Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så hva mener dere et brukt f.eks Asus Strix 1080 Ti(OC version) verd idag?

 

Vanskelig å si siden ingen vet hvordan de nye kortene yter.

 

Nvidia satte prisene for lavt i forrige generasjon og butikker ble utsolgt, den tabben vil de ikke gjøre igjen og de har rekordhøye priser.

 

 

Jeg tror Nvidia vil nedjustere prisene på alle RTX2080 kortene til nærmere 1080-nivå. Og jeg tror kortene vil yte ca 10% bedre enn 1080-kortene.

 

1080-kortene og 1080Ti tror jeg på kort sikt vil selges brukt for to tredjedeler av ny pris, og på litt lengre sikt halv pris av nypris.

Lenke til kommentar

Vanskelig å si siden ingen vet hvordan de nye kortene yter.

 

Nvidia satte prisene for lavt i forrige generasjon og butikker ble utsolgt, den tabben vil de ikke gjøre igjen og de har rekordhøye priser.

 

 

Jeg tror Nvidia vil nedjustere prisene på alle RTX2080 kortene til nærmere 1080-nivå. Og jeg tror kortene vil yte ca 10% bedre enn 1080-kortene.

 

Vi vet nå at 2080 yter 50% bedre enn 1080, og 100% bedre med RT.

 

Sannsynligvis vil prisen på 1080 ti falle til under halv pris etter de nye skjermkortene begynner å rulle ut.

 

Prisen nå er ikke høy fordi Pascal var priset for billig. Grunnen til at Turing er så dyr er fordi det er en mye større brikke enn Pascal.

Lenke til kommentar

Vi vet nå at 2080 yter 50% bedre enn 1080, og 100% bedre med RT.

 

Sannsynligvis vil prisen på 1080 ti falle til under halv pris etter de nye skjermkortene begynner å rulle ut.

 

Prisen nå er ikke høy fordi Pascal var priset for billig. Grunnen til at Turing er så dyr er fordi det er en mye større brikke enn Pascal.

Vet vi det?

Endret av PantZman
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så hva mener dere et brukt f.eks Asus Strix 1080 Ti(OC version) verd idag?

Spørs. Er det et selgers marked, eller er det et kjøpers marked.

 

Jeg er selv ute etter å kjøpe et EVGA 1080 FTW Hybrid og vil ikke kjøpe om ikke prisen passer meg. Tror ikke jeg ville betalt mer enn 4000kr for et slikt kort jeg er ute etter.

Lenke til kommentar

Nvidia har vel ikke kommet med noe særlig heller. Det vi har fått servert er vel bare "best case scenario".

Og kalle det best case scenario er bare å være pessimistisk, hvorfor kan ikke tallene være en gjennomsnitts? Lov å være skeptisk, men blir for dumt hvordan mennesker i denne tråden skal være så negative på forhånd.

 

Jeg stoler mer på tall fra uavhengige testere :p

De tallene må vi vente noen uker på.

Nå har vi ikke uavhengige tester, så enn så lenge er tall fra utviklerne hakket bedre enn hva synsere uten noen konkrete holdepunkter klarer å hoste fram :p Endret av 93MiChr
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og kalle det best case scenario er bare å være pessimistisk, hvorfor kan ikke tallene være en gjennomsnitts? Lov å være skeptisk, men blir for dumt hvordan mennesker i denne tråden skal være så negative på forhånd.

Nvidia er tjent med å fremstille produktet sitt best mulig. Bedre å vente på hva uavhengige reviewers sier.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

ROG STRIX OC 1080 Ti er mer verd enn de simpleste kortene fordi det har en god og lite støyende kjøler og kjører >= 2000 MHz på grei temperatur <= 70 C uten sjenerende turtall på viftene.

Jeg kjører det(mitt kort) på vannkjøling.. mao: Original kjøler'en er aldri brukt. Meget fornøyd med kortet. idle er vel fra 28-30 grader. Husker ikke load dessverre.. men det er fort gjort å kjøre test.

Endret av funkweb
Lenke til kommentar

Vi vet nå at 2080 yter 50% bedre enn 1080, og 100% bedre med RT.

 

Sannsynligvis vil prisen på 1080 ti falle til under halv pris etter de nye skjermkortene begynner å rulle ut.

 

Prisen nå er ikke høy fordi Pascal var priset for billig. Grunnen til at Turing er så dyr er fordi det er en mye større brikke enn Pascal.

 

Hvorfor har de ikke vist resultater fra 3DMark og hvorfor kan jeg ikke se noen seriøse tester av kortene? Er det fordi nVidia innser at de tjener mer penger på hemmeligholdelse?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...