Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

Som sagt. ~50% ytelsesøkningen er vel bare med Ray Tracing.

 

Hva Adored tror vi vil se av økning, uten bruk av Ray Tracing:

(har ikke tatt med hva evt. GDDR6 vil gi av økning)

attachicon.gif1070og2070.jpg

attachicon.gif1080og2080.jpg

attachicon.gif1080Tiog2080Ti.jpg

 

Link til tidspunkt i videoen for de som vil se/høre selv:

https://youtu.be/CT2o_FpNM4g?t=15m47s

Nok et eksempel på at AdoredTV lever av å spekulere, og egentlig ikke kan noe særlig.

 

Fra Nvidias blogg: https://blogs.nvidia.com/blog/2018/08/20/geforce-rtx-real-time-ray-tracing/

 

 

Turing’s innovations fuse real-time ray tracing, all-new AI capabilities and advanced shaders in an approach called hybrid graphics to achieve the greatest generational performance leap ever. Turing is 6x Pascal performance for ray-traced graphics. For existing games, Turing will deliver 2x the performance and 4K HDR gaming at 60 FPS on even the most demanding titles.

 

Har vanskelig tro at Nvidia ville skrevet noe slikt om de visste det ikke var sant, selskaper har blitt saksøkt for mindre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som sagt. ~50% ytelsesøkningen er vel bare med Ray Tracing.

 

Hva Adored tror vi vil se av økning, uten bruk av Ray Tracing:

attachicon.gif1080Tiog2080Ti.jpg

 

Link til tidspunkt i videoen for de som vil se/høre selv:

Ahhh... AdoredTV

 

Uansett tallene han spekulerer på fullstendig feil. GTX 2080 Ti har ikke 34 SM slik han tror, men 68 SM (En full TU102 brikke har 72).

 

Sammenlignet med Pascal og Maxwell bruker Turing en helt ny SM-arkitektur som er en videreutvikling av Volta. Både Volta og Turing har mye høyere IPC enn de tidligere generasjonene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gange dollar med 11 så kommer du nær riktig norsk pris

 

Fin regel

 

Regn med noe under 7000 for de billigste, kanskje 6500 med litt godvilje. Da med utgangspunkt i 600 dollar som grunnpris, da alle 2080(/Ti) ser ut til å ligge minst like høyt som Founder's Edition.

 

Takk.

 

 

 

Da heller jeg vel litt mot et 1080ti, satse på at de få spillene jeg spiller bruker litt tid på å få inn RT så jeg kan hoppe på neste gruppe kort de publiserer :)

Lenke til kommentar

ser prisen på 2070 i dollars, noen som har sett mer info om norsk pris?

 

Vurderer det fortsatt opp mot et brukt 1080ti, ser jo ut som de dupper under 5k i løpet av den neste uka

 

Norsk pris er offentliggjort for "lenge" siden på Nvidias norske side. 6399,- For Founders edition, som denne gangen til og med skal være fabrikk overklokket. Den prisen skal være inkludert mva. Og porto, og de oppgir i sine vilkår å følge norsk forbrukerkjøpslov, vel, oppga ihvertfall før, på andre produkter, jeg gidder ikke lese vilkår på nytt for en butikk jeg ikke skal handle i nå... Det betyr uansett at norske web butikker ikke bør legge seg mye over dette for AIB kortene, med mindre de har masse "bling" som kidsa vil ha. Men også at vi faktisk kan forvente kort en tusenlapp under dette når dronene har fått sine...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nok et eksempel på at AdoredTV lever av å spekulere, og egentlig ikke kan noe særlig.

 

Fra Nvidias blogg: https://blogs.nvidia.com/blog/2018/08/20/geforce-rtx-real-time-ray-tracing/

 

 

 

Har vanskelig tro at Nvidia ville skrevet noe slikt om de visste det ikke var sant, selskaper har blitt saksøkt for mindre.

 

Jeg har vanskelig for å tro det er hele sannheten, når de selv ikke viser en eneste benchmark som viser stort mer enn 50% høyere ytelse i det vi nesten må få lov til å anta er cherry picked benchmarks, og av en eller annen grunn med HDR, eller i titler som støtter RTX.

 

Jeg husker noen benchmarks nylig som viste at ytelsen datt i dass med HDR på Pascal, mener det var i forbindelse med tester av de nye 4K HDR "144Hz" G-Sync skjermene, det var visstnok noe med at Pascal ikke fikset 4:2:2 Chroma sub sampling. Er den bug'en fikset?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ellers litt morsomt at J2Z muligens glippet ut noe som ikke skulle være kjent enda; han hevdet at xx60 kortene og nedover kom til å hete GTX, en "spådom" enkelte her vil huske at jeg kom med for en liten stund siden. Om resten av "spådomen" også slår til, forlanger jeg køstom tittel på forumet. :p

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

Ellers litt morsomt at J2Z muligens glippet ut noe som ikke skulle være kjent enda; han hevdet at xx60 kortene og nedover kom til å hete GTX, en "spådom" enkelte her vil huske at jeg kom med for en liten stund siden. Om resten av "spådomen" også slår til, forlanger jeg køstom tittel på forumet. :p

Det har blitt lekket for lenge siden. Om det er sant eller ikke vet vi ikke 100% sikkert. Det ryktes også at det skal komme med 5GB GDDR6 og ytelse som et GTX 1080 Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Det har blitt lekket for lenge siden. Om det er sant eller ikke vet vi ikke 100% sikkert. Det ryktes også at det skal komme med 5GB GDDR6 og ytelse som et GTX 1080

 

Om det har "lekket" vet vi jo ikke før de blir lansert? Eller har du en kilde du mener er så troverdig at vi kan ta det for gitt at det er sant?

Lenke til kommentar

Nok et eksempel på at AdoredTV lever av å spekulere, og egentlig ikke kan noe særlig.

 

Fra Nvidias blogg: https://blogs.nvidia.com/blog/2018/08/20/geforce-rtx-real-time-ray-tracing/

 

 

 

Har vanskelig tro at Nvidia ville skrevet noe slikt om de visste det ikke var sant, selskaper har blitt saksøkt for mindre.

Det er jo nettopp det han gjør (som alle andre...), men han er veldig dyktig. De som klager mest på han er gjerne butthurt fanboys.

Han har selvfølgelig ikke alltid rett, men prøver ikke å ro seg bort når han tar feil..

 

Tar i hvertfall hva Nvidia sier med ei bøtte salt. De har ikke turt å vise noen nevneverdige tester enda. Noe av det de har vist (uten fps teller) ser også ut til seg å være (m/ Ray Tracing) ala 1080p/+-30fps.

 

Dette er vel også første gangen Nvidia forhåndsselger skjermkort UTEN å ha sluppet tester. Er de redd for hva testene viser?

Endret av PantZman
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om det har "lekket" vet vi jo ikke før de blir lansert? Eller har du en kilde du mener er så troverdig at vi kan ta det for gitt at det er sant?

Prøver å finne bildet som viste de forskjellige kortene som skulle komme. Samme "leaken" hadde rett i at kortene kom til å hete RTX2080 og RTX2070. 2060 var listet med GTX foran tallet sitt. Om det er sant eller ikke, vet jeg ikke. GTX 2060 var listet med 5GB GDDR6. Et ukjent kort med 5GB minne slo GTX1080 i 3dmark.

 

Igjen, det er bare rykter, omtrent som alt annet når vi ikke har skikkelige benchmarks.

Endret av RRhoads
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prøver å finne bildet som viste de forskjellige kortene som skulle komme. Samme "leaken" hadde rett i at kortene kom til å hete RTX2080 og RTX2070. 2060 var listet med GTX foran tallet sitt. Om det er sant eller ikke, vet jeg ikke. GTX 2060 var listet med 5GB GDDR6. Et ukjent kort med 5GB minne slo GTX1080 i 3dmark.

 

Igjen, det er bare rykter, omtrent som alt annet når vi ikke har skikkelige benchmarks.

 

Som Jim Parker sa, så var det også 7GB VRAM på 2070 i lekkasjen hans, noe som ikke slo til. Om de dårligste estimatene for ytelsen slår til, så skjønner vi hvorfor det ble 8GB likevel, i tillegg til PR marerittet med å få 1070 eiere til å "oppgradere" til 1GB mindre VRAM. :p

Lenke til kommentar

Som Jim Parker sa, så var det også 7GB VRAM på 2070 i lekkasjen hans, noe som ikke slo til. Om de dårligste estimatene for ytelsen slår til, så skjønner vi hvorfor det ble 8GB likevel, i tillegg til PR marerittet med å få 1070 eiere til å "oppgradere" til 1GB mindre VRAM. :p

Hele poenget mitt var at GTX2060 ikke er et nytt rykte.

Lenke til kommentar

Som Jim Parker sa, så var det også 7GB VRAM på 2070 i lekkasjen hans, noe som ikke slo til. Om de dårligste estimatene for ytelsen slår til, så skjønner vi hvorfor det ble 8GB likevel, i tillegg til PR marerittet med å få 1070 eiere til å "oppgradere" til 1GB mindre VRAM. :p

Han tok også helt feil med antallet SM i brikkene. Så, når man tipper så hender det at man har rett.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hele poenget mitt var at GTX2060 ikke er et nytt rykte.

 

Vel, det var det når jeg "spådde" det. Og da også et rykte jeg ikke hadde fått med meg enda. Riktignok godt gjort av meg, siden jeg jo så videoen til Jim angående RTX. Jeg har vel bare ikke fulgt med på ting under xx70/80 da det ikke har vært av interesse for meg overhodet. Ellers ville jeg ha kreditert Jim med det. Det er jo ingen Nvidia ansatte som sender meg lekkasjer. :p

Lenke til kommentar

Han tok også helt feil med antallet SM i brikkene. Så, når man tipper så hender det at man har rett.

 

Han tippet ikke, han gjenfortalte hva en formodentlig tidligere Nvidia ansatt hadde fortalt ham. Alt han gjorde av "analyse" var å se om det fantes mer troverdige kilder som understøttet lekkasjen hans. Noe han fant i bilder av die som hadde TU i kodenavnet i stedet for forventede GT eller GA.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...