Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

Min erfaring er at de største Nocutakjølerne gir like bra kjøling som lukket vannkjøling. Kjører selv NZXT Kraken X62 med 4x Corsair ML140 Pro vifter og det fungerer greit det, men kjøler ikke noe merkbart bedre enn en Noctua D12 og D15. Er dog ikke like avhengig av god luftgjennomstrømning i kabinettet. Ser dog mye penere ut med lukket vannkjøling da det tar mye mindre plass på hovedkortet.

 

Vært nokså uheldig med min i7-8700K så den trenger noe voldsomt med vcore om jeg skal over 4,8GHz så har valgt å stoppe der, satser på at jeg er litt mer heldig med i9-9900K så jeg klarer den pene 5.0GHz grensa.

Er ikke helt enig, noen Noctua er geniale, andre trenger faktisk at du "pusser" litt på dem da jeg har erfart å ha kjøpt en som ikke var 100% jevn under kjøleribba. Sparte faktisk opp mot 7C når jeg var ferdig (om jeg husker riktig) så den var ganske skjeiv...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lenge vurdert EK sin MLC-serie da jeg ønsker å vannkjøle både CPU og GPU, ikke på grunn av ytelse men mest på grunn av støy. Har i dag NZXT Kraken X62 på CPU og EVGA Hybrid Kit på GTX 1080 Ti. Fungerer bra det, sparer endel støy fra GPU osv..

 

Ønsket var å gå over til EK MLC da det gir meg muligheten for full vannblokk på GPU, og jeg kan også da koble på litt større radiator enn bare 1x 120mm på GPU. Planen var da 2x 140mm radiator x2. Men ser jo til min store skuffelse at EK ikke har noen MLC vannblokker til RTX 2080 Ti enda..

Lenke til kommentar

Jeg er med på det, men har du sett reviews som viser at dyrere kort har dyrere komponenter (skip det ang selve chipen, A eller ikke)?

Feks sammenlign billigste Pallit 2070 korte som nå er 5000 kr vs dyreste 2070 kort som er ca 7700 kr. Se reviews, Pallit kortet er både stille og kjøler bra. Da gjenstår bare chipen som er A versjon på dyreste kort. Er det da bare det som er forskjellen er det 50% prisforskjell for bare bittelitt mer klokking, som er galskap.

 

Når det kommer til enkelte modeller mot hverandre så må man vente på at folk spretter opp kortene og tar en titt. Men 50% prisforskjell er ikke reelt. Feks standard MSI 2070 er 5000,- mens gaming z ligger på rett over 6000,- .. så en tusenlapp mer. Sistnevnte har egen PCB og det er flere faser etc, men må vente på at buildzoid eller GN ta en titt på disse kortene før man vet mer :)

Lenke til kommentar

Hei, håper jeg kan skyte inn et spørsmål her, da det virker som dere har god peiling :D

 

Har en 8700K@5GHz på et ASUS ROG STRIX Z390-F, og G.Skill Trident Z DDR4 RGB 16GB 3200Mhz (CL14), og vurderer nytt skjermkort. Ut fra de siste postene her kunne det nesten virke som at jeg ikke kommer til å klare å utnytte et 2080ti fullt ut? Bør jeg heller gå for et 2080 med denne setupen for å ikke "tape" på det?

Lenke til kommentar

Hei, håper jeg kan skyte inn et spørsmål her, da det virker som dere har god peiling :D

 

Har en 8700K@5GHz på et ASUS ROG STRIX Z390-F, og G.Skill Trident Z DDR4 RGB 16GB 3200Mhz (CL14), og vurderer nytt skjermkort. Ut fra de siste postene her kunne det nesten virke som at jeg ikke kommer til å klare å utnytte et 2080ti fullt ut? Bør jeg heller gå for et 2080 med denne setupen for å ikke "tape" på det?

 

Ser ikke noen grunn til at du ikke skal kjøpe et 2080ti kort. Med mindre du har planer om å spille i 1080p.

Lenke til kommentar

Hei, håper jeg kan skyte inn et spørsmål her, da det virker som dere har god peiling :D

 

Har en 8700K@5GHz på et ASUS ROG STRIX Z390-F, og G.Skill Trident Z DDR4 RGB 16GB 3200Mhz (CL14), og vurderer nytt skjermkort. Ut fra de siste postene her kunne det nesten virke som at jeg ikke kommer til å klare å utnytte et 2080ti fullt ut? Bør jeg heller gå for et 2080 med denne setupen for å ikke "tape" på det?

Systemet ditt vil fint dra nytte av 2080 ti.

 

Jeg hadde 2080 som «ventekort» for 2080 ti, og merket godt hopp opp fra 2080.

 

At man må ha 9900k eller bedre for å dra nytte av 2080 ti er tull.

Lenke til kommentar

Sammenligner man Ipc i noen konkrete programmer så ser man at ytelseforskjellen mellom en god Intel CPU og en god Ryzen CPU er Relativt lavt, det er når man setter igang med spill at avstanden blir større.

Det betyr trolig at det er litt å hente ved en forbedring av koden til programmene, dette er noe vi ser i konkrete spill der avstanden mellom Ryzen og Intel faller eller forsvinner.

Så har man jo en del godsaker som Spectre , problemer med sikkerheten på HT osv som gjør at Intel sine cpu'er for tiden har mye å ordne opp om det i det hele tatt går ann.

Personlig så om jeg ikke har hatt all verdens råd så hadde trolig jeg gått for 2080 ti + Ryzen 2700x for de siste kronene.

Lenke til kommentar

Sammenligner man Ipc i noen konkrete programmer så ser man at ytelseforskjellen mellom en god Intel CPU og en god Ryzen CPU er Relativt lavt, det er når man setter igang med spill at avstanden blir større.

Det betyr trolig at det er litt å hente ved en forbedring av koden til programmene, dette er noe vi ser i konkrete spill der avstanden mellom Ryzen og Intel faller eller forsvinner.

Så har man jo en del godsaker som Spectre , problemer med sikkerheten på HT osv som gjør at Intel sine cpu'er for tiden har mye å ordne opp om det i det hele tatt går ann.

Personlig så om jeg ikke har hatt all verdens råd så hadde trolig jeg gått for 2080 ti + Ryzen 2700x for de siste kronene.

70% lavere latency med 9900k over klokka med og på minnet vs 2700x og på CPU og minnet.

 

Der er forskjellen :)

Lenke til kommentar

70% lavere latency med 9900k over klokka med og på minnet vs 2700x og på CPU og minnet.

 

Der er forskjellen :)

Joda, ingen tvil om at 9900k er bedre, men til den prislappen er den nok litt hard å svelge for alle.

Ser man på ytelse pr krone i selv og tilstand så betaler man veldig mye for den ekstra ytelsen, men har man råd er det klart at den er best.

 

Så spørs det om sikkerhetsproblemene vil ha noe å si for ytelsen på den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Joda, ingen tvil om at 9900k er bedre, men til den prislappen er den nok litt hard å svelge for alle.

Ser man på ytelse pr krone i selv og tilstand så betaler man veldig mye for den ekstra ytelsen, men har man råd er det klart at den er best.

 

Så spørs det om sikkerhetsproblemene vil ha noe å si for ytelsen på den.

Ser man på 9700k og at BF V CPU er flaskehals med 2080ti i 1440p, så er kanskje ikkje ytelse per krone langt unna.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...