Gå til innhold

TV og lydplanker - Kjøpsguiden 2021 (Vår)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
taffeeel skrev (1 time siden):

Kan det være at inne på dekoderen sine innstillinger. Altså at du trykker på Altibox-knappen på kontrolleren, blar til innstillinger, blar med til Lyd og bilde for så å trykke "Bildeskalering". Så øke eller minske størrelsen på bildet. Jeg har på 100% her. 

Dette fungerte utmerket. Takk skal du ha! Den var også stilt inn på 1080p.

Lenke til kommentar

Er det noen som er up-to-date på lydplanker for tida? Jeg har en relativt ålreit en (2019 toppmodellen fra Samsung), men jeg ser på div YouTube-videoer at det virker som om surround/atmos-funksjonalitet har kommet litt lenger enn hva jeg opplever fra min. Jeg har egentlig et ganske ideelt oppsett med firkantet rom og tak som kan reflektere lyd, så jeg skulle gjerne begynt å planlegge en oppgradering om det har blitt en del bedre siden sist.

Lenke til kommentar
2 hours ago, Nimrad said:

Er det noen som er up-to-date på lydplanker for tida? Jeg har en relativt ålreit en (2019 toppmodellen fra Samsung), men jeg ser på div YouTube-videoer at det virker som om surround/atmos-funksjonalitet har kommet litt lenger enn hva jeg opplever fra min. Jeg har egentlig et ganske ideelt oppsett med firkantet rom og tak som kan reflektere lyd, så jeg skulle gjerne begynt å planlegge en oppgradering om det har blitt en del bedre siden sist.

Spørs hvor mye penger du skal bruke,  sonos beam 2 skal være ganske bra 

https://www.whathifi.com/reviews/sonos-beam-gen-2-dolby-atmos-soundbar

For ekstra punch så bør man kjøpe subwooferen og https://www.whathifi.com/sonos/sub/review

Og hvis du har iphone eller airpad så støtter den airplay 2 så kan brukes som et musikk anlegg og.

Lenke til kommentar
:utakt skrev (På 26.11.2021 den 21.05):

Noen som har lyst til å hjelpe meg litt? Jeg har ikke greie på TV i det hele tatt.. Ser etter ny 50-tommer. Brukes til vanlige TV-sendinger og en og annen film. Skal stå i stue med mye lys fra vindu.

Jeg har sett litt på:

Phillips PUS9006/12

Samsung AU9075

Burde jeg velge en av disse over den andre? Jeg ser at prisen er kuttet ganske bra på Phillips'en, vet ikke om den er et spesielt godt kjøp nå?

Andre forslag?

Vi endte opp med å bestille Philips'en. Jeg har fortsatt ikke greie på det jeg, men bildet er bra og den er lett å bruke. Vi er litt uenige om hvor kult det er med Ambilight. Jeg syns det var en vinner, hun syns det var teit. Jeg skal nok få overtalt henne. :wee:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Niram skrev (På 3.12.2021 den 15.00):

Noen som har noen tips til veggfeste på LG oled B 65"?

Flatt mot vegg, gjerne som passer vanlige norske stendere på cc60 😄

Kjøpte dette til mitt:
https://www.power.no/tv-og-lyd/tv-tilbehoer/veggfeste/hama-fix-veggbrakett-premium-65/p-1141099/

Tven veier ikke så mye at jeg brydde meg så mye om at den ikke nådde begge stendere! Tok 1 stender å skrudde fast med de medfølgene skruene. Tok en test selv å prøvde å henge meg etter nevene på det uten at det rikka seg(95kg) Så tok eg noen vanlige treskruer i de andre hulla ;)

Men obs obs! Finnes ikke vinklet 120hz 4k hdmi kabel enda!
Eg fant på amazon som ikke er sertifisert enda, men takler fint 4k 120hz. (er kun 2 hdmi 120hz kontakter på tv, å det er bak på tven.

 

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar
Niram skrev (15 minutter siden):

Fikk OLED-n opp på veggen i går, men strømkabelen var jo latterlig kort. 

Noen med erfaring? Lodde lenger, skifte hele eller skjøteledning? 

Ufattelig teit patent med fastmontert kabel... når det er sagt er TVen helt fantastisk ellers. Meget godt fornøyd!

Det er vel en standard strømkabel du får til en hundrings på Clas Ohlson? Ville bare gått innom et slikt sted å kjøpt en lenger en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...