Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Er dette ulovlig? Negativ mening om tjeneste til et selskap


Janbanan123

Anbefalte innlegg

Jeg skrev negative meninger om en øyeoperasjon i kommentarfilteret til en klinikk som gjør denne operasjonen.

 

Jeg skrev i kommentarfeltet at jeg advarer mot å ta operasjonen fordi jeg mener at det er stor sjanse for problemer i ettertid.

 

Spørsmålet er derfor, er det ulovlig å skrive slike meninger i kommentarfelt på youtube? Videoen det gjelder ble lagt ut på klinikken sin youtube kanal.

Endret av Janbanan123
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Det er ingen kommentarer der

rart. den er der for meg. Kanskje de har skjult den.

 

 

Ingen kommentarer under den videoen for meg heller - mulig youtube har mulighet for en godkjennings-funksjon hvor kommentarene kun viser for de som har lagt dem inn intill de er vurdert av de som har kanalen?

 

I alle fall - så lenge ikke din kommentar gikk på noen konkrete beskyldninger mot klinikken og/eller ansatte der som kan regnes som injurierende, så er det absolutt ikke straffbart. I verste fall blir kommentaren din fjernet (som det kan se ut som skjer her).

 

At det er en risiko med slike operasjoner er jo forøvrig velkjent - hadde selv en laseroperasjon for en god del år siden, og at det var en sjanse for bivirkninger ble opplyst av legen som utredet meg så det skulle ikke være spesielt kontroversielt.

Lenke til kommentar

Ser ikke at det skulle være et "youtube-problem" - hva kanaleierene vil tillate av kommentarer må nesten youtube la dem selv bestemme. Det vil være helt urimelig om youtube skulle bestemme at alt av kommentarer som kom inn på alle videoer måtte bli liggende uansett.

 

Hva selskaper bør tillate av kommentarer er en annen sak - forsåvidt greit å kritisere selskaper som sensurerer legitim kritikk men det får gå på det enkelte selskap og ikke youtube generelt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg skrev negative meninger om en øyeoperasjon i kommentarfilteret til en klinikk som gjør denne operasjonen.

 

Jeg skrev i kommentarfeltet at jeg advarer mot å ta operasjonen fordi jeg mener at det er stor sjanse for problemer i ettertid.

Dersom du mener dette som en generell kommentar, uavhengig av hvem som utfører operasjonen, bør det ikke knyttes til en spesifikk/tilfeldig klinikk. Dersom du mener at en operasjon utført hos den du nevner gir større risiko enn andre, bør du utdype/begrunne dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Memira er suspekt i hele seg selv om du spør meg. Det er umulig å få brosjyren fra nettsiden uten å skrive seg opp på nyhetsbrev.

 

Og de bruker kjendiser til å reklamere for produktet sitt.

 

De sier også at nærsynthet og langsynthet er en synsfeil, noe det absolutt ikke er. Det er ikke en sykdom eller skade å være under gjennomsnittet høy eller over gjennomsnittet, men det kan være en indikasjon på en sykdom, men en sykdom i seg selv er det ikke.

Lenke til kommentar

Nå er det vanlig at de fleste bedrifter ber om mailadresse for å få en mulighet til å sende informasjon.

Ser at også store kjente bilprodusenter, kameraprodusenter, matvarekjeder bruker dette. Og som det meste, det er frivillig.

Har du vært igjennom dette selv, eller kjenner du noen som har dårlig opplevelse med dette ?

Jeg fikk fikset mitt syn i fjor vår via 2 separate operasjoner, har flere i vennekretsen som bla har vært laseroperert, korrigerte linser og byttet linser. Alle blir informert at det er en risiko med dette, en kamerat var i kontakt med en klinikk i Drammen for mange år siden, folderen deres hadde 2 blide herrer MED briller på framsiden, og han måtte selvsagt spørre om dette. Legen lo litt av det, og fortalte at han var ikke første som spurte om dette, men de hadde faktisk sjekket hverandres syn, og de hadde for tynne hornhinner.

Virker jo som en rar hobby hvis man skal bruke fritida på å skrive klager på noe man ikke har opplevd selv, jeg ble grundig informert om farene med dette, både på telefon, i form av brev på forhånd og konsultasjon før operasjonene ble gjennomført.

Og det meste her i livet har + og - man kan bli påkjørt i trafikken, man kan få et fly i hodet, man kan gang på gang legge hånda på en varm komfyrplate hvis man ikke følger med.

Og man kan få mail fra Nigeria eller telefon fra Microsoft som vil hjelpe deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Synsfeil og sykdom er vel to vidt forskjellike ting? At det er en synsfeil må være kurant å si.

ja jeg ordla meg litt feil, mente at å være under eller over gjennomsnittet høy ikke er en feil, det er en normal variasjon, akkurat slik nærsynthet og langsynthet er.

Nå er det litt mer hemmende i hverdagen å ha betydelig synsfeil enn det er å være lav eller høy, så når det er såpass enkelt å fikse på så må da vel det være kurant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De aller fleste er fornøyd etter en slik operasjon. Det er alltid en risiko med et kirurgisk inngrep, men når den er såpass lav som ved denne type synskorrigering, er det liten grunn til bekymring. Det er likevel en avveining som hver enkelt må gjøre, som ved alle operasjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...