Gå til innhold

Huawei P20, MATE RS og varianter.


Anbefalte innlegg

Er det verdt å kjøpe deksel til P20 Pro? Har hørt at den lett får riper av friksjon. Ser ikke poenget med deksel hvis det bare skal lage riper på telefonen, da er jeg heller litt mer forsiktig med den.

Veldig fornøyd med det tynne silikon dekselet som følger med telefonen.jeg hadde bestilt fire andre deksler før jeg fikk telefonen, men returnerte alle.

Endret av torbjornhb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig i at det medfølgende dekselet er bra. 

 

Synes dog telefonen er finere uten deksel. Satte på et skin på baksiden. Gjør at den ikke er så glatt. Daglig bruk uten deksel. Skal jeg steder hvor risikoen for å miste den er større bruker jeg medfølgende deksel. Skal jeg på reise eller lignende bruker jeg et lommebokdeksel, slik at kort kan følge telefonen.

Lenke til kommentar

P20 pro

Dobbel hjem knapp??

Over fingeravtrykkleseren er det en hjem knapp.

den irriterer meg da jeg stadig kommer borti hjem knappen når jeg skriver sms og annet da space tasten er for nær hjem knappen.

er den mulig å deaktivere? Fingerleseren gjør vel uansett samme nytten?

Lenke til kommentar

P20 Proen min bruker svært mye batteri i hvilemodus. Den høyeste bruksandelen skyldes "telefon ikke i bruk" (og celle-standby). Hvordan er dette mulig? Mister alt fra 10-20% av batteriet i løpet av natten. Min gamle Nexus 6P mistet ikke engang 1%.

Det høres mye ut. Ville forsøkt en factory reset og prøvd å kjørt en natt uten noen installerte apper enn det som følger med bare for å utelukke det.
Lenke til kommentar

Hadde et lite uhell i går på på ATV-i forbindelse med skogrydding.
Klarte å knuse skjermen (både den innerste og den ytterste) på telefonen min (S9+). (ATV-en og forsåvidt)

 

Siden ATV-forsikringa kommer til å dekke skadene på telefonen min er jeg begynt med research på hva jeg skal kjøpe meg nå. Telefonen jeg har fra før er en Galaxy S9+.

 

S9+ er jo egentlig en veldig bra telefon. Men batteritiden er søppel. 

 

I følge reviews så lurer jeg på om P20 Pro er et bedre alternativ. Noen som har hatt både P20 Pro og S9+ som kan si noe om overgangen?

 

Det største minuset, som jeg vet, på P20 Pro er at den ikke har støtte for SD-kort.

I min S9+ har jeg 64GB intern + 128GB SD-kort. 

Tror egentlig minnet i P20 Pro holder. Men liker egentlig å ha tingene lagret på et kort som kan flyttes over i andre enheter.

 

Lurer også på om det er noen begrensning på hvor mange fingre man kan registrere på fingeravtrykk scanneren. S9+ har maks 4.

 

Neste ting jeg tenker er dette med to sim-kort. Jeg har pr i dag to simkort. Et lite mobil abonnement med 3GB (brukes kun til sms og anrop). Så har jeg et mobiltbredbånd abonnement på 100GB som sørger for internett på telefonen.

I forhold til dette lurer jeg på om P20 Pro støtter såkalt "Dual LTE". Slik at Wifi-tale og 4G-tale vil være aktivt på SIM-kort nr1 mens SIM-kort nr2 gir telefonen internett.

S9+ hadde ikke denne funksjonen før den kom i ei oppdatering for et par mnd siden.

 

Noen som har erfaring med rooting av P20 Pro?

 

PS: Nå er det kanskje noen som reagerer på at S9+ ikke støtter både SD-kort og to SIM-kort samtidig. Men jo. Med en liten "mod" så gjør den det:

 

 

 

Endret av JFM
Lenke til kommentar

Irriterende problem med Huawei P20 Pro. Veldig ofte når jeg åpner et program eller app så lukker den raskt ned igjen. Må periodevis åpne appene to eller tre ganger for at de skal bli værende åpne. Har tatt factory reset som ny telefon uten mine egne apper. Men samme problem uansett. Kundeservice hos Huawei stiller kun mange spørsmål, men er ikke istand til å si noe spesifikt om dette problemet. Er det andre som opplever dette og kanskje har en fiks :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Hvorfor må disse Huaweitelefonene komme i så mange utgaver? P20, P20 Lite, P20 pro, og så kommer sikkert P20 Plus også. Og det gjelder jo hele serier av P9, P10, Mate9 og Mate10. Lite, Pro, Pluss og vanlig. Og når man selger disse på Finn, så står det P20 i annonsen, men om man ser nøye på bildet står det Lite. Det blir forvirrende og mange mennesker vet ikke engang forskjell.

 

Synes de godt kunne begrense seg litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...