Gå til innhold

Diskusjon rundt Battlefield V


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spillet ser kjempebra ut. Gleder meg til dette selv! At noen skal klage på at de har med kvinnfolk er bare teit. Det gjør ikke spillet noe dårligere. Akkurat som mørkhudete soldater i BF1 ikke ødela noe som helst.

 

Det gjør ikke spillet dårligere. Det skaper imidlertid en demper på innlevelsen. For meg gjør det ikke spillet bedre, i alle fall.

Lenke til kommentar

Det gjør ikke spillet dårligere. Det skaper imidlertid en demper på innlevelsen. For meg gjør det ikke spillet bedre, i alle fall.

Hvis du spiller spillet og det at du ser ei dame gjør at innlevelsen demper så er det mye annet som  burde dempe det først synes nå jeg. Battlefield er og har aldri vært en simulator eller noe som skal være 100% tro til virkeligheten. Jeg synes det gjør spillet bedre at man kan spille begge kjønn. Blir mer interessant og mer valgfrihet i spillet. Akkurat som jeg blir glad når de tilbyr customization på karakterene og kjøretøy og våpen. Innlevelsen min av det å føle at man er i en krig eller en stor konflikt er alltid til stedet i Battlefield for meg og det ser det ut til at det blir her også.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det gjør ikke spillet dårligere. Det skaper imidlertid en demper på innlevelsen. For meg gjør det ikke spillet bedre, i alle fall.

Hvis du spiller spillet og det at du ser ei dame gjør at innlevelsen demper så er det mye annet som  burde dempe det først synes nå jeg. Battlefield er og har aldri vært en simulator eller noe som skal være 100% tro til virkeligheten. Jeg synes det gjør spillet bedre at man kan spille begge kjønn. Blir mer interessant og mer valgfrihet i spillet. Akkurat som jeg blir glad når de tilbyr customization på karakterene og kjøretøy og våpen. Innlevelsen min av det å føle at man er i en krig eller en stor konflikt er alltid til stedet i Battlefield for meg og det ser det ut til at det blir her også.

 

Jeg er fullt klar over at det er et spill. Bare fordi man har helse, kan hoppe fra fly og lande på tanks osv., betyr det ikke at en ikke kan leve seg inn i spillet. Det er en WW2-setting. Utviklerne forsøker å få omgivelsene til å se ut slik det gjorde under andre verdenskrig. 

 

Med logikken din kan vel soldatene også løpe rundt med AG3 og iphone, ettersom historisk korrekthet ikke har betydning.

 

Men dette har jeg diskutert mange ganger før, og erfaringen min er at en kommer ingen vei. Så like greit å la det ligge

Endret av Donkey Kong
Lenke til kommentar

 

Det gjør ikke spillet dårligere. Det skaper imidlertid en demper på innlevelsen. For meg gjør det ikke spillet bedre, i alle fall.

Hvis du spiller spillet og det at du ser ei dame gjør at innlevelsen demper så er det mye annet som burde dempe det først synes nå jeg. Battlefield er og har aldri vært en simulator eller noe som skal være 100% tro til virkeligheten. Jeg synes det gjør spillet bedre at man kan spille begge kjønn. Blir mer interessant og mer valgfrihet i spillet. Akkurat som jeg blir glad når de tilbyr customization på karakterene og kjøretøy og våpen. Innlevelsen min av det å føle at man er i en krig eller en stor konflikt er alltid til stedet i Battlefield for meg og det ser det ut til at det blir her også.

 

Som forklart mange ganger før må en nesten skille mellom realisme og autentisitet. Man gjør en del forenklinger i spill for at mekanismene skal fungere, og en del av det urealistiske bidrar til en autentisk følelse, eksempelvis at sanitetssoldater er en naturlig del av slagmarken.

 

Jeg tror ikke det bør være så veldig vanskelig å forstå at fullstendig urealistiske sammensetninger av kjønn eller etnisitet kan ødelegge innlevelsen ganske mye, selv om det for din del er gøy å kunne være kvinne. Så får vi se hvordan de løser det i dette tilfellet.

Lenke til kommentar

Den traileren hadde mye mer i seg enn en kvinnelig norsk karakter. Den hadde... ja. I guess I'm out? Too old for this shit eller noe sånt.

 

 


 

Hva i all verden skulle det forestille egentlig? Et raid i et hus ender i en kamp på åpen slagmark? Hvor er "realismen"  som Battlefield 1 representerte?

Den er hvertfall ikke her, så jeg vet ikke hvor den ble av.

 

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Den traileren hadde mye mer i seg enn en kvinnelig norsk karakter. Den hadde... ja. I guess I'm out? Too old for this shit eller noe sånt.

 

 

 

Hva i all verden skulle det forestille egentlig? Et raid i et hus ender i en kamp på åpen slagmark? Hvor er "realismen"  som Battlefield 1 representerte?

Den er hvertfall ikke her, så jeg vet ikke hvor den ble av.

 

Slik jeg forstod det skulle traileren vise den nye samarbeidsmodusen. I denne kan man velge fritt blant antrekk, ansiktscamo, våpen og tilpasse karakteren etter eget ønske. Karakterene minnet mer om hva man finner i Fortnite eller Saints Row. Enig i at traileren overhodet ikke så bra ut.

 

Jeg regner med de snart slipper flere trailere som viser både singel og multiplayerdelen. Føler meg trygg på at vi da får se den "realismen" som serien er kjent for (sammenlignet med COD). Det ble jo nevnt at det skal komme endringer som gjør spillet mer realistisk enn forgjengeren. Trykkbølger som følge av eksplosjoner, ingen automatisk gjenoppretting av helse, minimum med ammunisjon ved start, måtte lete etter ammo/helse,  mulighet til å reparere forsvarsverk, dra skadde medsoldater i dekning osv. 

 

 

Endret av Krølle
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva dere klager over jeg... Klippet viser endel av hva som ble snakket om. Som prosjektiler som skyter igjennom hus etc. Mer fokus på at ting kan ødelegges. Trykk bølger som blåser ting vegimellom osv osv.

 

Klippet er ikke den beste ifra Battlefield serien. Men klagingen er jo helt bak mål synes nå jeg. Spesielt dem som går på at det er kvinner i spillet....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Spillet ser kjempebra ut. Gleder meg til dette selv! At noen skal klage på at de har med kvinnfolk er bare teit. Det gjør ikke spillet noe dårligere. Akkurat som mørkhudete soldater i BF1 ikke ødela noe som helst.

 

 

Hvor lang tid tar det før Gunfreak kommer inn og klager på noe da tror dere?

 

Det som er teit er at det er historieforfalskning.. Det var svært få kvinner i direkte strid under både 1. og 2. verdenkrig. 

Lenke til kommentar

 

Spillet ser kjempebra ut. Gleder meg til dette selv! At noen skal klage på at de har med kvinnfolk er bare teit. Det gjør ikke spillet noe dårligere. Akkurat som mørkhudete soldater i BF1 ikke ødela noe som helst.

 

 

Hvor lang tid tar det før Gunfreak kommer inn og klager på noe da tror dere?

Det som er teit er at det er historieforfalskning.. Det var svært få kvinner i direkte strid under både 1. og 2. verdenkrig.

Hvem bryr seg? Neppe de som liker battlefield.

 

#smelle alle under en kam :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Det som er teit er at det er historieforfalskning.. Det var svært få kvinner i direkte strid under både 1. og 2. verdenkrig. 

 

 

Så pga det var få kvinner i kamp kontra menn så kan dem ikke være med i et spill? For historien forteller klart at det var kvinner i aktiv kamp under WW2. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...