Gå til innhold

TV og lydplanker - Kjøpsguiden 2021 (Vår)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ohaio999 skrev (Akkurat nå):

Q70A skal være 120Hz. Så den vil være bedre på bevegelser enn Q60. Den TVen hos Komplett er den samme.

Lenke til kommentar
MrMarbles skrev (20 minutter siden):

Q70A skal være 120Hz. Så den vil være bedre på bevegelser enn Q60. Den TVen hos Komplett er den samme.

Ok! Ja det er nok naturlig. Samtidig vil Q70A være et bedre alternativ enn Hisense? Da frister det å gå for Q70A.

En venn av meg hadde vært hos en kjede som mente Q70A ikke var spesielt bra og leverte den tilbake. Han var klokkeklar på den Hisense. Ikke lett å bli klok på dette her.

 

Endret av Ohaio999
Lenke til kommentar

Klar for å kjøpe 75" tv ila uken, spørsmålet er hvilken... Dama vil jo selvsagt ha The Frame som har blitt satt ned til 17900 mens jeg er mer opptatt av kvalitet og tenker mer type QN95a (evt C1 hvis den kommer ned i 25k som er pristaket).

 

Noen som klarer å snakke opp The Frame? Kan jo også nevnes at man kan få 85" til samme pris som qn95a sin 75". Jo større jo bedre... eller??

Lenke til kommentar

Kjøpte denne https://www.elkjop.no/product/tv-og-bilde/tv/303147/sony-55-x89j-4k-led-2021?_gl=1*ervjau*_up*MQ..&gclid=CjwKCAiAv_KMBhAzEiwAs-rX1CLrSeBK3iNuTgMaBrrvoF0fPHAaz-ofO1eMH0HGadJ9kiU5X03fuxoCejcQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

 

Fikk den for 9500, var det greit? Har ingen spesielle krav,  vi vil ha Netflix og disney plus,  greit bilde og omtrent den størrelsen. Kan være 50 også.

Lenke til kommentar

@torbjornhb Da er det 55" det er snakk om regner jeg med?  B1 er en svært god TV, noe lavere HDR lysstyrke, 2 HDMI 2.1 inputs (4 på C1), neglisjerbar (?) forskjell på input lag i spillmodus, 120 fps, Dolby Vision, HDR10, FreeSync, GYSNC og Variable Refresh Rate.

Tenker du blir fornøyd med denne :) Hvilken TV sitter herren på i dag? 

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mala skrev (4 timer siden):

@torbjornhb Da er det 55" det er snakk om regner jeg med?  B1 er en svært god TV, noe lavere HDR lysstyrke, 2 HDMI 2.1 inputs (4 på C1), neglisjerbar (?) forskjell på input lag i spillmodus, 120 fps, Dolby Vision, HDR10, FreeSync, GYSNC og Variable Refresh Rate.

Tenker du blir fornøyd med denne :) Hvilken TV sitter herren på i dag? 

Hjertelig takk for svar 🙂 

Sitter på en gammel LG 43" fra 2012. Ser altfor lite på TV, og 10k er i utgangspunktet for mye, men samtidig kan du jo se på det som en rimelig investering hvis også denne TV-EN holder i 8-10 år ☺️.

Mest gira på 65", men målte opp dette på veggen i stua i går kveld, og hele familien fikk latterkrampe av hvor uvirkelig stort det var. Ble liksom ikke lenger en stue med TV, men en TV med stue utenpå 🙄.

Står vel nå mellom LG B1 55" og denne fra Samsung. 

https://www.power.no/tv-og-lyd/tv/samsung-55-4k-qled-tv-qe55q70aatxxc/p-1152851/

Under DNB kampanjen var det en fin Philips 58" som var nedsatt fra 12 500kr til 8000kr, og som med rabatt kostet 6400kr. Angrer på at jeg ikke slo til da...

Lenke til kommentar
3 hours ago, torbjornhb said:

Hjertelig takk for svar 🙂 

Sitter på en gammel LG 43" fra 2012. Ser altfor lite på TV, og 10k er i utgangspunktet for mye, men samtidig kan du jo se på det som en rimelig investering hvis også denne TV-EN holder i 8-10 år ☺️.

Mest gira på 65", men målte opp dette på veggen i stua i går kveld, og hele familien fikk latterkrampe av hvor uvirkelig stort det var. Ble liksom ikke lenger en stue med TV, men en TV med stue utenpå 🙄.

Står vel nå mellom LG B1 55" og denne fra Samsung. 

https://www.power.no/tv-og-lyd/tv/samsung-55-4k-qled-tv-qe55q70aatxxc/p-1152851/

Under DNB kampanjen var det en fin Philips 58" som var nedsatt fra 12 500kr til 8000kr, og som med rabatt kostet 6400kr. Angrer på at jeg ikke slo til da...

Kommer ann på hvor stor stua er 😛 Har hatt 55 tommer i 7 års tid nå, syns den begynner å bli litt liten 😛 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
torbjornhb skrev (3 timer siden):

Sitter på en gammel LG 43" fra 2012. Ser altfor lite på TV, og 10k er i utgangspunktet for mye, men samtidig kan du jo se på det som en rimelig investering hvis også denne TV-EN holder i 8-10 år ☺️

Vi vet for lite om OLED`s varighet, på grunn av innbrenning.
Glemmer du å slå av TVn eller den står på samme bildet lenge så kan den bli ødelagt mye fortere enn 8 år.
Det er en av grunnen til at OLED er uaktuelt for meg.   Min LCD ble kjøpt i 2012, og har stått på nesten 24/7.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dubious skrev (2 minutter siden):

Vi vet for lite om OLED`s varighet, på grunn av innbrenning.
Glemmer du å slå av TVn eller den står på samme bildet lenge så kan den bli ødelagt mye fortere enn 8 år.
Det er en av grunnen til at OLED er uaktuelt for meg.   Min LCD ble kjøpt i 2012, og har stått på nesten 24/7.

Det har jeg ikke tenkt over... 

TV-EN står i en stue som på sommerhalvåret er veldig eksponert for sollys. Her er vel LED noe bedre. Ellers er det ikke så mange LED TV-er med 120Hz til under 10K så vidt jeg ser.

 

Btw. Samsung sin QLED, regnes den som LED?

Lenke til kommentar
Dubious skrev (4 minutter siden):

Glemmer du å slå av TVn eller den står på samme bildet lenge så kan den bli ødelagt mye fortere enn 8 år.

Da må du aktivt gå inn og skru av alt som finnes av mekanismer for å unngå nettopp dette. Det er "old news" med innbrenning. Med mindre du skal ha den til en PC som skal stå på døgnet rundt så er det knapt noe issue lenger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er ikke redd for innbrenning på min LG CX 65. Hvis det ikke står på noe så veksler den mellom forskjellige bakgrunnsbilder hvert 15-20 sek. 

Og står den på en stille skjerm i en meny i mer enn ett minutt blir skjermen svart og viser noen små grafiske ting som flytter på seg. 

Ikke ser jeg på lineær-TV heller, så jeg føler meg veldig trygg på å unngå burn-in.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Emilsen skrev (2 minutter siden):

Hvis det ikke står på noe så veksler den mellom forskjellige bakgrunnsbilder hvert 15-20 sek. 

Og står den på en stille skjerm i en meny i mer enn ett minutt blir skjermen svart og viser noen små grafiske ting som flytter på seg. 

2 grunner til for å ikke velge OLED.

Lenke til kommentar
Dubious skrev (1 minutt siden):

2 grunner til for å ikke velge OLED.

Ok, for det er veldig givende for deg å se på en Netflix-meny i timesvis? Tror du må forklare litt. 

Når TVen ikke er i bruk går den til en skjermsparer. Er det det som hindrer deg i å kjøpe OLED?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
4 hours ago, torbjornhb said:

Mest gira på 65", men målte opp dette på veggen i stua i går kveld, og hele familien fikk latterkrampe av hvor uvirkelig stort det var. Ble liksom ikke lenger en stue med TV, men en TV med stue utenpå 🙄.

Du vil bli overrasket over hvor fort man venner seg til ny tv-størrelse når den først henger på veggen. Her gikk vi fra en 42" til 65" for en del år siden, men nå vil stort sett alle ha 75". :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...