Gå til innhold

TV og lydplanker - Kjøpsguiden 2021 (Vår)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Niram skrev (5 timer siden):

Den hadde gått, men støpselet har slike "ører" som gjør at man må ha den med jording...

Men den blir for bred :( 

Ehm.. så røret du har fått lagt inn...er for smal? Det var da uheldig

 

Men er ikke det vanskeligste å skru av og på et stikk da... så hvorfor ikke tre igjennom skjøteledningen "naken" og så skru på støpselet igjen? 

Lenke til kommentar
7 minutes ago, Megaoctane said:

Når pleier nye TV'er som lanseres på CES komme i markedet? Sony sin X95K mini LED virker interessant vs Samsung. Da med tanke på DolbyVision etc er i pakka.

Har lyst til å bytte ut 65" Samsung Q9FN...

Pleier vel å gå rundt 5-6 måneder før de er tilgjengelig

QN900 ble lansert på ces ifjor og kom på markedet 1 mai

A90J ble og lansert ifjor men kom på markedet allerede slutten av mars

Men tipper korona kan føre til at det blir litt senere i år men vi får se.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Thor. skrev (1 time siden):

Kan vi forvente at LG B1 og C1 (65") blir enda billigere enn prisene som er i dag? Jeg vet ene modellen har vært 1000 kroner billigere, men hvor mye billigere kan en forvente til sommeren når fjorårets modeller skiftes ut?

Dert er igjen umulig å svare på. Det svinger fra år til år, og i disse tider er det hvertfall ingen som vet. På C9 var BF beste tilbud noen gang, på CX ble det flere tusen billigere utpå vårparten.

Lenke til kommentar

Syns personlig LG sin 2021 G serie har vært rimelig priset, så dog at GX gikk for under 20k sommeren 2021. Sikler veldig på G1 nå, men har ikke behov for ny tv før huset er ferdig. Håper kanskje at G1 går billig i sommer før G2 kommer i «hyllene». Må jo sk at G2 frister etter å ha «sett» denne på CES i år. Blir nok ikke OK pris på denne før black friday eller romjulen, så blir kanskje litt å vente.

OLED blir det uansett, LCD rælet Samsung selger blir det hvert fall ikke. 

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (30 minutter siden):

Samsung sine QD-OLED ser ut til å bli kongen på haugen dette året. Sponset video, men det er en ganske big deal det de har gjort.

 

Kommer sikkert til å koste nærmere 70k her til lands for noe med størrelse. Ønsker heller ikke å være beta tester til den prisen. 

Lenke til kommentar
torbjornhb skrev (11 minutter siden):

Er det egentlig noen tydelig forskjell på Samsung Q70A og Q80A? Kjøpte 55 Q70A på BF til 8000 kr, og nå koster både den og 55 Q80A det samme. Ser klin like ut, men mulig sistnevnte har flere 2.1 HDMI.

https://www.rtings.com/tv/tools/compare/samsung-q80-q80a-qled-vs-samsung-q70-q70a-qled/21559/21556?usage=1&threshold=0.10

The Samsung Q80/Q80A QLED and the Samsung Q70/Q70A QLED are good TVs with different panel types. The Q80A has an ADS panel, which has much wider viewing angles. It also gets significantly brighter in HDR, so highlights stand out the way they should. However, the Q70A has a VA panel with a much better contrast ratio and improved black uniformity. Even though the Q80A has a full-array local dimming feature, which the Q70A doesn't have, the Q70A is better for dark room viewing due to its higher contrast.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dubious skrev (2 timer siden):

https://www.rtings.com/tv/tools/compare/samsung-q80-q80a-qled-vs-samsung-q70-q70a-qled/21559/21556?usage=1&threshold=0.10

The Samsung Q80/Q80A QLED and the Samsung Q70/Q70A QLED are good TVs with different panel types. The Q80A has an ADS panel, which has much wider viewing angles. It also gets significantly brighter in HDR, so highlights stand out the way they should. However, the Q70A has a VA panel with a much better contrast ratio and improved black uniformity. Even though the Q80A has a full-array local dimming feature, which the Q70A doesn't have, the Q70A is better for dark room viewing due to its higher contrast.

Hjertelig takk.

Mulig jeg burde bytte inn til Q80A, men vet sannelig ikke om jeg orker.

Lenke til kommentar

Heisann!

 

Jeg trenger bistand til kjøp av ny TV 70"-75". Det ser ut som det er vanvittig mye kompetanse her, så alle tips settes pris på.

 

Jeg trenger en TV som skal henge på veggen ca 5m fra sofa. Jeg bruker nyeste AppleTV til å se div serie osv. Gamer noe på PS5. Ikke noe stor fare for sterkt lys fra sol og div. Liker jo at bildet ser bra ut, men jeg kommer fra en Grundig 55" LED 4K. I all hovedsak er jeg opptatt av pris.

 

Har sett på disse: 

 

https://www.netonnet.no/art/tv/56-70/samsung-qe70q60aauxxc/1019902.11454/?utm_source=prisjakt.no&utm_medium=cpc&utm_campaign=prospecting_conversion_prisjakt-prisjamforelse_no QLED

 

https://www.elkjop.no/product/tv-og-bilde/tv/359627/lg-70-nano75-4k-led-2021

 

https://www.samsung.com/no/tvs/uhd-4k-tv/au7105-75-inch-crystal-uhd-smart-tv-ue75au7105kxxc/ (Denne kan jeg få ny til 10 000 gjennom bekjent)

 

Jeg takker for alle svar! Noen andre TVer som passer bedre?

Lenke til kommentar
Megaoctane skrev (På 9.1.2022 den 9.41):

Har mange vinduer og sol hele dagen i stua.  Så OLED vil ikke passe. 
samsung neo Qled 2022 eller sony x95k tenker jeg. Er forsåvidt fornøyd med Samsung, men synd de ikke har Dolby Vision. 

Har tilsvarende stue. OLED funker kjempefint (vinduer bak (dvs som er reflekterende i TVen, og på sidene i stue i 2.etasje. Men har også mulighet til å trekke for vinduene med plissegardiner og kan skru av lys som evt. ville reflektert i TVen. 

Greit å være klar over at OLED er ikke noen krise i lys stue, veldig mange som tror at det er det. Plasma var mange ganger værre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...