Gå til innhold

Hvor mye utbetalt i måneden må du ha for å leve et ok liv?


Bloatlord

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må bare jobbe hardere da.

 

Får ikke mer betalt for å jobbe hardere.

 

Og jeg har kommet med flere forslag til nye produkter å produsere, men blir bare møtt med "nei desverre det er ikke marked for det." og så et par måneder etter foreslår sjefene det samme og da blir de geni-erklært.

Endret av 8DX8QO0Y
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Får ikke mer betalt for å jobbe hardere.

 

Og jeg har kommet med flere forslag til nye produkter å produsere, men blir bare møtt med "nei desverre det er ikke marked for det." og så et par måneder etter foreslår sjefene det samme og da blir de geni-erklært.

Bytt jobb.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

jeg har vel utbetalt mellom 20 og 28 i måneden en plass.

Det går helt fint, ca en 10-13k på bolig og faste utgifter (strøm, nett, netflix, treningssenter osv), andelsleilighet rett under 70m2.

Så blir det vel en 3-4k i mat (kunne levd mye billigere her, men jeg verdsetter et godt kosthold). Til transport er det ikke så mye da jeg kjører Leaf, så ingen bom, og lading skjer hjemme.

 

Dette er VEEELDIG grovt regnet. Har jo noen tusenlapper til andre ting da etter lønn. Noe aktiv sparing driver jeg ikke med utenom 100,- kroner i et fond. Ja, så sparer jeg litt til nytt kjøkken nå, tenker bygge nytt om en måned eller to, eller noe sånn.

Lenke til kommentar

De aller fleste har det, jeg tenker har man full stilling og det er vel ingen jobber man jobber fullt man har mindre enn 23 000 utbetalt. De aller fleste lever ok på det, men folk er forskjellige naturligvis.

 

Bortsett fra enkelte bransjer har vi ingen minstelønn i Norge. Vi har dog rett (men ingen plikt) til å la oss fagorganisere. 23000,- minimum for hel stilling er m.a.o feil.

 

Kilde Arbeidstilsynet:

https://www.arbeidstilsynet.no/arbeidsforhold/lonn/minstelonn/

Lenke til kommentar

Bortsett fra enkelte bransjer har vi ingen minstelønn i Norge. Vi har dog rett (men ingen plikt) til å la oss fagorganisere. 23000,- minimum for hel stilling er m.a.o feil.

 

Kilde Arbeidstilsynet:

https://www.arbeidstilsynet.no/arbeidsforhold/lonn/minstelonn/

 

I tillegg er det langt i fra realiteten, mange butikk ansatte feks har dette i brutto og andre har lavere enn det igjen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De aller fleste har det, jeg tenker har man full stilling og det er vel ingen jobber man jobber fullt man har mindre enn 23 000 utbetalt. De aller fleste lever ok på det, men folk er forskjellige naturligvis.

 

Dette avkreftes herved. Har mulighet til å bevise det med lønnsslipp. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...