Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

Angående ryktebørsen:

 

https://www.reddit.com/r/nvidia/comments/99ni6s/nvidia_rtx_2080ti_performance_i_was_at_the_event/

 

So I was at the event in Cologne and played a match of BF V on a ASUS gaming monitor. It was not 4k, looked to sharp for 1080p. I guess it was 1440p.Ray Tracing was enabled and I saw framerates of around 140fps.Recording and making photos was not allowed.Saw the fps with the fps counter that is built in into frostbite.
The new! Asseto Corsa ran on 3 1080p monitors locked at 60fps as well.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

-

 

Resten av "spådommen" min fra tidligere var ikke en spådom som sådan, da jeg ikke trodde da, eller nå, at Nvidia vil ha interesse av noenting annet enn å selge nye skjermkort. Men jeg er nysgjerrig på om det ville latt seg gjøre sett fra et rent teknologisk standpunkt. Og med DLSS gløtter jeg litt på døren igjen. Det var vel Peterson? Som ble intervjuet av Gamers Nexus i våres som snakket om gaming produkter med real time RT rett rundt hjørnet, og at de håpet på "broad adoption". Noe jeg ikke helt forstår hvordan de i så fall skal få til med RTX kun på de 3 dyreste kortene sine. Vel, med mindre de snakker om over ganske lang tid.

 

Så uansett, "Spådommen" min var at Nvidia om de virkelig ønsker "broad adoption" raskt, kanskje kunne ha lagd rene RT kort ala Ageias rene PhysX kort. Det ville jo gitt Pascal eiere og kanskje til og med Maxwell eiere mulighet for RT uten å måtte kjøpe et 6 - 12 000 kroners kort. Men ville det latt seg gjøre rent teknologisk? Et RT kort med så og si bare RT og Tensor kjerner på en mye mindre, og dermed mye billigere die?

 

Du er den eneste her på forumet jeg vet om som jeg tror har i nærheten av den innsikt som kreves for å svare på det. Så jeg hadde satt pris på å høre dine tanker om hvorvidt det i det hele tatt er mulig, og eventuelt hvorfor/ikke? :)

Lenke til kommentar

EDIT:

Det er 7.5GB å laste ned i Epic Games Launcher, du finner demoen under "Unreal Engine" i "Learn"

 

Noen andre med 1080 Ti kan også prøve selvfølgelig

 

Ser man må ha konto hos Epic og det gidder jeg ikke bare for den demoen der. Vet du om man får lastet den ned på en annen måte?

Lenke til kommentar

Så uansett, "Spådommen" min var at Nvidia om de virkelig ønsker "broad adoption" raskt, kanskje kunne ha lagd rene RT kort ala Ageias rene PhysX kort. Det ville jo gitt Pascal eiere og kanskje til og med Maxwell eiere mulighet for RT uten å måtte kjøpe et 6 - 12 000 kroners kort. Men ville det latt seg gjøre rent teknologisk? Et RT kort med så og si bare RT og Tensor kjerner på en mye mindre, og dermed mye billigere die?

En "RT-core" er ikke noe frittstående prosessor, slik som Nvidia sine PR-bilder, kan få oss til å tro (det er heller ikke Tensor Cores). Det er dedikerte resurser for å gjøre tunge operasjoner som bounding volume hierarchy (BVH) traversal. "RT-cores" er tett tilknyttet til hver SM, det er også "tensor cores".

1 "RT-core" per SM

8 "tensor cores" per SM

 

Om det kommer på TU106 eller TU107 vet jeg ikke noe om, har bare blitt brifet om arkitekturen og TU102. Jag vil tro det kommer på TU106, men for TU107 tror jeg ikke det blir nok compute ressurser til å gjøre dette real-time i en fornuftig oppløsning. Kanskje neste generasjon.

 

Denne generasjon bærer uansett preg av at 7nm ikke var modent nok til så store volum/størrelser. TU104 er jo større enn GP102... :p

Lenke til kommentar

@Nizzen, kan vi bry deg med å laste ned og kjøre Infiltrator?

https://www.unrealengine.com/en-US/blog/infiltrator-released-for-free

 

EDIT:

Det er 7.5GB å laste ned i Epic Games Launcher, du finner demoen under "Unreal Engine" i "Learn"

 

Noen andre med 1080 Ti kan også prøve selvfølgelig

 

Hovedpc har ferie til 2080ti kommer. Driver å flytter inn i nytt hus :p Blir bare mobil og den søte lille gamer nr2. Bare ett 1080 i den.

Lenke til kommentar

En "RT-core" er ikke noe frittstående prosessor, slik som Nvidia sine PR-bilder, kan få oss til å tro (det er heller ikke Tensor Cores). Det er dedikerte resurser for å gjøre tunge operasjoner som bounding volume hierarchy (BVH) traversal. "RT-cores" er tett tilknyttet til hver SM, det er også "tensor cores".

1 "RT-core" per SM

8 "tensor cores" per SM

 

Om det kommer på TU106 eller TU107 vet jeg ikke noe om, har bare blitt brifet om arkitekturen og TU102. Jag vil tro det kommer på TU106, men for TU107 tror jeg ikke det blir nok compute ressurser til å gjøre dette real-time i en fornuftig oppløsning. Kanskje neste generasjon.

 

Denne generasjon bærer uansett preg av at 7nm ikke var modent nok til så store volum/størrelser. TU104 er jo større enn GP102... :p

 

He he, sant nok. Mange takk for svar. :)

Lenke til kommentar

At gpu er stor, betyr at den blir lett å kjøle ned. Stor overflate = helt konge :D

 

Temperatur er en ting. Men tar meg selv i å flire litt av de som har kjøpt 450W strømforsyning, fordi man "trenger ikke mer til et GTX1080". Tør du tippe på hvor mye en slik slabb med silisium kommer til å trekke med litt overklokking? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...