Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

Lag noe bra, få gode reviews, også får man kundene. Enkelt og greit. 

 

Hadde det enda vært slik. De fleste er ikke som oss her. De fleste leser ikke detaljerte reviews, men faller som regel for det markedsføringa mater dem.

 

Du har vel lagt merke til at hver gang Samsung kommer med en ny telefon, så har den den beste skjermen av alle. For hver ny modell så skal visst skjermen være såååå mye bedre og heeeelt rååå. De må virkelig være noen genier de som jobber med dette hos Samsung :p Nvidia vil nok gjøre det samme med RTX.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Populismen spiller også inn. Ikke kom å fortell meg at ikke folk kjøper det samme som alle andre, spesielt av den yngre garde. Bare se på kidsa med like klær og mobiler .. og jeg har lest utallige ganger på dette forum at "jeg skal ha ny PC, og det skal være Intel og nvidia" uten noe videre forklaring på hvorfor. De har bestemt seg på forhånd uten å vite.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Populismen spiller også inn. Ikke kom å fortell meg at ikke folk kjøper det samme som alle andre, spesielt av den yngre garde. Bare se på kidsa med like klær og mobiler .. og jeg har lest utallige ganger på dette forum at "jeg skal ha ny PC, og det skal være Intel og nvidia" uten noe videre forklaring på hvorfor. De har bestemt seg på forhånd uten å vite.

 

Nettopp, og dette lider nok AMD for. Håper at deres 7nm GPU'er leverer varene slik at folk får øya opp for de også mer. Ellers vil monopolet til Nvidia bare fortsette, og vi kommer til å betale 15K for toppkortet om et par år.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hadde det enda vært slik. De fleste er ikke som oss her. De fleste leser ikke detaljerte reviews, men faller som regel for det markedsføringa mater dem.

 

Du har vel lagt merke til at hver gang Samsung kommer med en ny telefon, så har den den beste skjermen av alle. For hver ny modell så skal visst skjermen være såååå mye bedre og heeeelt rååå. De må virkelig være noen genier de som jobber med dette hos Samsung :p Nvidia vil nok gjøre det samme med RTX.

Når vi snakker om "top of the line" produkter i alle segmenter, så er jeg redd vi er uenige. 

 

Det er vell det vi snakker om her angående nVidia vs AMD? 

 

Den vanlige mannen i gata som har 0 peil på PC, som ønsker seg en bærbar PC, aner ikke hva han kjøper, ettersom PC'en hans koster 4,000 kr uansett og er en gave til gamlemor i huset som ønsker å spille candycrush. Mens ser man på de som kjøper et RTX 2080 TI som for folk flest koster endel kroner, så er jeg rimelig sikker på at majoriteten her faktisk vet hva de kjøper, og grunnen til at de kjøper det. 

Lenke til kommentar

Er vel lov å håpe at AMD svarer med noe bra når navi omsider blir lansert, ellers er d3et jo Intel vi må se til, og det er jo litt fjernt akkurat nå.. Husker xgi og volari kortene dems, de var spennende når de kom men desverre ytet de ikke godt nok og driverene var under pari.

Intel burde jo ha kompetanse og penger nok til å faktisk utfordre nVidia. De vet jo hva de møter når de faktisk setter seg inn for å lage en konkurrent nå, så det kan bli spennende. 

Lenke til kommentar

Jeg vurderer å kanskje spare opp til et RTX 2060/2070 jeg kan kjøpe til neste år. Blir spennende å lese tester og sånt etterhvert.

 

Skjermkortet skal bli parret med en i5-4460 og 16GB DDR3 1600Mhz, eller lønner det seg kanskje å bytte ut hk+cpu først? Jeg har ikke råd til begge deler for å si det sånn. :p

Lenke til kommentar

Regner med at de første modellene fra alle AIB bruker samme PCB som FE.

Det tar ofte en 3-6 måneder før vi får modeller med custom PCB, gjør det ikke?

Jeg har kikket litt på produktsidene til ASUS, MSI, EVGA, og Gigabyte, samtlige skryter av en 13-faset VRM for 2080 Ti.

Jeg antar derfor det er samme PCB på alle kortene nå.

Lenke til kommentar

Ser på hjemmesiden til MSI at deres RTX 2080 Ti GAMING X TRIO har 2x8-pin + 1x6-pin.

Alle andre RTX 2080 Ti kort jeg har sett har kun 2x8-pin. 

 

Er det noe fordel å ha 2x8-pin + 1x6-pin eller holder det å ha 2x8-pin? 

Dette er jo veldig spennende...De siste gaming X kortene har fått nok strøm hvertfall, så håper de følger opp og lager kort som er litt mer villige til å clocke også denne gangen :) 

Lenke til kommentar

Hvordan er egentlig TwinX2 Inno 3d? X3 1080 Ti fikk best karakter på Tek. 

 

Jeg hadde ikke vært bekymret for å handle inno3d.

 

Da 10xx ble lansert var det litt rift om kortene, og mange kjøpte nettopp palit og inno3d pga tilgjengelighet. Tilbakemeldingene var gode da, av hva jeg kan huske.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Jeg har kikket litt på produktsidene til ASUS, MSI, EVGA, og Gigabyte, samtlige skryter av en 13-faset VRM for 2080 Ti.

Jeg antar derfor det er samme PCB på alle kortene nå.

 

EVGA gjør ikke det, de har forskjellige, bare FTW3 som har 13? faser, men de kan jo ikke bestilles enda. Steve fra Gamers Nexus sier at de de har pratet med av AIB partnere sier de fikk svært kort tid på seg for å gjøre klart til kort med referanse PCB. Så FTW3 kort og liknende er nok ikke tilgjengelig på en stund. Som HKS sier, så trenger de tid på seg for å endre på referanse designet.

 

EKWB har for flere dager siden bekreftet vannblokker til FE den 20. sept, til og med vist det frem, til de som var nysgjerrig på det.. Edit: Jeg blingsa forbi Knuts innlegg..

 

Edit 2: Syntes 13 faser hørtes "feil" ut; EVGAs FTW3 skal få 19 faser, mens resten av lineup'en får 16.

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke vært bekymret for å handle inno3d.

 

Det hadde jeg! Vel, ikke kortet som sådan, men man må handle det fra en av Norges verste nettbutikker når det kommer til service. Betaler gladelig en tusenlapp ekstra for å slippe å måtte forholde meg til dem igjen dersom det går noe galt. Og vel, selv om jeg ikke er kjent med at Inno3D skal være noe dårligere merke enn andre. Så er det jo andre derimot som i det minste er kjent for å være bra..

Lenke til kommentar

Har hatt X3 1070. Så inno3d bør gå fint som du sier. Men tenkte spess på TwinX2 som er den billigeste versjonen de har. Bråkete og dårlige kjølere feks osv?

 

Jeg syntes det er vanskelig å uttale seg på vegne av andre mhp støy. 

 

Men, hvis jeg må uttale meg vil jeg si at dette ikke er en støyende kjøler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...