Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Er dette ulovlig? Negativ mening om tjeneste til et selskap


Janbanan123

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

problemet er at problemene ofte oppstår lenge etterpå, den flappen som blir kuttet opp leger aldri helt, den leger bare rundt og ikke i midten, ti-tyve år etter operasjonen kan du få en fotball i trynet eller en baby kan putte fingeren i øyet ditt og hele flappen løsner.

 

Lasik er i utgangspunktet et kosmetisk inngrep. Alle som tar lasik må bruke briller etter hvert og man får også alderssyn tidligere.

Endret av Janbanan123
Lenke til kommentar

Jo, flappen leger helt og kan ikke plutselig løsne. Lasik er et synskorrigerende inngrep og dermed ikke kosmetisk – ingen kan se at man har tatt lasik. Alderssyn er en helt annen synsfeil enn den lasik korrigerer som alle mennesker får, og nei man får ikke den tidligere.

 

Finner du dette opp helt selv eller har du fått hjelp av noen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

problemet er at problemene ofte oppstår lenge etterpå, den flappen som blir kuttet opp leger aldri helt, den leger bare rundt og ikke i midten, ti-tyve år etter operasjonen kan du få en fotball i trynet eller en baby kan putte fingeren i øyet ditt og hele flappen løsner.

 

Lasik er i utgangspunktet et kosmetisk inngrep. Alle som tar lasik må bruke briller etter hvert og man får også alderssyn tidligere.

Det er riktig at lokket ikke er like sterkt som uoperert, men etter 3-5 år er det såpass leget at forskjellen er minimal. Jeg har fått mye babyfingre i øya etter min operasjon, og stakk ved et uhell meg selv i øyet med neglen uten problemer. Dette er da også noe de informerer godt om, det er ingen skjult risiko.

 

Du forstår ikke ordet kosmetisk, og å f.eks rette skjeve hornhinner så man kan bruke 50kroners briller fra Rema istedet for 1000krs briller når man blir gammel har ingenting med kosmetikk å gjøre. Jeg kan takket være laseren være brille/linse-fri i 20-30 år, og senere klare meg med lesebriller fremfor heldagsbriller. Fordelene med en slik operasjon er uomtvistelige, suksessraten er 95-98%, og alle typer risiko er noe man får godt forklart og velger selv å ta. Min far tok laser-operasjon for 17 år siden i Kina, og først nå (66 år gammel) har han begynt å trenge lesebriller for mindre tekst - han slipper fortsatt briller ved bruk av PC, bilkjøring, fotballspilling og ellers i hverdagen. Å minimere nytteverdien av inngrepet slik du forsøker å gjøre må bunne i ren uvitenhet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/cosmetic-surgery

 

Det er et kosmetisk inngrep, det er ikke noe feil med øyet selv om du er nær eller langsynt, du kan bruke briller for å korrigere synet.

 

Mannen som godkjente lasik i 1998 leder nå en kampanje for å få lasik tatt vekk over listen av godkjente prosedyrer.

 

Problemet er de tusenvis av inkompetente doktorer der ute som gjør denne prosedyren og ruinerer liv til tusenvis av personer, mennesker som må bruke titusenvis av kroner på øyedråper, flere forskjellige briller og ser dobbelt eller ser synsfeil om natten når pupillen utvider seg.

 

Pupillen er rund og helt perfekt, det er for at tårene skal fukte hele øyet, når man kutter opp øyet og bruker laser for å mutere fram mindre eller mer substans så endres denne balansen.

 

http://www.lasikcomplications.com/Surgeons_Have_Concerns.htm

 

Internett er fult av misfornøyde pasienter, mange har til og med drept seg selv.

Endret av Janbanan123
Lenke til kommentar

https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/cosmetic-surgery

 

Det er et kosmetisk inngrep, det er ikke noe feil med øyet selv om du er nær eller langsynt, du kan bruke briller for å korrigere synet.

.

Du er fullstendig på jordet - forstår du ikke engelsk?

 

 

any medical operation that is intended to improve a person's appearance rather than their health

 

Vet du ikke hva appearance betyr?

 

Hvis man har skjeve hornhinner eller +4.0 syn så har du en imperfeksjon på øyet. Det er suboptimalt fra naturens side å ikke ha perfekt syn. Du vil gjerne påstå at visus på 3/60, som betyr at man ikke kan telle fingre på mer enn 3m avstand og defineres som blind heller ikke er en feil?

Hvis du mener at 3/60 er en feil på øyet, så er pr def. 6/18 også en feil, men i mindre alvorlig grad. 

 

"Jeg har et hull i tarmen, men det er bare 2cm langt og tarmen er jo mange meter lang, så det er ikke en feil" - skjønner du ikke hvor tøvete du høres ut?

Hvorfor tror du nedsatt syn heter Refractive errorengelsk?

Endret av toth
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...