Gå til innhold

Huawei P20, MATE RS og varianter.


Anbefalte innlegg

Oppdatert: Vi skrev tidligere om Bluetooth-problemer. Huawei kontaktet oss med informasjon om at vår testenhet ikke kjørte på nyeste fastvare. I går kveld mottok testenheten vår to oppdateringer og ytterligere testing av mobilen viser at Bluetooth-problemene er løst. P20 Pro har nå stabil tilkobling med diverse trådløse hodetelefoner og fungerer godt sammen med Fitbit-klokkene Versa og Ionic. Det var spesielt Fitbit P20 Pro hadde problemer med. Testen er derfor oppdatert og med det største problemet ute av verden, kan vi ikke gi noe annet enn full pott.

 

https://itavisen.no/2018/04/05/huawei-p20-pro-er-den-raeste-android-mobilen-vi-har-testet/

Endret av nor50
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+234981

Noen som kan teste sosim P20 Pro om de opplever det samme som på videoen her?

 

https://youtu.be/xIZp7O0etEM

 

Sånn er min Mate 10 lite også. Har lest flere steder at Huawei er sånn. Som du ser på videoen så reagerer skjermen umiddelbart når den først har begynt å bevege seg. Da "henger" den fast i pennen/fingeren. Du merker ikke noe til dette under bruk. Jeg var ikke klar over dette selv før jeg leste om det.

Lenke til kommentar

Merker masse til det hele tiden. Skrive ord med to bokstaver ved siden av hverandre? Spill? Generell scrolling

Det skal ikke være sånn her på telefoner i denne klassen. Overrasket over at ingen anmeldere har klaget på det

 

For øvrig er jo også Nexus 6P som det sammenlignes mot i videoen også produsert av Huawei.

Endret av Mixy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981

Merker masse til det hele tiden. Skrive ord med to bokstaver ved siden av hverandre? Spill? Generell scrolling

 

Det skal ikke være sånn her på telefoner i denne klassen. Overrasket over at ingen anmeldere har klaget på det

 

For øvrig er jo også Nexus 6P som det sammenlignes mot i videoen også produsert av Huawei.

Hvordan påvirker dette når du skriver ord med to bokstaver ved siden av hverandre ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981

Jeg sveiper ordene, og når sveipet da blir så kort registreres det som enkelt trykk istedenfor.

 

Eks: på, er, de, sa, se

Det har du helt rett i. Jeg sveiper skjelden og da helst bare lange ord så det problemet har jeg ikke merket. Etter en stund blir swiftkey også veldig god på å forutse hva jeg skal skrive så trykker jeg bare direkte på det rigtige ordforslaget.

Lenke til kommentar

Blir teoretisert på XDA at dette rett og slett skyldes en innstilling gjort av Huawei i firmware. Det handler om at dersom skjermen er svært sensitiv for bevegelse ned på 1-2mm så vil det være vanskelig med trykk-og-hold, mens for lite sensitivitet får man problemet vi ser i videoen.

 

Det betyr jo forsåvidt både at det er software, og at det er et bevisst valg fra Huawei. På Mate 10 ble det visstnok redusert i patch etter noen måneder.

 

Den beste løsningen vil vel være å ha innstillingen tilgjengelig f.eks under developer settings, så kan hver bruker selv velge. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981

Det handler om at dersom skjermen er svært sensitiv for bevegelse ned på 1-2mm så vil det være vanskelig med trykk-og-hold...

Dette kan jeg forsåvidt være veldig enig i. Jeg kopierer tekst relativt ofte og hvis jeg bruker tommelen så er det innimellom vanskelig å holde den såpass rolig at jeg får merket teksten (høyt opp på skjermen) og ikke begynner å scrolle isteden. Forstår jo at uten denne inlagte delayen så ville jeg hatt et enda større problem med å kopiere tekst. Skikkelig I-lands problem der altså ?

Lenke til kommentar

Fikk en 600mb oppdatering i dag. Var litt kjapp til å installere, så fikk ikke med meg hva som ble oppgradert   :)

 

På hvilken modell? Kan du poste versjonsnummeret du nå er på?

 

Altså build number, jeg har P20 Pro og er på CLT-L29 8.1.0.108(C432)

Endret av Mixy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...