Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

"Det er ikke deg, det er meg"


Anbefalte innlegg

De gangene jeg har datet kvinner, og de ikke vil mer kan jeg få høre: "Det er ikke deg, det er meg". Hva legger damer egentlig i det? Jeg tenker at de kun sier det for å ikke få meg til å føle meg dårlig, og for å ikke ødelegge selvtilliten min. Hvorfor ikke bare si at hun ikke tror vi passer sammen?

 

Datet ei jente i et par måneder, og jeg trodde at alt var bra helt til hun ikke ville mer og sa: "Det er ikke deg, det er meg. Jeg er bare ikke klar for noe forhold". Spurte om hun ikke var klar for forhold med MEG eller om hun ikke var klar for noe forhold generelt. Det var det sistnevnte. Så slutt å kast bort tiden min...

 

Var ikke meningen å virke bitter, men jeg hører den der alt for ofte - både de jeg har datet, og de andre har datet. Hva legges egentlig i setningen: "Det er ikke deg, det er meg"?



Anonymous poster hash: 592d9...011
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

De gangene jeg har datet kvinner, og de ikke vil mer kan jeg få høre: "Det er ikke deg, det er meg". Hva legger damer egentlig i det? Jeg tenker at de kun sier det for å ikke få meg til å føle meg dårlig, og for å ikke ødelegge selvtilliten min. 

 

 

 

Nettopp. De vil bare trøste deg. Hun kunne jo sagt at dere ikke passer sammen, men da er hun redd du vil ta det som kritikk. Og kvinner er konfliktsky, så de velger ofte den enkle utveien. 

Endret av VRK18
Lenke til kommentar

Til syvende og sist handler det om at det finnes en annen pikk der ute hun har mer lyst på enn din.

 

Ikke klar for noe forhold generelt er som alle vet bare noe sprøyt. Bruk alltid Brad Pitt-regelen i slike tilfeller. Ville hun ikke ha vært klar for et forhold hvis det var Brad Pitt hun datet heller tror du? Du vil ha en dame som behandler deg som om du var Brad Pitt. Hadde Mr Perfect kommet hadde hun vært klar til å binde seg på under to minutter.

Endret av coffeee
Lenke til kommentar

Ikke klar for noe forhold generelt er som alle vet bare noe sprøyt. Bruk alltid Brad Pitt-regelen i slike tilfeller. Ville hun ikke ha vært klar for et forhold hvis det var Brad Pitt hun datet heller tror du? Du vil ha en dame som behandler deg som om du var Brad Pitt. Hadde Mr Perfect kommet hadde hun vært klar til å binde seg på under to minutter.

 

Enig. Det betyr bare at hun holder deg på gress. 

Lenke til kommentar

Jenter generelt vil som regel alltid prøve å avvise noen på den måten som gjør det minst dramatisk, altså at man ikke vil såre deg, og på en måte så er det jo henne, følelsene bare er ikke der for henne og hun føler seg ikke klar, det er jo en helt fair og ærlig sak. Skal hun sitte der og ramse opp alle tingene hun føler er feil?

 

Også ett veldig relevant sitat for hvorfor kvinner velger å være forsiktige: "Men are afraid that women will laugh at themWomen are afraid that men will kill them"

Lenke til kommentar

Det er vel relativt sant å si det.

Det er jo ikke nødvendigvis noe galt med deg bare fordi den dama ikke vil ha deg. Med andre ord er det en kort versjon for "Det er ingenting galt med deg, men du er bare ikke kjærestemateriell for meg". Ganske så straight-forward. Det er noe man kanskje først finer utav etter å ha datet vedkommende en stund. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men de er nødt til å bruke 3 måneder på å finne det ut?

Jeg datet en jente i noen uker og personlighetsmessig og seksuelt matchet vi veldig godt. Hun var litt for stor for meg og jeg forsøkte å komme over det og gjerne venne meg til det. Uheldigvis plagde det meg og jeg endte med å avslutte det innledende forholdet på en skånsom måte. Jeg kunne selvfølgelig ikke være brutalt ærlig i en slik situasjon fordi det ville bare risikere å såre. Det var uheldig og man kan gjerne kalle meg overfladisk men sånn er det. Jeg gjorde en feil og hun var uansett en flott person så det har ingen hensikt å såre ytterligere.

 

Hun har nok forsøkt å skåne deg på sin måte og hun har helt sikkert sine grunner. Det beste du kan gjøre er å akseptere det, ikke henge deg for mye opp i det og gå videre. Vi har alle fått høre den klisjeen i forskjellige former som "kjemien stemmer ikke" "kan vi ikke bare være venner" osv.

 

Man finner fort ut om man liker noen, men det er ikke alltid like lett å se om det er en person man kan være i et langvarig forhold med før man har forsøkt.

 

Shit happens.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det vitner for meg om komplekser hos den andre parten, ho/han mangler altså dypere følelsesmessig/psykologisk/refleksjonsmessig innsikt til å forklare de forholdsmessige problemene på en bedre måte. Det er ikke så mye annet du kan gjør enn å oppfordre til å forklare det bedre, kanskje ved et senere tidspunkt, hvis det er hensiktsmessig for deg.

 

Dette er også en dél av prisen vi som samfunn betaler for å ikke lære om psykologi og personlig utvikling i skolen. Det er trist.

Lenke til kommentar

Det er helt umulig å si, men for mange er det nok en måte å unngå ubehag på ved å si det som det er. I en ideell verden kunne man snakke ut om ting, men vi er lett og slett litt for redde for ubehag. Her må gutta ta sin del av skylda, jenter som har opplevd at det er umulig å prate med gutter om følelser, vil jo ha høyere terskel for å prøve igjen.

Lenke til kommentar

Det er da ett helt stræit poeng, patetisk selvpisking? Skal ikke du gå ett sted å være pulbar?

Når jenter gjør det slutt har de alltid snakket med minst én ny fyr i flere uker bak ryggen til partneren sin allerede, ofte er det utroskap involvert. Ofte slutter hun å ha sex med deg, virker fjern etc. i et håp om at du som mann i forholdet skal skjønne tegninga og avslutte ting, slik at hun slipper å gjøre det.

 

Det at hun har truffet noen andre hun har mer lyst på er selvfølgelig meget sårende å høre med rene ord, derfor finner man ofte på en eller annen vikarierende begrunnelse for å skåne. Og dette mener jeg er helt greit. Man har ikke noe ubetinget krav på å få vite den reelle grunnen til at forholdet avsluttes, og strengt tatt spiller det heller ikke årsaken noen rolle.

 

Men hva ved dette er det vi menn skal "ta skylda" for? Ja, det er patetisk selvpisking. Skal vi ta skylda for at det er kjipt å høre at hun er lei pikken din og vil prøve en ny eller ti? Om man skal ta skylda så må det være for at forholdet tok slutt. Ingen jenter forlater en mann som forblir en dominant mann som ikke lar seg betafisere i forholdet.

Endret av coffeee
Lenke til kommentar

Får flash backs til før /r/incels ble bannet fra reddit. 

En vesentlig forskjell er vel at jeg på ingen måte lever i sølibat. Men du verden så glad jeg er for at jeg ikke er lav, skallet, sjenert eller har under gjennomsnittet liten penis, jeg kan skjønne at dagens dating-scene er tragisk for menn som har gjennomsnittlig eller lavere seksuell markedsverdi.

 

Det er et gammelt ordtak som heter at man kan enten elske kvinner, eller forstå dem, men ikke begge deler. 

Endret av coffeee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...