Gå til innhold

Huawei P20, MATE RS og varianter.


Anbefalte innlegg

 

Fikk en 600mb oppdatering i dag. Var litt kjapp til å installere, så fikk ikke med meg hva som ble oppgradert   :)

 

På hvilken modell? Kan du poste versjonsnummeret du nå er på?

 

Altså build number, jeg har P20 Pro og er på CLT-L29 8.1.0.108(C432)

 

 

P20 pro. build number: CLT-L29 8.1.0.107 (C432)

 

Hva er forskjell på 107 og 108?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hentet en P20 pro i går. Bruker en Xiaomi Mi Mix daglig. Førsteinntrykket er at Huaweien ikke imponerer, sett opp mot Mi Mixen. Jeg synes Huaweien lagger i menyer i forhold til Mixen. Mixen har en Snapdragon 821. Lysstyrken er bedre på Huaweien, og noe bedre farger, men Mixen har betydelig større skjerm. Fingersensoren synes jeg er raskere på Mixen. Har ikke prøvd kameraet enda, men regner med det utkonkurrerer Mixen. Liker å ta bilder, og ville gjerne ha et noe bedre kamera som alltid er med. Har frittstående kamera også, men det er ikke alltid med. 

 

Alt i alt sitter jeg igjen med en følelse av å ikke være veldig fornøyd med "oppgraderingen", men mulig det går seg til etterhvert.

Lenke til kommentar

På kameraet burde du bli imponert, for kameraet i Mi Mix er ikke mye å skryte av av. Og ja, jeg har hatt Mi Mix (og etterpå S8+, og nå S9+). Samboeren min tar mye bilder i jobb og kjøpte P20 pro i forrige uke. Er imponert det jeg har brukt den, og synes ikke den var treg på noe vis.

Endret av thklinge
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mulig skuffelsen overveldet meg noe, når jeg innså hvor liten skjermen er i forhold til Mixen.

 

Uansett, har lest mye rart om Huawei og bluetoothproblemer. Jeg parret Garmin Fenix 3-klokka mi på første forsøket, og tilkoblingen er stabil og fin. Aldri hatt så enkel tilkobling før.

 

Regner med resten av telefonen vokser på meg etterhvert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei,

 

Har skaffet meg en P20 Pro og er fornøyd.

Leser litt forum og ser at andre brukere har fått oppdateringer som 110, 120 og 128. Disse retter opp i diverse kameraproblemer, standby-tid, nyeste sikkerhetspatch osvosv.

 

Er enda på CLT-L29 8.1.0.107 (C432) og lurer på om Huawei er treige med oppdateringer til Norden/Norge? Har ikke hatt store problemer med telefonen, men bedre software og funksjoner sier man aldri nei takk til.

 

Har forresten prøv denne Huawei Firmware finder appen og ser at disse oppdateringen dukker opp, men alle virke til å være utilgjengelig for min tlf enda.

 

Erfaringer?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er det bare meg, eller er lyden veldig lav når man spiller musikk over blåtann?

Den er elendig hos meg også. Kjøpte meg JBL Reflect mini BT som skulle være bra. Lavt volum og dårlig bass. 

Den var litt bedre på min Mate 9 pro, men ikke så mye bedre. 

Har en iphone 6s som jeg bruker til løping og diverse i skog og mark og der er lyden mye bedre faktisk. 

 

 

 

Er det flere som sliter med batteriet på sin? 

Min 2 år gamle Mate 9 pro gruser P20 pro på batteri-tid. Har stort sett samme innstillinger ift. batteribruk. 

Den holder ikke en dag en gang med moderat bruk. 

Lenke til kommentar

Er det flere som sliter med batteriet på sin? 

Min 2 år gamle Mate 9 pro gruser P20 pro på batteri-tid. Har stort sett samme innstillinger ift. batteribruk. 

Den holder ikke en dag en gang med moderat bruk. 

 

 

Batteriet er det som har imponert meg mest med telefonen. Kan konsekvent ha 6t skjermtid ila en lading med auto-lysstyrke. Aldri vært i nærheten av det tidligere.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Fikk en P20 Pro i forrige uke. Testet den og har vel kommet fram til at telefonen ikke er noe for meg så den går dessverre i retur.

Kameraet er veldig bra, men video kan man bare glemme på denne telefonen.
Alt i alt er ikke brukeropplevelsen god nok pr nå. Lagg i menyer, og kjente apper som Facebook, Snapchat osv. Mye heng i scrolling osv.
Ikke vesentlig bedre batterikapasitet enn iPhone X synes jeg, selv om batteriet er mye større. EMUI tar mye ressurser(?).

Så jeg beholder X-en, selvom jeg gjerne skulle ha prøvd Android igjen.

Endret av Zimba
Lenke til kommentar

Har P20 pro og har fått problemer med mikrofonen. Blir ikke hørt når jeg ringer noen. Tar omstart så funker det en liten stund før den faller ut igjen. Gikk tilbake til fabrikkinnstillinger, da holdt detni et par dager før det er på an igjen. Sender den inn igjen nå, men lurer jo på om andre har opplevd samme problem. Kan legge til at mikrofonen funker i fb messenger men ikke vanlig telefon

Endret av JohnHolvik
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen som bruker Fibit Ionic sammen med Huawei P20 PRO? Jeg hadde både P20 og en samsung s9 plus, og slet fryktelig med bluetooth tilkoblingen på Huawien sammen med Fitbit. Den slet med å synkronisere seg, måtte restarte telefonen, og klokken oppførte seg også merkelig sammen når de var parret.

 

Solgte derfor Huaweien, men lurte på om noen har hatt samme problemene? Ellers var jeg superhappy med telefonen.

Lenke til kommentar

Noen som bruker Fibit Ionic sammen med Huawei P20 PRO? Jeg hadde både P20 og en samsung s9 plus, og slet fryktelig med bluetooth tilkoblingen på Huawien sammen med Fitbit. Den slet med å synkronisere seg, måtte restarte telefonen, og klokken oppførte seg også merkelig sammen når de var parret.

Solgte derfor Huaweien, men lurte på om noen har hatt samme problemene? Ellers var jeg superhappy med telefonen.

 

Fitbit er trege med å støtte de nyeste telefonene. Verken s9 eller p20 pro er å finne på listen deres. https://www.fitbit.com/no/devices

Endret av Xphylion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...