Gå til innhold

Huawei P20, MATE RS og varianter.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når du tar bilder med 10MP-oppløsning, bruker mobilen alle tre sensorene. Siden monochrome-kameraet ikke har fargefilter, fanger det visstnok 3 ganger mer lys enn RGB-sensoren. Hovedkameraet bruker også pixel-binning, som gir mer fargeinformasjon til sluttbildet, uten at filen blir noe større. Kilde: https://goo.gl/qVQPgz

 

Har en helt svart katt, og har sammenlignet 40MP og 10MP innendørs (dårlig belyst) når katten sover (ligger stille nok til å ta sammenlignbare bilder), og du må zoome langt inn på stor skjerm for å virkelig se noe forskjell. Jeg merket tilnærmet ingen forskjell når jeg zoomet inn på mobilskjermen. Her får noen andre uttale seg.

 

Uansett; fargene og kontrasten ved bruk av alle tre kameraene med 10MP gir veldig gode bilder. Fra tid til annen er jeg veldig glad i å bruke nattmodus på dagtid. Bildene av katten blir VELDIG mye bedre, med bedre kontrast og mye mer farger, da den også har litt brunfarge i rett belysning. Synes kanskje mobilen prosesserer bildene litt for mye fra tid til annen, og særlig når katten er med i portrettbilder, så bommer den litt for mye med bokeh-effekten. AI-Master-funksjonen på kameraet er kjekk, men synes spesielt grønnfargen når den gjenkjenner vegetasjon blir litt for oversaturert (til tider mer enn Samsung). Det samme med rødt.

 

Bildene jeg har lagt ved viser det jeg typisk tar bilder av, alle er tatt med 10MP, men om jeg ikke tar feil, så viser bildene av katten forskjell på auto-/kattemodus (AI-Master) vs nattmodus. Det er kun monochrome-bildet som er 16MP her.

post-196603-0-43542500-1530829637_thumb.jpg

post-196603-0-61818000-1530829643_thumb.jpg

post-196603-0-92742600-1530829649_thumb.jpg

post-196603-0-61534000-1530829656_thumb.jpg

post-196603-0-68637400-1530829661_thumb.jpg

post-196603-0-20118400-1530829668_thumb.jpg

post-196603-0-09105200-1530829675_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for utrolig bra og utfyllende svar @Kristoffor :). Driver og prøver meg litt fram selv, og er enig at Al-funksjonen er hendig, men kan overdrive. Gjorde min første erfaring med dem i går. Blomsterbildet ble fantastisk, men bildet av skogen og den grønne marka ble urolig (altså for mye) grønt. Skal teste mer framover :)

Lenke til kommentar

Finnes det en måte å tilpasse hjemknappen på annet enn de få valgene man har under "innstillinger"? En eller annen App som kan gjøre det? Har lastet ned Swipe gestures i et forsøk på å få samme funksjon som på iOS når jeg ønsker å bla fram og tilbake i programmet, men dem er ikke en favoritt. Noen andre gode forslag? :)

Lenke til kommentar

Liker du oversaturerte bilder, så er det jo greit. Jeg har ikke så veldig mye imot bildene, men hadde foretrukket den korrekte fargegjengivelsen til HTC.

 

Regner med at når Android P kommer, så får vi de nye gesturene som man får hos Google og OnePlus. Skal du endre på noe mer utover de valgene du har, må du nok over på en annen launcher. Der er det lite jeg kan bidra og tipse om :-)

Lenke til kommentar

Liker du oversaturerte bilder, så er det jo greit. Jeg har ikke så veldig mye imot bildene, men hadde foretrukket den korrekte fargegjengivelsen til HTC.

 

Regner med at når Android P kommer, så får vi de nye gesturene som man får hos Google og OnePlus. Skal du endre på noe mer utover de valgene du har, må du nok over på en annen launcher. Der er det lite jeg kan bidra og tipse om :-)

Enig i at bildene blir altfor fargemettet...

 

Har installert nova launcher, men finner ikke helt muligheten for å endre hjemknapp.

Endret av torbjornhb
Lenke til kommentar

Er nok avhengig av appen. Jeg bruker Sparebank1, og den fungerer med fingeravtrykk. Likeledes LO-favør sin app, og Norsk tipping. Vipps derimot krever fortsatt pinkode. 

 

Edit.

Jeg kan velge i bankappen eller LO-appen om jeg vil bruke pin eller finger. Kommer valg når jeg åpner appen.

Endret av Normix
Lenke til kommentar

Er nok avhengig av appen. Jeg bruker Sparebank1, og den fungerer med fingeravtrykk. Likeledes LO-favør sin app, og Norsk tipping. Vipps derimot krever fortsatt pinkode. 

 

Edit.

Jeg kan velge i bankappen eller LO-appen om jeg vil bruke pin eller finger. Kommer valg når jeg åpner appen.

 

 

Jeg har Sparebank 1, så det skal fungere. Får bare ikke opp noen mulighet til å velge det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...