Gå til innhold

– Chili vil måtte sette opp prisen eller droppe abonnementet fullstendig


Anbefalte innlegg

Seriøst? Hva om chilmobil tar pris etter forbruk og ikke fastpris det er vel mere rettferdig?

Kvote på 1 TB måned de som bruker 10% betaler 40 kr per måned.

 

For slik det er nå får man mest valuta for pengene hvis man bruker opp kvoten.

De med dårlig nett får regningen etter andre. Ergo dårlig avtale.

 

Hadde jeg kunne kjøpt 1 TB på kontantavtale hadde jeg gjort det.

Men slik nettet er på hotel\campingplass og byene må man ofte ha mobil i tillegg.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For slik det er nå får man mest valuta for pengene hvis man bruker opp kvoten.

De med dårlig nett får regningen etter andre. Ergo dårlig avtale.

 

De som får mest valuta for pengene er de som kan bruke mobilen uten å bekymre seg for hvor mye data de bruker.

Om det er 50GB, 100GB eller 900GB spiller ingen rolle.

Lenke til kommentar

Og de har fått tilbakemelding på dette og du må derfor ha tilgjengelig data for at music freedom skal fungere. Dessuten, det er en stor forskjell:

 

- Music freedom gir deg noe

- Chilimobil vilkår tar noe fra deg.

Det er ikke noe mindre problem at Music Freedom gir deg noe, det kan misbrukes like mye.

 

Eks. hvis Chilli Mobil "gir deg" fri bruk av data til nettsurfing på mobilen, mens du ellers har en kvote på 5GB til annet, som hotspot eller streaming. Du har effektivt fått ett dårligere tilbud enn det de har i dag, men det er innafor fordi de gir deg noe.

Lenke til kommentar

Hvordan du igjen og igjen prøver å legge situasjonen for forbrukers føtter er ufattelig. Det er ene og alene selskapet som skriver vilkårene og det er i alles interesse at de er innenfor hva som er lovmessig akseptabelt.

Jeg "legger ikke situasjonen for forbrukers føtter". Tvert imot påpeker jeg at nettopp forbruker er i fare for å bli skadelidende.

Lenke til kommentar

Ikke noe problem. Om firma må drive med slike snikete vilkår og villedende reklamering for å konkurrere, så er ikkje det den typen konkurranse eg vil se uansett. Da ender vi bare opp med rot slik som USA.

Det var da ikke noe "snikete" eller villedende med vilkår eller reklame. Det sto til og med på bestillingsknappen at det var begrenset til 1000 GB, og vilkårene presiserte ytterligere.

 

Bare fordi abonnementet ikke passet deg personlig så betyr ikke det at du er nødt til å sabotere for alle oss andre som faktisk er fornøyde med det.

 

Hvis abonnementet ikke passer deg, greit! Men så klapp igjen og skaff deg et annet abonnement i stedet for å ødelegge for oss andre.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Personlig syntes jeg NKOM burde gå etter Telenor/Telia sitt Music Freedom, for det er brudd på nettnøytraliteten. 

Da det egner et fåtall av kundene, mens Chili er gode for alle dems kunder.

Ja, hvis de skal ødelegge for kundene av Chili i denne saken, hvorfor skal blodiglene med "fri musikk" slippe unna?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan misbruker de det nøyaktig? At de, gisp, faktiskt bruker datamengdene som er lovet? :D

50 GB daglig (som er det som må til for at de engang ringer kunden) er et massivt forbruk som er uendelig langt over normal bruk. Man må i praksis misbruke abonnementet for å klare dette.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Når skal vi gå i tog mot Telia og Telenor? Denne «music freedom» pakka er vel ikke akkurat noe som taler for nettnøytralitet.

 

Toget er innstilt. Det er sommer. Da er det buss for tog. Dere må gå i buss.

Lenke til kommentar

Men det er jo knappt snakk om utlandet. Er jo hos søta bror og hos dansker og finner dette skjer. Så hvorfor skal Norge være så annenrangs hva gjelder priskonkurranse?

 

Hadde det vært snakk om Romania, et land i asia eller latin-amerika som har god hastighet og god pris, så skulle jeg fulgt tankegangen det meste er billigere i utlandet. Men er det akseptabelt at man skiller seg sånn voldsomt fra svensker og dansker?

Endret av G
Lenke til kommentar

50 GB daglig (som er det som må til for at de engang ringer kunden) er et massivt forbruk som er uendelig langt over normal bruk. Man må i praksis misbruke abonnementet for å klare dette.

 

Fortsatt kjetter du om at 50 GB dagen er unormalt. Det er ingenting i vilkårene til Chili Fri data som tilsier dette. Slutt med slik feilinformasjon.

 

Videre har du ingen forutsetning for å mene noe som helst om hva som er en forbrukers behov og å implisere at et høy forbruk dermed er misbruk er tendensiøst vrøvl. Har en forbruker valgt å knytte seg til Chili Fri data (1TB kvote) og bruker 50GB per døgn så er det forbrukers problem.

 

Noe presisjon i dine innlegg hvor du har et faktuelt grunnlag burde være en minstestandard.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men det er jo knappt snakk om utlandet. Er jo hos søta bror og hos dansker og finner dette skjer. Så hvorfor skal Norge være så annenrangs hva gjelder priskonkurranse?

 

Hadde det vært snakk om Romania, et land i asia eller latin-amerika som har god hastighet og god pris, så skulle jeg fulgt tankegangen det meste er billigere i utlandet. Men er det akseptabelt at man skiller seg sånn voldsomt fra svensker og dansker?

Ta en kikk på bosettingsmønsteret i nabolandene våre, så har du mye av svaret.
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...