tweakere" sverget til, mens undertegnede og "Snekker'n" heiet på Intel.

Så kom "Conroe" og AMD var "dead" inntil Ryzen. (Selv om enkelte aldri vil akseptere at AMD har laget noe bra).

 

Kjekt å ikke være en liten svett fanboy som alltid skal "gude" de som sitter med "sannheten" om hva som er viktig ("gaming-ytelse" og "Aida-benchmarks").

Lenke til kommentar

Du er vel for ung til å vite at det ikke alltid har vært slik at AMD er så mye rimeligere enn Intel. :)

 

Det var en tid da Intel = høy frekvens parret med dårlig ytelse og helvetes wattage/varmeproblem ("Presc(h)ott"). Ser ut som de (Intel og fanboyza) ikke har lært en d*** siden da.

 

Da var AMD det som "nizze-gamere-minne-tweakere" sverget til, mens undertegnede og "Snekker'n" heiet på Intel.

Så kom "Conroe" og AMD var "dead" inntil Ryzen. (Selv om enkelte aldri vil akseptere at AMD har laget noe bra).

 

Kjekt å ikke være en liten svett fanboy som alltid skal "gude" de som sitter med "sannheten" om hva som er viktig ("gaming-ytelse" og "Aida-benchmarks").

Vet ikkje hvem du sikter til, men føler at du sikter på meg... Er jeg fanboy, eller hva mener du?

 

Ja Amd 64 var gøy med minneoverklokk, og ytelsen den gang var topp.

Lenke til kommentar

Det var AMD good shit før Athlon 64 også.

Thunderbird og XP. Den gangen var prosessorbrikkene uten IHS og minnekontrolleren var i northbridge på hovedkorta. Ingen overklokking var lik mellom systemer med ulike produsenters hovedkort.

Nå om dagen er disse overklokkings tingene bitt «så lett» :p

Endret av syar2003
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var AMD good shit før Athlon 64 også.

Thunderbird og XP. Den gangen var prosessorbrikkene uten IHS og minnekontrolleren var i northbridge på hovedkorta. Ingen overklokking var lik mellom systemer med ulike produsenters hovedkort.

Nå om dagen er disse overklokkings tingene bitt «så lett» :p

Jepp, den gang hvor chipsett hadde stor betydning for hva man fikk til :)

 

Husker mange lange kvelder med avlyste dates eller "taco kvelder med nye dama" fordi jeg satt å knota med et abit eller DFI hk :p. Så kan man undres over den prioriteringen i etterkant.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jepp, den gang hvor chipsett hadde stor betydning for hva man fikk til :)Husker mange lange kvelder med avlyste dates eller "taco kvelder med nye dama" fordi jeg satt å knota med et abit eller DFI hk :p. Så kan man undres over den prioriteringen i etterkant.

Og bioser.

Jeg hadde faktisk et godt rykte på meg for å fikse opp på flaws i enkelte MSI Bioser for socket 754/939 AMD kort. [ettermæle jeg kan være litt stolt av -hehe :D ]

https://forum-en.msi.com/index.php?topic=104384.0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hvorfor den bare støtter de nyeste CPU'ene kan man lure på da. Den burde jo kunne gjort samme jobben med en 6900K f.eks....

Dette verktøyet ble nevnt og vist på computex og hensikten var å tilføre nåværende portofølje flere elementer som ett av flere svar mot AMD. KS var ett, dette verktøyet ett annet etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...