Gå til innhold

Kryptominerne selger unna: Finn.no flommer over av miningutstyr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Er ikke kanskje litt usikkert å kjøpe skjermkort som har blitt brukt til mining, fordi de sannsynligvis står under høy belastning konstant? Det vil vel føre til en betydelig redusert levetid?

 

Hvordan veier du prisavskrivningen da, på dette grunnlag? Hvor mange prosent prisavslag utgjør slitasjen, som du mener kommer til å korte ned kortets levetid? Utover det så kan man jo forvente et prisavslag pga. at kortet ikke er det siste nye også. Ihvertfall etterhvert.

 

 

Er ikke bare et spørsmål om prist. Hvis det ryker etter 6mnd /1 år så er det uaktuelt å kjøpe siden jeg ikke gidder å slite med ustabil pc, feilsøke, kjøpe nytt kort og bytte det ut. 

 

Men ja, pengemessig, hvis man har lang garanti, og får med kvittering, så er det vel ingen fare uansett. 

Endret av tankbug
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kommer sikkert noen med en ny attraktiv kryptovaluta som startes opp snart da?

 

Det finnes allerede, de fleste miner ikke bitcoi uansett da det er minst lønnsomt og krever mest. Men nye kryptovalutaer vil ikke trenge datakraft for å mines, da de går over til proof of claim. Så ettersom de tar over blir behovet for skjermkort bort også . Ethereum for eksempel skal gå over til denne typen.

Lenke til kommentar

Er jo mer gunstig å mine når valutaen har lav pris, siden det er mindre "konkurranse". Gitt at prisen kommer til å stige igjen selvfølgelig.

 

Nei. Prisen på valutaen har ingen påvirkning på kraft/tid/energi du bruker på mining. da er det mer lønnsomt å kjøpe valuta når den er lav og selge den når den har gått opp i verdi. noe som den kanskje og veldig snaynlig ikke vil.

Lenke til kommentar

 

Kommer sikkert noen med en ny attraktiv kryptovaluta som startes opp snart da?

Det finnes allerede, de fleste miner ikke bitcoi uansett da det er minst lønnsomt og krever mest. Men nye kryptovalutaer vil ikke trenge datakraft for å mines, da de går over til proof of claim. Så ettersom de tar over blir behovet for skjermkort bort også . Ethereum for eksempel skal gå over til denne typen.

 

 

Ja, jeg vet at det i dag finnes flere kryptovalutaer. Men det må komme en valuta som folk virkelig er interessert i å omfavne først. Om den er en ny type, eller en gammel type er jo ikke så vesentlig. Men enten så må det blest om det gamle, eller så må det lages noe nytt som fanger interesse.

Lenke til kommentar

 

Er ikke kanskje litt usikkert å kjøpe skjermkort som har blitt brukt til mining, fordi de sannsynligvis står under høy belastning konstant? Det vil vel føre til en betydelig redusert levetid?

 

Så fremt man får med kvittering skal man vel fortsatt kunne være ganske trygg ?

Hvordan stiller den garantien seg ved overclocking? Noe jeg antar det er rimelig sikkert at "mining"-kort har vært utsatt for da man ønsker mest mulig ut av riggen...

Lenke til kommentar

Er det egoistisk av meg at jeg faktisk håper nVidia snart slipper nye kort, og at alle disse minerne brenner inne med disse skjermkortene eller må selge unna til skampris med tap :p

 

Ser den, spesielt for spillinteresserte, men håper mange minere velger en annen løsning. 

Den dagen utstyret er "utrangert", og mange minere trolig har tjent gode penger på det, håper jeg minerene er litt uselviske, og i stedet lar riggene utvinne litt "etisk valuta", f.eks. Folding@home og lignende.

Lenke til kommentar

Herlig nyhet. Fryder meg om kryptominerne nå plutselig må selge unna hardware med stortap.

 

 

Skal ærlig talt innrømme en viss skadefryd. Har jo vært delaktig i å havarere deler av markedet for folk som er ute etter å bygge seg en spillerigg. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Har bare tittet innom Finn og litt annonser, og de er jo jammen frekke mange av disse selgerne. I mange tilfeller er det jo svært åpenbart at GPUen har blitt brukt til mining (personer som selger x-antall om gangen), men de unnlater å skrive det i annonsen. I tillegg prøver de seg jo på blodpris. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Har bare tittet innom Finn og litt annonser, og de er jo jammen frekke mange av disse selgerne. I mange tilfeller er det jo svært åpenbart at GPUen har blitt brukt til mining (personer som selger x-antall om gangen), men de unnlater å skrive det i annonsen. I tillegg prøver de seg jo på blodpris. 

 

 

Bare å håpe at de brenner inne med dritten sin :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Er det egoistisk av meg at jeg faktisk håper nVidia snart slipper nye kort, og at alle disse minerne brenner inne med disse skjermkortene eller må selge unna til skampris med tap :p

 

Så med én gang nVidia slipper nye kort, slutter de "gamle" å fungere til mining?

 

 

 

Er ikke kanskje litt usikkert å kjøpe skjermkort som har blitt brukt til mining, fordi de sannsynligvis står under høy belastning konstant? Det vil vel føre til en betydelig redusert levetid?

 

Elektronikk uten bevegelige deler slites ikke ved bruk. Et grafikkort som ikke tåler å kjøre på 100% over lang tid er feildesignet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Er det egoistisk av meg at jeg faktisk håper nVidia snart slipper nye kort, og at alle disse minerne brenner inne med disse skjermkortene eller må selge unna til skampris med tap :p

Så med én gang nVidia slipper nye kort, slutter de "gamle" å fungere til mining?

 

 

Er ikke kanskje litt usikkert å kjøpe skjermkort som har blitt brukt til mining, fordi de sannsynligvis står under høy belastning konstant? Det vil vel føre til en betydelig redusert levetid?

Elektronikk uten bevegelige deler slites ikke ved bruk. Et grafikkort som ikke tåler å kjøre på 100% over lang tid er feildesignet.
Det slites vel litt ved "elektroemigrasjon" eller hva det heter. Hvertfall om man kjører spenningen opp. Er en grunn for at 10 serie skjermkort fra nvidia er "locked" i bauer og vinkler, slik at man ikkje får satt opp spenningen nevneverdig selv med modda bios.

 

På skjermkort nå, så dør som oftes viftene før noe annet.

Endret av Nizzen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er ikke lett å forstå logikken i resonnementet til Berg i Komplett. Vanskelighetsgraden vokser med stadig flere minere. Flere minere innebærer at inntektene fordeles på flere hvilket i sin tur vil skremme vekk folk med de minst profitable rigger. Det spiller mindre rolle hvorvidt hash er minne eller kalkuleringsintensitiv. Det mest kostnadseffektive utstyr vinner i hver gruveleir. Intet tilsier at gruvevirksomhet vil bli overlatt til spesielt interesserte. Derimot forteller dette oss at kapitalismen råder og de som driver effektivt vinner. Aldri har vi i noen annen business hørt at de mest profitable er i kategori "spesielt interesserte". Merkelig bruk av ord.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...