Gå til innhold

Far Cry 5 - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hæ? Må jeg ta det mange ganger til?  :huh:  Har drept John for lengst, og er snart ferdig med Jacob (bare ett hakk igjen av Resistance-greia.) Tror Faith også fanget meg. Er ikke akkurat første gang jeg blir nødt til å ta et oppdrag fordi spillet krever det, men de andre var mer varierte. En var i en bunker hvor jeg måtte redde et gissel, og i et måtte jeg overleve en liten stund til et helikoper dukker opp, osv. Det er bare ett mission jeg har vært nødt til å ta flere ganger. Mener dere seriøst at jeg må ta dette missionen om igjen flere ganger til?

Lenke til kommentar

Er det ikke 9 ganger det der skjer til sammen? En stor grunn til at jeg ikke gidder å kjøpe spillet.

 

Da mener jeg du gjør en stor tabbe, for å være ærlig. Til tross for disse idiotoppdragene er FC5 på god vei til å bli GOTY for meg. Strengt tatt gjør det ikke så mye nytt fra de forrige, men det polerer opplevelsen fra de forrige og gjør det mye, mye bedre enn noen annen Far Cry jeg har spilt før. Jeg liker områdene her mye bedre, og føler meg mer "hjemme" enn i andre spill. Dette kunne like gjerne vært satt til Norge. Vi har en enorm frihet til å gjøre hva vi vil, og det er langt færre utposter osv enn i de forrige spillene. I stedet får vi Resistance Points for nesten hva som helst, og når vi når maks RP får vi drepe sjefen i det området. Så du kan i teorien sitte og skyte på biler helt til du har maks RP, og gi blaffen i alt det andre i hele spillet - minus disse korte oppdragene du blir tvunget til. Disse oppdragene er irriterende, men varer som regel bare noen minutter. I det jeg sliter med nå har jeg to, tre minutter på å stikke av. Da er er det ikke så ille likevel, alt i alt. :) Du bør i det minste gi spillet en sjanse før du bestemmer deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

*snip*

 

Jeg kommer til å gi det en sjanse om et par år når jeg ikke har noe annet å spille. Far Cry 5 blir for meg som en film man venter med å se til den kommer på Netflix. Har ikke noe hastverk med å spille igjennom det, men tror jeg kommer til å like det greit når jeg får prøvd det. 

Lenke til kommentar

De tvungne oppdragene hos Jacob går jo kjemperaskt å fullføre da. Ser absolutt ikke problemet annet enn at det er litt ensformig i forhold til oppdragene til de andre.

 

Hva hvis jeg har feilet samme mission tyve ganger på rad uten å være i nærheten av å klare det? Det er nok samme mission som før, bare vanskeligere (flere fiender, kortere tidsfrist.) Elsker Far Cry 5, og det er absolutt GOTY for meg så langt. Men dette var ræva så det holder. Dette missioner er jo fitte umulig.  :hm: Det i seg selv er jo ille nok, men når man MÅ gjøre det? Det er ikke noe Quit Mission i menyen engang. Enten gjør dette missionet ferdig, eller slett spillet. Andre valg har man strengt tatt ikke. WTF?

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

 

*snip*

 

Jeg kommer til å gi det en sjanse om et par år når jeg ikke har noe annet å spille. Far Cry 5 blir for meg som en film man venter med å se til den kommer på Netflix. Har ikke noe hastverk med å spille igjennom det, men tror jeg kommer til å like det greit når jeg får prøvd det. 

 

 

Men da sitter jo resten av oss og spiller Far Cry 6. ;)

Lenke til kommentar

 

 

*snip*

 

Jeg kommer til å gi det en sjanse om et par år når jeg ikke har noe annet å spille. Far Cry 5 blir for meg som en film man venter med å se til den kommer på Netflix. Har ikke noe hastverk med å spille igjennom det, men tror jeg kommer til å like det greit når jeg får prøvd det. 

 

 

Men da sitter jo resten av oss og spiller Far Cry 6. ;)

 

 

Slik er det å være en patientgamer (tidvis ihvertfall). 

 

Tror ikke Far Cry 6 blir så annerledes enn 5 uansett. Kanskje en annen stat i USA og nok et feilet forsøk på å lage en like god skurk som Vaas var. 

 

Ålreite spill altså, men samtidig spill som man fint kan vente måneder/år med å spille uten å gå glipp av noe. 

Lenke til kommentar

Må selv vente med å skaffe spillet, har en alt for stor backlog.

 

Men følger hypen i denne tråden og gleder meg til å spille FC5 en gang i fremtiden.

 

Jeg også har en alt for stor back log. Men av og til, når det kommer et nytt spill, vil jeg være med fra begynnelsen for å få med nybil-lukten. Det er også gøy å være blant de første til å oppdage ting i et spill, før alle på internett vet om det, og så diskutere det på reddit/forum. Samtidig er det gøy å se hva galskap andre har funnet på, for så å prøve det ut selv. Det gjelder også Arcade. Det blir ikke det  samme å sitte å lese 6 måneder gamle poster om et gammelt spill.

 

Men, som sagt... det er heller sjelden jeg ikke venter noen måneder med å skaffe meg et spill. Jeg gjør også back loggen større ved å kjøpe nye spill når de kommer på tilbud på Steam. Med en Wishlist på over 20 titler er det vanskelig å la være...

Lenke til kommentar

De tvungne oppdragene hos Jacob går jo kjemperaskt å fullføre da. Ser absolutt ikke problemet annet enn at det er litt ensformig i forhold til oppdragene til de andre.

Vel, jeg har nå kommet så langt at jeg er ferdig med disse tvungne oppdragene da og jeg kan bare si, akkurat som jeg trodde, at det var en mening med at dette gjentas så mange ganger.

Jeg setter grunnen i en spoilertag her:

 

På den 4-6 gjennomgangen så er du så lei at du bare rusher rett gjennom hele brettet. Men på den siste gjennomføringen så er Eli, sjefen for Whitetail Militia, den siste figuren på brettet. Han står rett bak et hjørne og muskelrefleksen din gjør at du automatisk dreper han. Dette påvirker selvfølgelig slutten. Skulle ønske det gikk an å gå tilbake på dette

 

Lenke til kommentar

Vel, jeg har nå kommet så langt at jeg er ferdig med disse tvungne oppdragene da og jeg kan bare si, akkurat som jeg trodde, at det var en mening med at dette gjentas så mange ganger.

Jeg setter grunnen i en spoilertag her:

 

På den 4-6 gjennomgangen så er du så lei at du bare rusher rett gjennom hele brettet. Men på den siste gjennomføringen så er Eli, sjefen for Whitetail Militia, den siste figuren på brettet. Han står rett bak et hjørne og muskelrefleksen din gjør at du automatisk dreper han. Dette påvirker selvfølgelig slutten. Skulle ønske det gikk an å gå tilbake på dette

 

Jeg gikk utifra at man måtte gjøre det uansett, og det stemte visst også. Om man ikke gjør det så feiler oppdraget og man må bare begynne på nytt.
Lenke til kommentar

 

Vel, jeg har nå kommet så langt at jeg er ferdig med disse tvungne oppdragene da og jeg kan bare si, akkurat som jeg trodde, at det var en mening med at dette gjentas så mange ganger.

Jeg setter grunnen i en spoilertag her:

 

På den 4-6 gjennomgangen så er du så lei at du bare rusher rett gjennom hele brettet. Men på den siste gjennomføringen så er Eli, sjefen for Whitetail Militia, den siste figuren på brettet. Han står rett bak et hjørne og muskelrefleksen din gjør at du automatisk dreper han. Dette påvirker selvfølgelig slutten. Skulle ønske det gikk an å gå tilbake på dette

 

Jeg gikk utifra at man måtte gjøre det uansett, og det stemte visst også. Om man ikke gjør det så feiler oppdraget og man må bare begynne på nytt

Regnet nesten med det, dessverre...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...