Gå til innhold

Kryptominerne selger unna: Finn.no flommer over av miningutstyr


Anbefalte innlegg

 

 

 

Er det egoistisk av meg at jeg faktisk håper nVidia snart slipper nye kort, og at alle disse minerne brenner inne med disse skjermkortene eller må selge unna til skampris med tap :p

Ja det er egoistisk :)

 

At du ønsker andre vondt burde jo si sitt ^^

 

 

Ønsker du de som oppnår mer enn deg vondt generelt? Eller du bare furt for at selskapene vil ha mer fortjeneste.

Er vel ikke mer egoistisk enn de som kjøper opp alle skjermkortene og ødelegger markedet fordi de skal tjenes seg rike på å ikke gjøre noe som helst.

 

Problemet med minere er at de ikke begrenser seg, og at det derfor går utover gamere som faktisk skjermkortene er ment for. Derfor har jeg null sympati med minere.

De som ville ha skjermkort fikk kjøpt. Så tull at man ikkje fikk tak i...

 

I de værste periodene var de fleste butikker utsolgt, å de som ikke var det forlangte latterlig høy pris for kortene. Så at 1070 ble solgt for over 10 lapper rundt juletider, å det kostet vel rundt 4 lapper før mining ble populært. Ser heldigvis ut som at prisen omsider er på tur tilbake til normalen :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

Er det egoistisk av meg at jeg faktisk håper nVidia snart slipper nye kort, og at alle disse minerne brenner inne med disse skjermkortene eller må selge unna til skampris med tap :p

Ja det er egoistisk :)

 

At du ønsker andre vondt burde jo si sitt ^^

 

 

Ønsker du de som oppnår mer enn deg vondt generelt? Eller du bare furt for at selskapene vil ha mer fortjeneste.

Er vel ikke mer egoistisk enn de som kjøper opp alle skjermkortene og ødelegger markedet fordi de skal tjenes seg rike på å ikke gjøre noe som helst.

 

Problemet med minere er at de ikke begrenser seg, og at det derfor går utover gamere som faktisk skjermkortene er ment for. Derfor har jeg null sympati med minere.

De som ville ha skjermkort fikk kjøpt. Så tull at man ikkje fikk tak i...

 

I de værste periodene var de fleste butikker utsolgt, å de som ikke var det forlangte latterlig høy pris for kortene. Så at 1070 ble solgt for over 10 lapper rundt juletider, å det kostet vel rundt 4 lapper før mining ble populært. Ser heldigvis ut som at prisen omsider er på tur tilbake til normalen :)

 

Ingen som solgte GTX1070 til 10.000kr, caller bullshit på den. De dyreste skjermkortene vi (en liten butikk i Trondheim) har solgt har vært GTX1080Ti tredjepartskort til 9799kr, med prismatch mot Komplett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Er det egoistisk av meg at jeg faktisk håper nVidia snart slipper nye kort, og at alle disse minerne brenner inne med disse skjermkortene eller må selge unna til skampris med tap :p

Ja det er egoistisk :)

 

At du ønsker andre vondt burde jo si sitt ^^

 

 

Ønsker du de som oppnår mer enn deg vondt generelt? Eller du bare furt for at selskapene vil ha mer fortjeneste.

Er vel ikke mer egoistisk enn de som kjøper opp alle skjermkortene og ødelegger markedet fordi de skal tjenes seg rike på å ikke gjøre noe som helst.

 

Problemet med minere er at de ikke begrenser seg, og at det derfor går utover gamere som faktisk skjermkortene er ment for. Derfor har jeg null sympati med minere.

De som ville ha skjermkort fikk kjøpt. Så tull at man ikkje fikk tak i...

I de værste periodene var de fleste butikker utsolgt, å de som ikke var det forlangte latterlig høy pris for kortene. Så at 1070 ble solgt for over 10 lapper rundt juletider, å det kostet vel rundt 4 lapper før mining ble populært. Ser heldigvis ut som at prisen omsider er på tur tilbake til normalen :)

Ingen som solgte GTX1070 til 10.000kr, caller bullshit på den. De dyreste skjermkortene vi (en liten butikk i Trondheim) har solgt har vært GTX1080Ti tredjepartskort til 9799kr, med prismatch mot Komplett.
Mener at enkelte 1080 ti var oppe i 12 900 hos komplett for noen uker/måneder siden. Og de hadde 1070 inne til rundt 8700-9600 om jeg husker rett, så selv om de ikke solgte like dyre skjermkort der du bodde, så er det ikke helt på jordet. Var faktisk 1070 kort som nærmet seg 10 000, så nesten en dobbling i MSRP på enkelte modeller, selv om det ikke gjelder alle 1070/1080/1080 ti kort. Endret av 93MiChr
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Er det egoistisk av meg at jeg faktisk håper nVidia snart slipper nye kort, og at alle disse minerne brenner inne med disse skjermkortene eller må selge unna til skampris med tap :p

Ja det er egoistisk :)

 

At du ønsker andre vondt burde jo si sitt ^^

 

 

Ønsker du de som oppnår mer enn deg vondt generelt? Eller du bare furt for at selskapene vil ha mer fortjeneste.

Er vel ikke mer egoistisk enn de som kjøper opp alle skjermkortene og ødelegger markedet fordi de skal tjenes seg rike på å ikke gjøre noe som helst.

 

Problemet med minere er at de ikke begrenser seg, og at det derfor går utover gamere som faktisk skjermkortene er ment for. Derfor har jeg null sympati med minere.

De som ville ha skjermkort fikk kjøpt. Så tull at man ikkje fikk tak i...

I de værste periodene var de fleste butikker utsolgt, å de som ikke var det forlangte latterlig høy pris for kortene. Så at 1070 ble solgt for over 10 lapper rundt juletider, å det kostet vel rundt 4 lapper før mining ble populært. Ser heldigvis ut som at prisen omsider er på tur tilbake til normalen :)

Ingen som solgte GTX1070 til 10.000kr, caller bullshit på den. De dyreste skjermkortene vi (en liten butikk i Trondheim) har solgt har vært GTX1080Ti tredjepartskort til 9799kr, med prismatch mot Komplett.
Mener at enkelte 1080 ti var oppe i 12 900 hos komplett for noen uker/måneder siden. Og de hadde 1070 inne til rundt 8700-9600 om jeg husker rett, så selv om de ikke solgte like dyre skjermkort der du bodde, så er det ikke helt på jordet. Var faktisk 1070 kort som nærmet seg 10 000, så nesten en dobbling i MSRP på enkelte modeller, selv om det ikke gjelder alle 1070/1080/1080 ti kort.

Du husker feil

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

Er det egoistisk av meg at jeg faktisk håper nVidia snart slipper nye kort, og at alle disse minerne brenner inne med disse skjermkortene eller må selge unna til skampris med tap :p

Ja det er egoistisk :)

 

At du ønsker andre vondt burde jo si sitt ^^

 

 

Ønsker du de som oppnår mer enn deg vondt generelt? Eller du bare furt for at selskapene vil ha mer fortjeneste.

Er vel ikke mer egoistisk enn de som kjøper opp alle skjermkortene og ødelegger markedet fordi de skal tjenes seg rike på å ikke gjøre noe som helst.

 

Problemet med minere er at de ikke begrenser seg, og at det derfor går utover gamere som faktisk skjermkortene er ment for. Derfor har jeg null sympati med minere.

De som ville ha skjermkort fikk kjøpt. Så tull at man ikkje fikk tak i...

I de værste periodene var de fleste butikker utsolgt, å de som ikke var det forlangte latterlig høy pris for kortene. Så at 1070 ble solgt for over 10 lapper rundt juletider, å det kostet vel rundt 4 lapper før mining ble populært. Ser heldigvis ut som at prisen omsider er på tur tilbake til normalen :)

Ingen som solgte GTX1070 til 10.000kr, caller bullshit på den. De dyreste skjermkortene vi (en liten butikk i Trondheim) har solgt har vært GTX1080Ti tredjepartskort til 9799kr, med prismatch mot Komplett.
Mener at enkelte 1080 ti var oppe i 12 900 hos komplett for noen uker/måneder siden. Og de hadde 1070 inne til rundt 8700-9600 om jeg husker rett, så selv om de ikke solgte like dyre skjermkort der du bodde, så er det ikke helt på jordet. Var faktisk 1070 kort som nærmet seg 10 000, så nesten en dobbling i MSRP på enkelte modeller, selv om det ikke gjelder alle 1070/1080/1080 ti kort.
Du husker feil
Sikker? De vannkjølte 1080 ti kortene husker jeg at har vært oppe i titan X priser og vell så det, men mulig dette var hos andre forhandlere enn komplett.

 

Per i dag ligger de på 11K og 12K hos komplett, til tross for veiledende pris på rundt 9K:

https://www.komplett.no/product/933134/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/gigabyte-geforce-gtx-1080-ti-waterforce?offerId=KOMPLETT-310-933134

 

https://www.komplett.no/product/933133/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/gigabyte-geforce-gtx-1080-ti-waterforce?offerId=KOMPLETT-310-933133

 

Mulig jeg har noen små avvik på tallene, men det er da udiskutabelt at enkelte kort har økt med nesten opp til 3000 i pris i denne perioden. Selv om det begynner å normalisere seg nå.

Endret av 93MiChr
Lenke til kommentar

Krøp til korset og kjøpte meg et avsindig overpriset GTX1080 på Komplett.

 

Like lite som jeg sponser en femmer til en kopp kaffe til slitne folk med langt fremskreden knesvikt kommer jeg aldri til å hjelpe mining-blårussen/prispusherne med å dempe tapene sine.

 

Hadde seriøst vurdert 4000,- til for å sikre meg et flunke nytt 1080ti, om det bare hadde vært å oppdrive!

Lenke til kommentar

Krøp til korset og kjøpte meg et avsindig overpriset GTX1080 på Komplett.

 

Like lite som jeg sponser en femmer til en kopp kaffe til slitne folk med langt fremskreden knesvikt kommer jeg aldri til å hjelpe mining-blårussen/prispusherne med å dempe tapene sine.

 

Hadde seriøst vurdert 4000,- til for å sikre meg et flunke nytt 1080ti, om det bare hadde vært å oppdrive!

Er det nå du ikkje fikk tak i 1080ti?

Lenke til kommentar

Jeg tror folk som "ikke får tak i" mener at de ikke får tak i de billigste kortene, eller de mer populære kortene.

 

Når jeg har sett har alltid noen hatt kort inne. Kanskje ikke de beste modellene, og ofte dyre modeller av kortet, men om du vil ha kortet så har det nå alltid vært mulig å skaffe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tror folk som "ikke får tak i" mener at de ikke får tak i de billigste kortene, eller de mer populære kortene.

 

Når jeg har sett har alltid noen hatt kort inne. Kanskje ikke de beste modellene, og ofte dyre modeller av kortet, men om du vil ha kortet så har det nå alltid vært mulig å skaffe.

 

 

Jeg er over middels interresert i hardware, og har sett at det har vært skjermkort tilgjengelig nesten hver uke av 1080ti. Kort har på komplett.no f.eks kommet inn hele tiden, men korta har forsvunnet ganske fort. Problemet for noobs som ikkje "får tak i kort" bare ser om korta er synlig på lager. Altså da er man sist i køa allerede. Man må bestille, så kommer det kort. De fleste korta blir ikkje synlig på lager, fordi de blir bare sendt ut til de som har trykket på bestill.

 

De siste mnd HAR det faktisk vært mange 1080ti kort synlig på lager i diverse nettbutikker. Jeg mener at det er bare tull at man ikkje har fått tak i 1080ti kort. Det har ikkje vært mangel av 3.partsutgaver heller. Mulig MSI gaming x har vært minst på lager, men Asus strix har det kommet flere 1000 kort inn på bare komplett.no.

 

Min mening er at de som sier de ikkje har fått tak i 1080ti, enten troller, ikkje skulle kjøpt kortet uansett, eller ikkje hadde råd til det, og brukte "det var ikkje på lager" som en unskyldning.

 

 

"Jeg vil ha MSI gaming x 1080ti til 7499kr, hvis jeg ikkje finner det, så finnes ikkje 1080ti på lager"

 

XD

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Er det egoistisk av meg at jeg faktisk håper nVidia snart slipper nye kort, og at alle disse minerne brenner inne med disse skjermkortene eller må selge unna til skampris med tap :p

Ja det er egoistisk :)

 

At du ønsker andre vondt burde jo si sitt ^^

 

 

Ønsker du de som oppnår mer enn deg vondt generelt? Eller du bare furt for at selskapene vil ha mer fortjeneste.

Er vel ikke mer egoistisk enn de som kjøper opp alle skjermkortene og ødelegger markedet fordi de skal tjenes seg rike på å ikke gjøre noe som helst.

 

Problemet med minere er at de ikke begrenser seg, og at det derfor går utover gamere som faktisk skjermkortene er ment for. Derfor har jeg null sympati med minere.

 

 

Var ikke det som temaet heller? Du spurte om DU var egoistisk.. Og ja det er du ;)

 

De fleste minere begrenser seg jo.. Det er fysiske begrensninger som stopper de fleste. 

Jeg er både gamer og miner og har aldri hatt noe problem med å få et skjermkort til en helt ok pris i all denne hypen.

Nå kjøper jeg jo bare et skjermkort kanskje hvert 2-3 år til gaming.

 

Samtidig som det finnes plenty av skjermkort som minere ikke vil røre.. Så det gjelder å vite hva skjermkortene kan også ^^

Lenke til kommentar

 

 

 

Er det egoistisk av meg at jeg faktisk håper nVidia snart slipper nye kort, og at alle disse minerne brenner inne med disse skjermkortene eller må selge unna til skampris med tap :p

Ja det er egoistisk :)

 

At du ønsker andre vondt burde jo si sitt ^^

 

 

Ønsker du de som oppnår mer enn deg vondt generelt? Eller du bare furt for at selskapene vil ha mer fortjeneste.

Er vel ikke mer egoistisk enn de som kjøper opp alle skjermkortene og ødelegger markedet fordi de skal tjenes seg rike på å ikke gjøre noe som helst.

 

Problemet med minere er at de ikke begrenser seg, og at det derfor går utover gamere som faktisk skjermkortene er ment for. Derfor har jeg null sympati med minere.

Var ikke det som temaet heller? Du spurte om DU var egoistisk.. Og ja det er du ;)

 

De fleste minere begrenser seg jo.. Det er fysiske begrensninger som stopper de fleste.

Jeg er både gamer og miner og har aldri hatt noe problem med å få et skjermkort til en helt ok pris i all denne hypen.

Nå kjøper jeg jo bare et skjermkort kanskje hvert 2-3 år til gaming.

 

Samtidig som det finnes plenty av skjermkort som minere ikke vil røre.. Så det gjelder å vite hva skjermkortene kan også ^^

Morsomt at den eneste som har kalt holdningen min mot minere for egoistisk faktisk er en miner selv :p Men hvilke skjermkort er det minere ikke rører, som er av betydning? At minere holder seg unna skjermkort som GTX 1050 er ikke interessant, problemet er at de presser opp prisene på hardware som allerede koster mye.

 

Men synes at dette var artig at en miner kaller meg egoistisk, ser ikke helt ut som gamere deler den oppfatningen. Ser jo ut til at folk flest ikke mener jeg er egoistisk basert på hvor mange up votes første innlegget mitt fikk her :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man har nok fint kunnet få tak i kort hele veien, men det mange kanskje irriterer seg over er prisøkningen grunnet denne ekstreme sirkel mining-runkingen rundt om. 1200-2000,- er kanskje ikke mye i PC-sammenheng, men kanskje de lappene ekstra, akkurat har vært for mye til å kunne bygge maskinen man såg for seg for flere rundt om.

 

Er ikke alle som driter penger eller kaster om seg med tusenlapper over lav sko. De fleste av oss her inne har nok god nok inntekt til å kunne unne seg slikt, men nå er jo vi i en liten boble sammenlignet med andre i markedet muligens . Forstår man ikke hvorfor folk har irritert seg over det er man ganske innsnevret i topplokket vil jeg påstå.

Endret av Mala
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Flott om dere kan skrive en artikkel om eventuell handel av mining-GPUer som kjøpere på Finn ønsker til gaming. Kan tenke meg at de er mer utsatt for slitasjefeil og slikt om de har stått på full guffe, og det kan være smart å gjøre naive finn-kjøpere oppmerksom på dette.

 

Hva bør man egentlig betale for et mining-kort som er brukt i et år? Har ikke peilig selv. Hjelp?

Lenke til kommentar

Flott om dere kan skrive en artikkel om eventuell handel av mining-GPUer som kjøpere på Finn ønsker til gaming. Kan tenke meg at de er mer utsatt for slitasjefeil og slikt om de har stått på full guffe, og det kan være smart å gjøre naive finn-kjøpere oppmerksom på dette.

 

Hva bør man egentlig betale for et mining-kort som er brukt i et år? Har ikke peilig selv. Hjelp?

 

5 års reklamasjon vettu.

 

Hilsen en som har kjørt gpuer 24/7 til dedikert forskning (F@H). Går skjermkortet i stykker etter et par år, så får man jo ofte en nyere generasjon med lavere strømforbruk og nyere features. Win win :D

 

Et "mining" 1080ti er verdt like mye som et annet brukt 1080ti. DET er fakta.

 

Vel... Et brukt skjermkort er verdt det folk vil betale for det... Altså flertallet, ikkje mindretallet av skambudere på finn.no

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 Jeg er over middels interresert i hardware, og har sett at det har vært skjermkort tilgjengelig nesten hver uke av 1080ti. Kort har på komplett.no f.eks kommet inn hele tiden, men korta har forsvunnet ganske fort. Problemet for noobs som ikkje "får tak i kort" bare ser om korta er synlig på lager. Altså da er man sist i køa allerede. Man må bestille, så kommer det kort. De fleste korta blir ikkje synlig på lager, fordi de blir bare sendt ut til de som har trykket på bestill.

This. Jeg bestilte et 1080Ti Strix OC den 24/02 med lev.info. om at kortet ikke ville ankomme lager før den 14/03. Kortet ble sendt allerede den 01/03. Kan godt være at en eller annen hadde avbestilt kortet sitt og at jeg var neste i kø, men ventetiden på langt nær like ille som forventet. 

Lenke til kommentar

 

Morsomt at den eneste som har kalt holdningen min mot minere for egoistisk faktisk er en miner selv :p Men hvilke skjermkort er det minere ikke rører, som er av betydning? At minere holder seg unna skjermkort som GTX 1050 er ikke interessant, problemet er at de presser opp prisene på hardware som allerede koster mye.

 

Men synes at dette var artig at en miner kaller meg egoistisk, ser ikke helt ut som gamere deler den oppfatningen. Ser jo ut til at folk flest ikke mener jeg er egoistisk basert på hvor mange up votes første innlegget mitt fikk her :p

 

 

Du spør i en post der flesteparten er imot de som miner..

Og når du spør et spørsmål som refererer til at du selv er egoistisk og får i svar at du er det så blir du helt defensiv? Ikke spør andre om en mening hvis du ikke takler svarene du får ;)

 

Alle har forskjellige meninger her i verden. Om flesteparten er enig med deg så fint for dem ^^ 

 

PS: Se totalen her.. DU spør om det er egoistisk å håpe på at andre får en "smell" pga DU ikke får det som du selv vil.. Ja det er per definisjon egoistisk

 

At du blir salty fordi noen sier deg imot er jo toppen av kaka for en "gamer" :ph34r:

 

Det som kanskje er "morsomt" her er at i et mining "community" så hjelper vi hverandre og ønsker som oftest at flere skal kunne ta del i dette uansett hvilke profitt man får/ønsker, mens på gamer fronten så vil de fleste egentlig bare andre "vondt" når det kommer til disse skjermkortene

 

Lukter "OW salt" lang vei her ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...